Mně se strašně líbí, když někdo začne mluvit o ekoretoristech a komunistech a blabla. :D
Fakt, teď mi vysvětlete, v čem je problém u snižování emisí u aut?
To ,že jsou emise znečišťující naši planetu vypouštěny čim dál víc auty, je fakt.
To, že na následky špinavého ovzduší umírají po celém světě stovky tisíc lidí, je fakt.
To, že tihle ovzduší dýcháme všichni, je taky fakt.
Má smysl víc tlačit automobilky za čistší vozy, protože tohle ovlivňuje nás všechny. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.
Stačí se někdy projít po chodníku kolem frekventovanejší silnice, strašnej hnus to dýchat. A to se nebavím o tom, že třetina nafťákū má vykuchanej filtr pevných částic.
Je potřeba celkově snižovat emise vypuštěné lidmi, i v rámci letecké dopravy, lodní, nebo továren.
Otázka je,jestli je nějaký zákaz vhodná cesta, ovšem to už není dílo ekologů,ale politiků. A pokud vím, nikdo se zatím k nějakým razantním zákazům neuchyluje.
P.S : k předchozímu komentu ohledně lithia a kobaltu, tyhle prvky jdou v pohodě zrecyklovat po konci životnosti baterky, zkuste si zrecyklovat spálenou naftu či benzín. :) Navíc, nikdo neví, z čeho se budou baterie skládat za 10,20 let, vývoj jde hodně kupředu, je asi naivní očekávat, že za 20 let bude v bateriích stejné zastoupení prvků se stejným podílem jako dnes.