Elektromobilů už jezdí po světě tři miliony. Letos se jejich počet rapidně zvýší

V listopadu loňského roku podle statistiků překročil počet na světě registrovaných elektromobilů hranici tři miliony.
Elektromobilů už jezdí po světě tři miliony. Letos se jejich počet rapidně zvýší

Ve srovnání s miliardovými počty aut se spalovacími motory jsou tři miliony stále poměrně směšné číslo. Přesto je ale překonání hranice tří milionů registrovaných elektromobilů a plug-in hybridů podle statistiků docela významná událost. Svědčí totiž o tom, že kombinace vládních pobídek, klesajících cen baterií i větší nabídka ze strany automobilek, zasahuje čím dál větší skupinu motoristů.

V současné době je tempo prodejů aut schopných jízdy na elektřinu na úrovni přibližně milion kusů ročně. Švédská společnost EV-Volumes, která se zabývá sledováním trhu s elektrickými vozidly, ovšem předpovídá, že již během letoška se růst urychlí a dojde k prolomení pětimilionové úrovně.

Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Stane se tak i díky tomu, že se na trh dostane řada nových a zajímavých čistě elektrických vozidel. Konkrétně lze zmínit například druhou generaci Nissanu Leaf, Teslu model 3 nebo Jaguar iPace.

K růstu nepochybně přispěje zejména Čína, kde se stát pomocí pobídek na koupi elektromobilů snaží řešit stále přetrvávající problémy se znečištěním tamějšího ovzduší. Právě na tento trh s elektrickými vozidly se chystá během dvou let vstoupit druhá největší světová automobilka Toyota. Ta zatím žádný klasický elektromobil v nabídce nemá.

Na druhou stranu chce ale konkurenci v tomto směru velice rychle dohnat. Například již oznámila, že po roce 2025 nebude prodávat žádný model, který by alespoň zčásti při své jízdě nevyužíval elektrickou energii. V roce 2020 prý Toyota bude mít připravenou novou generaci baterií, které budou lehčí, levnější a poskytnou větší dojezd na jedno nabití.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Navíc stále vyvíjí vodíkovou technologii, díky níž by její budoucí elektromobily nemusely být zatěžkány mnoha stovkami kilogramů baterií.

Velmi ambiciózní plán s oblastí elektromobility má rovněž hlavní konkurent Toyoty, což je Volkswagen. Ten chce již v roce 2025, tedy za 7 let, prodávat po celém světě každý rok jeden milion elektrických vozů.

Také pro prémiové značky už začínají elektrické automobily zajímavým byznysem. Například BMW v roce 2017 dokázalo prodat svým zákazníkům více než 100 000 elektromobilů a plug-in hybridů.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků