Elektromobilů už jezdí po světě tři miliony. Letos se jejich počet rapidně zvýší

V listopadu loňského roku podle statistiků překročil počet na světě registrovaných elektromobilů hranici tři miliony.
Elektromobilů už jezdí po světě tři miliony. Letos se jejich počet rapidně zvýší

Ve srovnání s miliardovými počty aut se spalovacími motory jsou tři miliony stále poměrně směšné číslo. Přesto je ale překonání hranice tří milionů registrovaných elektromobilů a plug-in hybridů podle statistiků docela významná událost. Svědčí totiž o tom, že kombinace vládních pobídek, klesajících cen baterií i větší nabídka ze strany automobilek, zasahuje čím dál větší skupinu motoristů.

V současné době je tempo prodejů aut schopných jízdy na elektřinu na úrovni přibližně milion kusů ročně. Švédská společnost EV-Volumes, která se zabývá sledováním trhu s elektrickými vozidly, ovšem předpovídá, že již během letoška se růst urychlí a dojde k prolomení pětimilionové úrovně.

Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Britští majitelé Nissanu Leaf budou moci prodávat elektřinu ze svých aut

Stane se tak i díky tomu, že se na trh dostane řada nových a zajímavých čistě elektrických vozidel. Konkrétně lze zmínit například druhou generaci Nissanu Leaf, Teslu model 3 nebo Jaguar iPace.

K růstu nepochybně přispěje zejména Čína, kde se stát pomocí pobídek na koupi elektromobilů snaží řešit stále přetrvávající problémy se znečištěním tamějšího ovzduší. Právě na tento trh s elektrickými vozidly se chystá během dvou let vstoupit druhá největší světová automobilka Toyota. Ta zatím žádný klasický elektromobil v nabídce nemá.

Na druhou stranu chce ale konkurenci v tomto směru velice rychle dohnat. Například již oznámila, že po roce 2025 nebude prodávat žádný model, který by alespoň zčásti při své jízdě nevyužíval elektrickou energii. V roce 2020 prý Toyota bude mít připravenou novou generaci baterií, které budou lehčí, levnější a poskytnou větší dojezd na jedno nabití.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Navíc stále vyvíjí vodíkovou technologii, díky níž by její budoucí elektromobily nemusely být zatěžkány mnoha stovkami kilogramů baterií.

Velmi ambiciózní plán s oblastí elektromobility má rovněž hlavní konkurent Toyoty, což je Volkswagen. Ten chce již v roce 2025, tedy za 7 let, prodávat po celém světě každý rok jeden milion elektrických vozů.

Také pro prémiové značky už začínají elektrické automobily zajímavým byznysem. Například BMW v roce 2017 dokázalo prodat svým zákazníkům více než 100 000 elektromobilů a plug-in hybridů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků