Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Pokud pojedou auta poháněná elektřinou menší rychlostí než třicet kilometrů v hodině, budou muset vydávat umělý hluk.

Elektromobily jsou podle mnohých spásou pro životní prostředí, můžou však také ubližovat. Paradoxně vinou jejich tichého provozu. Jak je totiž známo, elektromotor, na rozdíl od spalovacího agregátu, nevydává prakticky žádný zvuk.

Již od roku 2009 příslušné orgány řeší, jak zabezpečit to, aby chodci, kteří se pohybují například v obytných zónách na stejných komunikacích jako vozidla, byli ochráněni před srážkou s těmito nehlučnými vozidly. Ministerstvo dopravy USA už nicméně dokončilo soubor pravidel pro hluk elektromobilů. V platnost vstoupí od září roku 2020.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Podle americké organizace pro bezpečnost silničního provozu NHTSA se díky tomu může zabránit 2400 zraněním, která by si vyžádala náklady na zdravotní péči ve výši 320 milionů dolarů.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Technická opatření, která budou muset výrobci kvůli tomuto nařízení udělat, nejsou příliš složitá. V podstatě půjde o to, že se do přední části vozu zabuduje vodotěsný reproduktor vydávající předem naprogramovaný zvuk. Někteří výrobci již takové zařízení dokonce vyvinuli. Podle odhadů za to všichni výrobci dohromady utratí ročně přibližně 40 milionů dolarů.

Zvuk nebude jednotný pro všechny typy. Dokonce zřejmě i řidiči v tom kterém voze dostanou na výběr, jaký do reproduktoru pustí. Doufám jen, že navolené zvuky nebudou příliš děsivé....

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků