Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Pokud pojedou auta poháněná elektřinou menší rychlostí než třicet kilometrů v hodině, budou muset vydávat umělý hluk.

Elektromobily jsou podle mnohých spásou pro životní prostředí, můžou však také ubližovat. Paradoxně vinou jejich tichého provozu. Jak je totiž známo, elektromotor, na rozdíl od spalovacího agregátu, nevydává prakticky žádný zvuk.

Již od roku 2009 příslušné orgány řeší, jak zabezpečit to, aby chodci, kteří se pohybují například v obytných zónách na stejných komunikacích jako vozidla, byli ochráněni před srážkou s těmito nehlučnými vozidly. Ministerstvo dopravy USA už nicméně dokončilo soubor pravidel pro hluk elektromobilů. V platnost vstoupí od září roku 2020.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Podle americké organizace pro bezpečnost silničního provozu NHTSA se díky tomu může zabránit 2400 zraněním, která by si vyžádala náklady na zdravotní péči ve výši 320 milionů dolarů.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Technická opatření, která budou muset výrobci kvůli tomuto nařízení udělat, nejsou příliš složitá. V podstatě půjde o to, že se do přední části vozu zabuduje vodotěsný reproduktor vydávající předem naprogramovaný zvuk. Někteří výrobci již takové zařízení dokonce vyvinuli. Podle odhadů za to všichni výrobci dohromady utratí ročně přibližně 40 milionů dolarů.

Zvuk nebude jednotný pro všechny typy. Dokonce zřejmě i řidiči v tom kterém voze dostanou na výběr, jaký do reproduktoru pustí. Doufám jen, že navolené zvuky nebudou příliš děsivé....

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků