Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Pokud pojedou auta poháněná elektřinou menší rychlostí než třicet kilometrů v hodině, budou muset vydávat umělý hluk.

Elektromobily jsou podle mnohých spásou pro životní prostředí, můžou však také ubližovat. Paradoxně vinou jejich tichého provozu. Jak je totiž známo, elektromotor, na rozdíl od spalovacího agregátu, nevydává prakticky žádný zvuk.

Již od roku 2009 příslušné orgány řeší, jak zabezpečit to, aby chodci, kteří se pohybují například v obytných zónách na stejných komunikacích jako vozidla, byli ochráněni před srážkou s těmito nehlučnými vozidly. Ministerstvo dopravy USA už nicméně dokončilo soubor pravidel pro hluk elektromobilů. V platnost vstoupí od září roku 2020.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Podle americké organizace pro bezpečnost silničního provozu NHTSA se díky tomu může zabránit 2400 zraněním, která by si vyžádala náklady na zdravotní péči ve výši 320 milionů dolarů.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Technická opatření, která budou muset výrobci kvůli tomuto nařízení udělat, nejsou příliš složitá. V podstatě půjde o to, že se do přední části vozu zabuduje vodotěsný reproduktor vydávající předem naprogramovaný zvuk. Někteří výrobci již takové zařízení dokonce vyvinuli. Podle odhadů za to všichni výrobci dohromady utratí ročně přibližně 40 milionů dolarů.

Zvuk nebude jednotný pro všechny typy. Dokonce zřejmě i řidiči v tom kterém voze dostanou na výběr, jaký do reproduktoru pustí. Doufám jen, že navolené zvuky nebudou příliš děsivé....

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků