Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Výzkum univerzity Imperial College London přináší zajímavá fakta. Podle jejich zjištění jsou díky růstu obnovitelné energie elektromobily mnohem ekologičtější než v minulosti.

Elektromobily jsou dnes dvakrát ekologičtější než před pěti lety. Alespoň to tvrdí výzkum britského trhu univerzitou Imperial College London. Vše má mít na svědomí růst obnovitelné energie, hlavně díky solárním elektrárnám či větrným turbínám.

V praxi to znamená, že většina elektromobilů produkuje méně CO2 než nejúčinnější benzinové modely. Například Model S od Tesly v roce 2012 vytvořil 124 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Teď má v zimě dosahovat hodnotu 74 gramů na kilometr, v létě dokonce jen 41 gramů na kilometr. Elektromobil od americké automobilky ale v zimě pořád produkuje více oxidu uhličitého než taková Toyota Prius. Nejčistější neelektrický vůz produkuje 70 gramů na kilometr. 

Deutsche Post DHL bude mít elektrické dodávky na základu Fordu Transit

Deutsche Post DHL bude mít elektrické dodávky na základu Fordu Transit

Proč tento rozdíl mezi zimou a létem? V letních měsících totiž pochopitelně produkují elektřinu ve větším podílu solární elektrárny. V zimě jsou to hlavně plynové elektrárny. 

Na britských silnicích jezdí už více než 100 000 elektrických vozidel. Prodej elektromobilů a plug-in hybridů se za poslední čtyři roky zvýšil až třicetkrát. 

Ve fotogalerii si prohlédněte Toyotu Prius čtvrté generace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků