Elektromobil u Audi prozatím není prioritou

Předseda představenstva německé automobilky Audi uvedl při svém rozhovoru pro německý deník Welt am Sonntag zajímavé informace ohledně budoucnosti elektromobilů tohoto výrobce. Dle jeho slov nejsou čistě elektrické vozy prozatím na pořadu dne a vozy se čtyřmi kruhy, které bude pohánět jenom elektřina, přijdou na trh do deseti let.

Automobilka se prozatím bude soustředit pouze na hybridní modely a počká si, až budou vyvinuty akumulátory, které budou schopny uchovat dostatečné množství energie při malém objemu a hmotnosti. Současné elektromobily totiž trpí malým dojezdem a nutností vozit desítky až stovky kilogramů akumulátorů.

Každopádně lze s Audi jen souhlasit. V současnosti jsou elektromobily z hlediska úspory energie a emisí do životního prostředí nerentabilní. Náklady na výrobu a provoz a případnou recyklaci jsou velmi vysoké a technologie, které by umožnily postavit vůz s rozumným dojezdem a cenou, jsou zatím v plenkách.

Téměř to samé platí i pro hybridní vozy. Ty sice nepotřebují pro svou jízdu takové množství energeticky náročných akumulátorů, na druhou stranu reálná úspora pohonných hmot je u nich menší.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků