Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Pokud pojedou auta poháněná elektřinou menší rychlostí než třicet kilometrů v hodině, budou muset vydávat umělý hluk.

Elektromobily jsou podle mnohých spásou pro životní prostředí, můžou však také ubližovat. Paradoxně vinou jejich tichého provozu. Jak je totiž známo, elektromotor, na rozdíl od spalovacího agregátu, nevydává prakticky žádný zvuk.

Již od roku 2009 příslušné orgány řeší, jak zabezpečit to, aby chodci, kteří se pohybují například v obytných zónách na stejných komunikacích jako vozidla, byli ochráněni před srážkou s těmito nehlučnými vozidly. Ministerstvo dopravy USA už nicméně dokončilo soubor pravidel pro hluk elektromobilů. V platnost vstoupí od září roku 2020.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Podle americké organizace pro bezpečnost silničního provozu NHTSA se díky tomu může zabránit 2400 zraněním, která by si vyžádala náklady na zdravotní péči ve výši 320 milionů dolarů.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Technická opatření, která budou muset výrobci kvůli tomuto nařízení udělat, nejsou příliš složitá. V podstatě půjde o to, že se do přední části vozu zabuduje vodotěsný reproduktor vydávající předem naprogramovaný zvuk. Někteří výrobci již takové zařízení dokonce vyvinuli. Podle odhadů za to všichni výrobci dohromady utratí ročně přibližně 40 milionů dolarů.

Zvuk nebude jednotný pro všechny typy. Dokonce zřejmě i řidiči v tom kterém voze dostanou na výběr, jaký do reproduktoru pustí. Doufám jen, že navolené zvuky nebudou příliš děsivé....

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků