Elektromobilů už jezdí po světě tři miliony. Letos se jejich počet rapidně zvýší

46 komentářů

Hloupej Honza
8. ledna • 9:57

Na to, že na světě je provozováno víc než 90 milionů osobních automobilů je to naprosto směšně málo. Protože většina těch aut je provozováno v zemích, které jsou mimo EU normy..

bjelko
7. ledna • 11:37

nie je lepšie mať výmenné batérie namiesto čakania na nabíjacej stanici?

ee
6. ledna • 23:51

Mě to přijde už trochu směšný sledovat český diskuze, jak se tam pořád trolí proti elektromobilům. Vsadm se, že drtivá většina, která elektro pomlouvá nikdy žádný ani nezkusila. A ty ohraný písničky o tom, že se musíí stejě dobíjet uhelnýma elektrárnama a že jsou tak víc neekologický. Bože. Proč jsme v Česku ve všem tak děsně pozadu? Běžte se projít někdy po ulici a nadechněte se toho dieslovýho smradu co tady ve městěc máme. Tohle vám vůbec nevadí? Už jenom kolik se ušetří paliva tm, že lidi nebudou stát na místě s nastartovaným motorem před barákem (a že těch lidí je!) Elektromobily jsou skvělý, tichý plynulý, kultivovaný. Dojezd a cena je stále nahovno a infrastruktura ještě horší (a bohužel kvůli zabržděnost českých mozků se zlepšújue pomalu), ale výzkum baterek a elektromobilů obecně se nastartoval takovým způsobem, že si to nedovedete představit. Počkejte 5 let a uvidíte. Tohle ale čecháček v diskuzi na AR nepochopí. Elektromobiily jsou aktuálně pro nadšence, ne pro křupany, vy si dál jen nadávejte na pokrok jak to jen umíte.

Zelí
3. ledna • 8:05

Čína ovládá těžbu a zpracování surovin na výrobu baterií Lion, takže rozjíždí velký byznys. Většina výrobců bude kupovat baterie od nich. VW prodává v číně 4miliony aut a pokud v číně nadirigují výrobu elektroaut, tak vw bude vyrábět elektroauta ve velkém..... pro čínu. Evropa se k tomu tak nějak přifaří.

Kuk Vykuk
7. ledna • 3:12

Čína dala VW koule do svěráku a VW tančí jak utahujou. Ani okamžitá návšteva německého ministra průmyslu v Číně na tom nic nezeměnila B-]

PanHajzl
2. ledna • 19:38

Hmm nadhera. Jak jsem psal u prispevku nekde nize...u vozidel MHD me to dava smysl. DP ma infrastrukturu na nabijeni a autobus rekuperuje velke mnozstvi energie( caste brzdeni). Proti tomu v osobni doprave...kolik lidi si za Čr plat koupi elektromobil? Co infrastruktura nabijeni? Uvedomujete si, kolik energie tam tece? A to nemluvim o rychlonabijecce... Jak hodne by se musela posilit sit rozvodu? Myslite si na elektrocerpaci stanici bude stacit 5 stojanu? ...tezko,automobil se bude nabijet min.30 min a kdyz se jich sejde vic,tak jsou v prdeli. A jake jsou tam proudove prenosy? Bude mit cerpacka vlastni elektrarnu?-na diesel generatory? Jake budou ztraty v siti? Co az stat trochu finance "upravi" elektriku pro EV? Kolik euro stoji pouzitelny EV? Az se ucvaknou dotace,bude po vsem, je treba si rict, ze zatim je to slepa cesta. Kdyby se nevynalozilo tolik prostredku na valku a smrt, mohli jsme to vynalozit na uplne jiny a mnohem smysluplnejsi pohon....

Saman
3. ledna • 14:00

jak souvisi "Čr plat" s elektromobilem? jak souvisi ttakovej plat treba s benzinakem nebo dieselem?hosi vam us fakt dochazi argumenty co napsat v dalsi a dalsi diskuzi o BEV a vymejslite jiz totalni kraviny :-D

bzzz
3. ledna • 9:59

Je to postupny proces. V osobni doprave, at si (zatim) elektrizuje, kdo chce a ma na to. Ale zasobovani, sluzby, logistika/spedice, mhd - tzn typicti popojizdeci - mohou aktivne prechazet uz ted.V CR si nemuze obyc clovek dovolit vice veci, ktere jsou jinde bezne. Kvuli tomu ale nebudeme cekat, az uzraje doba a menit skokove...

yoggi
2. ledna • 20:30

Este by som doplnil jednu skutocnost.
Ked sa prevalilo na verejnost podvadzanie s emisiami, najviac bol kamenovany koncern.
Teraz ma koncern vyhlasenia v zmysle kolko a dokedy chcu vyrabat EV, teraz chcu ukazat ekologickost...........
Pred cca 10-15 rokov sa EV chapalo ako buducnost, kde auto bude lacnejsie na prevadzku (servis) odpadne prevodovka, vymeny oleja, vzduchoveho filtra a pod.
Realita je taka, ze EV (pravdepodobne) bez prevodovky nebudu.
Nikto dnes neriesi napr.. Zoberiem si koncern co ponuka napr. EV Golf.
Automobil ako Golf bol navrhnuty ako klasicke vozidlo zo spalovacim motorom.
Svojho casu casu hrdo niesol oznacenie na 5. dverach pod magickymi 3 pismenkami TDI este modre oznacenie BLUEMOTION. Jejda ( prasklo to ), tak sa odobral napis a ideme robit ekologiu E-Golf.
To vozidlo ako celok nikdy nebolo navrhnute ako EV a to je problem. Jednoducho niekede na linke sa hodi, aby sa do toho davali spalovak a druha linka elektromotor.
Dnes nepride VW s totalne novym modelom, ktory je navrhnuty ako EV v zmysle. Od zaciatku sa riesi E-pohon, tomu sa usposobuje pohon napr. motory v lavo a pravo na naprave namiesto diferencialu a mnoho dalsieho.
Toto by stalo mnoho financii a nikto to nechce vynalozit, preto je momentalne EV slepa cesta dotovana financiami ;-)

Kuk Vykuk
7. ledna • 3:06

Lol, VW zrovna teď jsem dokoukal video od Autogeful, kde ukazujou jak na jedný lince montujou Golfa spalováka, hybrida i elektriku B-]

Majkl
2. ledna • 20:39

Byť VW dnes neukazuje nic moc než koncepty a velkohubé prohlášení, s novou modulární platformou MEB by měli vyřešit vše, co píšeš, i když první elektromobil s touto platformou máý být na trhu asi za dva roky.

Saman
3. ledna • 14:14

prvni auto na MEB jiz pristi rok, tedy podle prosincoveho autoexpresu, kdy VW posunula ID na 2019, VW spustil odpocet ze prvni ID ma sjet z vyrobni linky prave v rijnu 2019

Peter
2. ledna • 20:19

Nechápu, proč tady všichni zdůrazňují koupěschopnost obyvatel v ČR? Zamýšlí se někdo nad koupěschopností v Africe, Střední a Jižní Americe, Vietnamu, Bangladéši atd? Výroba se plánuje když ne celosvětově,tak minimálně kontinentálně. A tam nějaký Ladislav Novák z Horní Lhota nehraje roli.

R2
3. ledna • 12:30

Novak nehraje roli, ale kdyz se podivam na zeme s nizkym HDP v ramci EU, tak zeme na urovni Slovinska a nizsi znamenaji temer 8 % prodanych aut, je to zanedbatelna ztrata pro automobilky? Dale jsou dalsi zeme, ktere jsou sice bohatsi, ale za prumerem EU zaostavaji a proti Francii, Nemecku nebo severskym zemim mohou byt povazovany za chude, to je zejmena Spanelsko a Italie, dohromady priblizne 3.000.0000 aut, tedy priblizne 20 % prodeju v EU, stale je to zanedbatelne?
On Elektromobil je totiz vec prilis draha i pro bezneho Nemce, coz je statisticky pomerne bohaty evropan. Kdyz se podivate, co se v Nemecku nejcasteji prodava, tak to bude neco jako Golf do firem a Polo do domacnosti.

Saman
3. ledna • 14:10

taky se koukni jaka auta se tam prodavaj a jake maji z dane oblasti vyrobci marze ;-) procenta prodeju jsou sice super, ale veskutecnosti to neznamena nici 10 tisic prodanych aut s marzi 10 euro je stejna bilance jako milion prodanych aut s marzi sto euro ;-) automobiljy maj sve dojne kravy a ty jsou pro ne nejdulezitejsi, to ostatni je jen omacka okolo ;-)navic jak zminujes Francii a Nemecko, tak to jsou momentalne zeme kde se BEV prodavaji velice dobre a prodeje jim stoupaji o desitky procent ;-) Francie loni mela BEV na 2% podilu nove prodanych aut, Nemci maj porad na stole onu moznost ze se tam bude postupovat od 2025 stejne jako v Cine, tedy postupny zakaz fosilnich motorizaci, a nejvetsi Nemecke automobilky zacinaj do elektomobility hodne investovat a jiste budou chtit aby se jim investice vratila ;-)

JK
4. ledna • 14:56

"i 10 tisic prodanych aut s marzi 10 euro je stejna bilance jako milion prodanych aut s marzi sto euro"Až se budete ve škole učit pravopis, tak se nezapomeň soustředit i na matematiku. A potom proč vypadají zastánci EM tak, jak vypadají. Málokdy EM obhajuje někdo, kdo je při smyslech.

komik
3. ledna • 10:14

Dokazu si predstavit ze v treba v Africe bude vetsi podil elektra nez u nas. Oni jsou zvykli na motorky a ruzne buggy. Ty v Ev stoji i 5000$, se solarem na strese a jejich slunickem by se na tech par km co jezdi stihaly dobit behem dne... a zaroven by to poskytovalo elektrinu pro barak. Mluvim o oblastech kde nejvetsi technologie jsou ledky na baterky. A v kazde takove vesnici je hospoda/prodejna kdo tam z mesta vozi zasoby.. a na to by bylo EV idealni. Snadneji tam sezenete slunicko nez benzin :).

josephko
2. ledna • 16:43

Elektromobilová lavína sa spustila a už ju ťažko niečo zastaví. Výrazným hráčom je Čína - všetci európski výrobcovia si idú nohy polámať, aby tam mohli predávať. Ale bez elektriny to ďalej už nepôjde...

Jindra Kuchar
2. ledna • 18:16

Ovšem lavina zrovna není to co chcete mít na sjezdovce. Elektromobily jsou zatím stále hračka nadšenců, kterým nevadí přizpůsobovat svůj život autu

k22
4. ledna • 11:09

Je to stejné jako v minulosti před příchodem Fordu T..

yoggi
3. ledna • 8:39

Vies si predstavit vcerajsie zapchy na dialnici pod tatrami Ivachnova - Ruzomberok, kde auta staliaj 1,5 v kolone. Tam by bola celkom sranda s EV :-D

Saman
3. ledna • 13:58

tak zrvona popojizdeni v kolone je domenou BEV kde maji krasne nizkou spotrebu a lepsi dojezd ;-) a ty BEV ktera maji na topeni telene cerpadlo je to idealni, a ver ze driv by doslo palivo prave spalovaku nez ze by dosla energie nejakemu takovemu BEV ;-)

R2
3. ledna • 17:28

Zrovna ted v zime je to odvazne tvrzeni, kdyz se zaseknete nekde za nehodou na par hodin a ani si nemuzete zatopit. Nechat si v normalnim aute cca 10 - 15 litru benzinu rezervu pro pripad nouze neni nijak zasadni problem, nechat si treba 20 kWh v elektromobilu uz je. Treba u Leafa se 24 kWh nerealne u novejsiho se 40 kWh baterii je to predstavitelne jen pri kratkych popojizdkach. Teoreticky se to da napriklad s Teslou S se 100kWh baterii, ale to asi neni uplne nejtypictejsi elektromobil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
6. ledna • 10:08

jj spousta lidi vozi v aute zasobu 10-15 litru benzinu, no covece ja takoveho cloveka neznam ani jednoho :-D ja treba v aute malej 5 litrovej plastovek kanistr mam, ale ze bych v nem vozil benzin, to jsem si taky nevsiml, prosimte nepis bludy ;-) drtiva vetsoina lidi v aute nevi ani kde maj nahradni pojistky a zarovky, nebo i kde maj lekarnicku, natos aby tam meli nekde nanistr s palivem pro pripad ze zustanou vz acpe ;-) kanistr s palivem si lidi vozili mozna v autech za komancu ve skodovkach a zigulech, dneska to delaj jen klouboucnici co pamatujou jeste Karla 4, tedy naprosta promile lidi co se stejne neceho jako BEV ve vice nez par procentech nedozijoujel jsem v zime s Leafem trasu Trutnov, Diesen, tedy necelych 600km, a zadnej problem s topenim jsem nezaznamenal, cesta za 11 hodin a naprosto vpohode i s jednou zacpou ;-) ty moudra o tom jak elektromobily zerou, netopej a podobny blaboly pisete jen vy co jste videli elektromobil mozna tak zdalky nebo na obrazku ;-)

R2
6. ledna • 10:41

Vidite a ja si do ted myslel, ze staci proste necekat s tankovanim az na hladove ocicko a nechat si to palivo v nadrzi, ale kdyz preferujete kanistry, tak vam to samozrejme nebudu brat.
11 hodin jedete naprosto v pohode 6-7 hodinovou cestu? Nezlobte se na me, ale to je proste silene. Jednim z duvodu, proc vam to tak trva je ten, ze topite, kdybyste si vzal 3 kalhoty, zimak a beranici, tak jste mohl usetrit dobijen a stahnout to na 10 :-) V elektromobilech se s vama proste neshodnu, protoze to co vy davate jako priklady pouzitelnosti, me docela desi, protoze z pohledu spalovaciho auta je to pro me cesta do praveku.

runner42
3. ledna • 17:14

Jo jasně, až na to že to tvoje tepelné čerpadlo žere pri teplotách pod nulou až 4kW.Už teď je to v Praze v elektromobilech samej kulich, a to jsou teploty nad nulou.Komedianti...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
6. ledna • 10:03

4kW jo hmmmmm aha :-D

kkk
3. ledna • 21:33

Za zmínku stojí i to, že v Norsku je zima delší a mrazivější než třeba v kalifornské domovině Tesly. Přesto jsou zde „auta na baterky" populární a zjevně bez větších problémů fungující. Mrazivé počasí a nutnost aktivace vytápění sice dojezd elektromobilu zkracuje, ale dobře použitelným zůstává.https://connect.zive.cz/clanky/norove-se-zblaznil... ...

JK
4. ledna • 14:47

Populární jsou tam proto, že na ně jsou DOTACE. Tedy byly a s nimi skončila i obliba elektromobilů. Bez dotací to zatím konkurenceschopné není, i když nepochybuji, že někdy v budoucnu bude. Jakmile ale pustí na trh elektromobily skutečné automobilky, tak je s Teslou konec. Takové Porsche Mission E vypadá fakt skvěle, pak si na Model S nikdo ani nevzpomene.

kkk
4. ledna • 16:15

Já reagoval ohledně zimmního provozu a ne na dotace ,navíc v Norsku jde o daně

Kuk Vykuk
7. ledna • 2:59

No jo ty woe ty Norové v těch elektroautech vyloženě umrzávaj :-D:-D:-D
https://www.youtube.com/watch...

bzzz
2. ledna • 18:55

Ropak obsazeny jedinym clovekem stojici/smrdici den co den v kolone; podvody s emisema/spotrebou atd... to je svoboda, ze jo ;-)

Ludek_II
3. ledna • 8:29

Nejsi tak trochu bzzz ?

Aladin
2. ledna • 19:31

A tu elektřinu asi vyrábějí kouzelní skřítci z ničeho.

Saman
3. ledna • 13:55

myslis jako tu elektriku diky ktere se rafinuji paliva? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
7. ledna • 10:03

Rafineria je na dobrych 80% pri produkcii paliv sebestacna pri vyrobe elektriny z odpadov pri spracovani ropy

R2
11. ledna • 12:04

Dost zalezi na konkretni rafinerii, co jsem se dival, tak treba prumerna rafinerie USA vice elektriny nakoupi nez vyrobi: https://energy.gov/sites/prod/files/2013/11/... ... Jinak nevim jestli tech radove 100 Wh elektriny (rafinerske i dodane zvenci) usetrene na litru benzinu nejak elektromobilisty vytrhne.

Gašpo
2. ledna • 18:06

Pokiaľ budú elektromobily batériové, bude to len hra. Pre masívne rozlíšenie je to totiž naprosto slepá cesta. Nepoužiteľné. Nič viac, nič menej.:-P

Saman
3. ledna • 13:54

tomu rikam predikce jak noha :-Da co kdys se baterie zlepsi na tokovou uroven ze baterie bude mit treba jen 50 kilogramu a kapacitu 200kWh, srtale nebudou elektromobily s baterii jen hra? takze podle tebe nebudou elektromobily jen hra kdys dostanou neco jineho nez baterie, a co teda predpovis ze budou mit elektromobily jako zdroj energie az to nebude jen hra?

jean
5. ledna • 19:16

Pri sucasnej miere poznania chemie a fyziky to nie je mozne ani v teoretickej rovine. Nepredpokladam, ze v najblizsich desatrociach sa na tom nieco zmeni.

Saman
6. ledna • 10:02

ty jsi chemik a fyzik a zabejvas se vyzkumem baterii? ze vis kde jsou soucasne vyzkumy baterii? proc teda treba v satelitech maji baterie mnohem vyspelejsi nez jake se pouzivaji do BEV? to maj teda nejaky kouzelny baterky nad teoretickou rovinou? :-D ze ty budes jen dalsi forovej mudrlant co musi komentovat kazdy clanek kde je zminka o baterkach, rikejme treba troll :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
7. ledna • 10:18

Mimochodom, lithium ma teoreticku kapacitu 1,2 kWh na kg, ake prvky maju tie zazracne baterie v satelitoch, ked su na tom viac ako 3x lepsie? Najlepsie lithiove clanky dnes maju hustotu okolo 0,2 KWh na kg.

jean
7. ledna • 9:58

No nie som sice Saman, ale tak nejak mi je jasne, ze nie je mozne vytvorit bateriu s vyssou energetickou hustotou, ako ma chemicke palivo. Ten tvoj priklad je totiz tak moc dementny, pretoze tolko kWh pri 50 kilo nema ani benzin.

jean
7. ledna • 9:59

Teda vyuzitelnej na mechanicky pohyb, kedze sa bavime o autach

kkk
3. ledna • 16:35

Zbytečná snaha vysvětlovat,pro některý jedince platí slova klasika,je to marný je to marný je to marný(J.C) :-D

Doporučujeme

Články odjinud