Jen těžko mohl někdo přehlédnout záplavu elektromobilů, které se do Evropy letos hrnou. Zdroj: HiPhi

Jen těžko mohl někdo přehlédnout záplavu elektromobilů, které se do Evropy letos hrnou. | Zdroj: HiPhi

Řada z nich má čínský původ, ale věřte, že je to jen zlomek toho, co tamní trh očekává. Zdroj: HiPhi

Řada z nich má čínský původ, ale věřte, že je to jen zlomek toho, co tamní trh očekává. | Zdroj: HiPhi

V současné době v Číně působí 120 výrobců elektromobilů, které během letošního roku přivedou na trh 150 nových modelů. Zdroj: AEHRA

V současné době v Číně působí 120 výrobců elektromobilů, které během letošního roku přivedou na trh 150 nových modelů. | Zdroj: AEHRA

Mimořádně dynamický růst je navíc uměle vytvořený a může vést až ke kolapsu trhu. Zdroj: AEHRA

Mimořádně dynamický růst je navíc uměle vytvořený a může vést až ke kolapsu trhu. | Zdroj: AEHRA

Obavy z hrozícího přehřátí trhu vyslovil generální ředitel  Volkswagen Group  China Ralf Brandstaetter, který dříve vedl divizi osobních vozů. Zdroj: Volkswagen

Obavy z hrozícího přehřátí trhu vyslovil generální ředitel Volkswagen Group China Ralf Brandstaetter, který dříve vedl divizi osobních vozů. | Zdroj: Volkswagen

V takto hojně zastoupeném trhu je enormní konkurence doprovázející nezdravou cenovou válku. Zdroj: Ford

V takto hojně zastoupeném trhu je enormní konkurence doprovázející nezdravou cenovou válku. | Zdroj: Ford

Na jedné straně jsou vyžadovány masivní kapitálové investice do výroby, zejména v oblasti baterií, ale na druhé straně se auta prodávají s velkými slevami. Zdroj: Polestar

Na jedné straně jsou vyžadovány masivní kapitálové investice do výroby, zejména v oblasti baterií, ale na druhé straně se auta prodávají s velkými slevami. | Zdroj: Polestar

Řada nově vzniklých automobilek proto nemá dlouhého trvání, nebo zoufale hledají podporu investorů, ale v tomto počtu si jejich odchodu nikdo nevšimne. Zdroj: Kia

Řada nově vzniklých automobilek proto nemá dlouhého trvání, nebo zoufale hledají podporu investorů, ale v tomto počtu si jejich odchodu nikdo nevšimne. | Zdroj: Kia

Enormní tlak nelze dlouhodobě udržet a ve výsledku na prasknutí bubliny doplatí spotřebitelé. Zdroj: MG

Enormní tlak nelze dlouhodobě udržet a ve výsledku na prasknutí bubliny doplatí spotřebitelé. | Zdroj: MG

Majitelé vozů zkrachovalých značek mohou mít problémy se servisem, zárukami i doplňkovými službami a jejich vozy masivně ztratí na hodnotě. Zdroj: Tesla

Majitelé vozů zkrachovalých značek mohou mít problémy se servisem, zárukami i doplňkovými službami a jejich vozy masivně ztratí na hodnotě. | Zdroj: Tesla

To se ale týká všech elektromobilů, protože zákony trhu jsou neúprosné. Zdroj: Kia

To se ale týká všech elektromobilů, protože zákony trhu jsou neúprosné. | Zdroj: Kia

K cenové válce se ale připojují i velké značky jako například americká Tesla, která novou strategii pojala v globálním měřítku a plošně už několikrát zlevnila.

K cenové válce se ale připojují i velké značky jako například americká Tesla, která novou strategii pojala v globálním měřítku a plošně už několikrát zlevnila.

Elon Musk dokonce prohlásil, že si výhledově bude moci dovolit  prodávat auta s nulovou marží .  Zdroj: Tesla

Elon Musk dokonce prohlásil, že si výhledově bude moci dovolit prodávat auta s nulovou marží.  | Zdroj: Tesla

Volkswagen však v tomto boji nevidí dlouhodobou perspektivu, a proto bude upřednostňovat strategii ziskovosti před objemy prodejů. Zdroj: Volkswagen

Volkswagen však v tomto boji nevidí dlouhodobou perspektivu, a proto bude upřednostňovat strategii ziskovosti před objemy prodejů. | Zdroj: Volkswagen

Ačkoli je automobilka zejména v Evropě orientovaná na elektromobily, ve spalovacích pohonech vidí zejména na čínském trhu perspektivu. Zdroj: Volkswagen

Ačkoli je automobilka zejména v Evropě orientovaná na elektromobily, ve spalovacích pohonech vidí zejména na čínském trhu perspektivu. | Zdroj: Volkswagen

Do roku 2030 sem přiveze 17 nových modelů s konvenčními pohony, ale časem se přidají i různé úrovně hybridizace. Zdroj: Volkswagen

Do roku 2030 sem přiveze 17 nových modelů s konvenčními pohony, ale časem se přidají i různé úrovně hybridizace. | Zdroj: Volkswagen

Řada z nich má čínský původ, ale věřte, že je to jen zlomek toho, co tamní trh očekává. Zdroj: HiPhi
V současné době v Číně působí 120 výrobců elektromobilů, které během letošního roku přivedou na trh 150 nových modelů. Zdroj: AEHRA
Mimořádně dynamický růst je navíc uměle vytvořený a může vést až ke kolapsu trhu. Zdroj: AEHRA
Obavy z hrozícího přehřátí trhu vyslovil generální ředitel  Volkswagen Group  China Ralf Brandstaetter, který dříve vedl divizi osobních vozů. Zdroj: Volkswagen
16
Fotogalerie

Elektromobilita se začíná vymykat kontrole. Hrozí kolaps trhu, odnesou to hlavně spotřebitelé

Bublina s elektromobily se začíná nebezpečně nafukovat. Prasknutí prý není daleko a ve výsledku kolaps trhu odnesou samozřejmě majitelé.

Jen těžko mohl někdo přehlédnout záplavu elektromobilů, které se do Evropy letos hrnou. Řada z nich má čínský původ, ale věřte, že je to jen zlomek toho, co tamní trh očekává. V současné době v Číně působí 120 výrobců elektromobilů, kteří během letošního roku přivedou na trh 150 nových modelů. Mimořádně dynamický růst je navíc uměle vytvořený a může vést až ke kolapsu trhu.

Obavy z hrozícího přehřátí trhu vyslovil generální ředitel Volkswagen Group China Ralf Brandstaetter, který dříve vedl divizi osobních vozů. V takto hojně zastoupeném trhu je enormní konkurence doprovázející nezdravou cenovou válku. Na jedné straně jsou vyžadovány masivní investice do výroby, zejména v oblasti baterií, ale na druhé straně se auta prodávají s velkými slevami. Řada nově vzniklých automobilek proto nemá dlouhého trvání, nebo zoufale hledají podporu investorů, ale v tomto počtu si jejich odchodu nikdo nevšimne. Enormní tlak nelze dlouhodobě udržet a ve výsledku na prasknutí bubliny doplatí spotřebitelé.

Majitelé vozů zkrachovalých značek mohou mít problémy se servisem, zárukami i doplňkovými službami a jejich vozy masivně ztratí na hodnotě. To se ale týká všech elektromobilů, protože zákony trhu jsou neúprosné. K cenové válce se ale připojují i velké značky jako například americká Tesla, která novou strategii pojala v globálním měřítku a plošně už několikrát zlevnila. Elon Musk dokonce prohlásil, že si výhledově bude moci dovolit prodávat auta s nulovou marží

Volkswagen v tomto boji nevidí dlouhodobou perspektivu. Bude upřednostňovat strategii ziskovosti před objemy prodejů. Ačkoli je automobilka zejména v Evropě orientovaná na elektromobily, ve spalovacích pohonech vidí zejména na čínském trhu perspektivu. Do roku 2030 sem přiveze 17 nových modelů s konvenčními pohony, ale časem se přidají i různé úrovně hybridizace.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud