Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Výzkum univerzity Imperial College London přináší zajímavá fakta. Podle jejich zjištění jsou díky růstu obnovitelné energie elektromobily mnohem ekologičtější než v minulosti.

Elektromobily jsou dnes dvakrát ekologičtější než před pěti lety. Alespoň to tvrdí výzkum britského trhu univerzitou Imperial College London. Vše má mít na svědomí růst obnovitelné energie, hlavně díky solárním elektrárnám či větrným turbínám.

V praxi to znamená, že většina elektromobilů produkuje méně CO2 než nejúčinnější benzinové modely. Například Model S od Tesly v roce 2012 vytvořil 124 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Teď má v zimě dosahovat hodnotu 74 gramů na kilometr, v létě dokonce jen 41 gramů na kilometr. Elektromobil od americké automobilky ale v zimě pořád produkuje více oxidu uhličitého než taková Toyota Prius. Nejčistější neelektrický vůz produkuje 70 gramů na kilometr. 

Deutsche Post DHL bude mít elektrické dodávky na základu Fordu Transit

Deutsche Post DHL bude mít elektrické dodávky na základu Fordu Transit

Proč tento rozdíl mezi zimou a létem? V letních měsících totiž pochopitelně produkují elektřinu ve větším podílu solární elektrárny. V zimě jsou to hlavně plynové elektrárny. 

Na britských silnicích jezdí už více než 100 000 elektrických vozidel. Prodej elektromobilů a plug-in hybridů se za poslední čtyři roky zvýšil až třicetkrát. 

Ve fotogalerii si prohlédněte Toyotu Prius čtvrté generace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků