Elektromobily budou muset být hlučnější. V USA už vědí, jak na to

Pokud pojedou auta poháněná elektřinou menší rychlostí než třicet kilometrů v hodině, budou muset vydávat umělý hluk.

Elektromobily jsou podle mnohých spásou pro životní prostředí, můžou však také ubližovat. Paradoxně vinou jejich tichého provozu. Jak je totiž známo, elektromotor, na rozdíl od spalovacího agregátu, nevydává prakticky žádný zvuk.

Již od roku 2009 příslušné orgány řeší, jak zabezpečit to, aby chodci, kteří se pohybují například v obytných zónách na stejných komunikacích jako vozidla, byli ochráněni před srážkou s těmito nehlučnými vozidly. Ministerstvo dopravy USA už nicméně dokončilo soubor pravidel pro hluk elektromobilů. V platnost vstoupí od září roku 2020.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Podle americké organizace pro bezpečnost silničního provozu NHTSA se díky tomu může zabránit 2400 zraněním, která by si vyžádala náklady na zdravotní péči ve výši 320 milionů dolarů.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Technická opatření, která budou muset výrobci kvůli tomuto nařízení udělat, nejsou příliš složitá. V podstatě půjde o to, že se do přední části vozu zabuduje vodotěsný reproduktor vydávající předem naprogramovaný zvuk. Někteří výrobci již takové zařízení dokonce vyvinuli. Podle odhadů za to všichni výrobci dohromady utratí ročně přibližně 40 milionů dolarů.

Zvuk nebude jednotný pro všechny typy. Dokonce zřejmě i řidiči v tom kterém voze dostanou na výběr, jaký do reproduktoru pustí. Doufám jen, že navolené zvuky nebudou příliš děsivé....

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků