Další hnusná krabice a teď už i na elektřinu nechápu ty fanaticky zaměřeny blbce co vlastně dneska už ani nemůžou dýchat! :-D je to už vaše taková modla co ? Kdyby bylo auto ve tvaru hovna ale bylo by na elektřinu taky by bylo super že?
Jen kupujte elekromobily! ;-) Je to "nova technologie" a tudiz verejnost jeste nezna jeji uskali. To se ovsem budete jeste divit, jak se prohnete v pripade oprav. :-D :-D :-D Automobilky se na vse budouci platby tesi uz dnes.
Nová technologie od roku 2003 (Tesla). Je na trhu déle, než dvouspojkové převodovky nebo malé turbomotory. A co se na tom má kazit, když na rozdíl od spalováků je konstrukce výrazně jednodušší?
malé turbomotory? Daihatsu Charade Turbo. trojvalec 1.0 - vo vyrobe od 1983
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle... "EVs first came into existence in the mid-19th century, when electricity was among the preferred methods for motor vehicle propulsion, providing a level of comfort and ease of operation that could not be achieved by the gasoline cars of the time. Modern internal combustion engines have been the dominant propulsion method for motor vehicles for almost 100 years, but electric power has remained commonplace in other vehicle types, such as trains and smaller vehicles of all types."Nazyvat 'novou technologii' neco, co je tu jiz cca 170 let, povazuji za velice usmevne. Dalsi diskuse s vami je ztratou casu a bude lepsi, kdyz budu delat neco plodneho. Napriklad se divat na oblohu.
No vidíte, dovedete krásně popřít sebe samého. Děkuji, opět jsem vyhrál.
Zcela nepochybne jste vyjhral, protoze mate nepravdu rozhodne vetsi nez ja. Vyhru si prevezmete na lamparne a treba si za ni kupte elektromobil.
265 km dojezd k smichu. Ve skutecnosti tak 150 km.
Tady bych si dovolil nesouhlasit, pokud to skutečně bude nejlevnější relevantní elektromobil na trhu (s ceníkovou cenou pod 500tis (po slevě bez DPH cca 350tis)), tak je ta hodnota dojezdu OK. Pro firmu do města je to na každodenní provoz jednoznačná volba...
No, jednoznačná volba.Zkusil jsem si trochu započítat, zkuste https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-sk... ... , ať to sem nemusím kopírovat; případně mne opravte, pokud se někde mýlím. Ale vychází mi tam, že při rozdílu 150 000 tisíc mezi benzínovým Citigem za 200 000 a elektrickým za optimistických 350 000 (obé s DPH) začne elektrické Citigo proti benzínovému vydělávat po ujetí cca 200 000 km.
Jedna energetická firma jich objedná 1000
"...První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km..."Hodnota krouťáku je u elektromobilu dost nevýznamný údaj, proč jí autor dává do titulku ??
Ta hodnota je extremne dolezita. Vdaka nej dokaze 11kW Zero (to je motorka) zrychlit z 0-100 km/h rychlejsie nez vacsina supersportov. Pretoze ma krutak ako litrova Fireblade.A dolezity je aj fakt, ze pri elektromotore je ten krutak k dispozicii od 1rpm.
No fyzikálně zdatnější vědí, že ten krouťák je k dispozici už od 0 rpm, ale je to stejně fuk protože autem nhýbe krouťák ale výkon. A že mám úpravdu dokazuje například Hyundai Kona EV, který se dělá ve dvou verzích s výkonem 100 kW a 150 kW, přičemž obě verze mají nachlup shodný krouťák 395 Nm. A zatímco 100 kW verze zrychlí na stovku za 9,7 s, ta silnější to umí za 7,6 S. Se stejným krouťákem. Proč ? No protože krouťák je zcela podružný, dynamiku auta určuje výkon !
Výkon je možná důležitý pro zrychlení z nuly na stovku, ale takové zrychlení jsem využil jednou v životě - když jsem si to chtěl zkusit. Jinak spíš používám pružné zrychlení a nebo zrychlování z nějaké rychlosti na vyšší. A tam už točivý moment hraje mnohem větší roli. Krásně je to vidět třeba při porovnání stejně výkonných motorů, jednoho s turbem, druhého atmosférického. Turbo v pružnosti zadupe atmosféru do země, vždy a za všech situací.U té Kony bych se pak díval i na to, jak je auto celkově zpřevodované, protože to může hrát daleko větší roli. A když si porovnáš maximální rychlosti obou verzí, výsledek vůbec neodpovídá výkonovému rozdílu.
Maximálka žádného eletromobilu neodpovídá jeho výkonu (možná snad nějaký supersport)protože ten udávaný výkon je pouze krátkodobý. Při plném výkonu je přetížená baterka i elektromotor. Jmenovitý - trvalý výkon elektromotoru je vždy podstatně nižší. To za prvéA za druhé výkon je důležitý vždy, teda konkrétně hodnota okamžitého výkonu- ta hýbe autem. Krouťák elektromotru je podružný protože kromě něj je zrychlení auta závislé i na celkovém převodu a na průměru kol. Což technicky méně zdatní absolutně netuší a uctívají jen hodnotu krouťáku. Blbost ...Krouťák si můžu vyrobit jak chci velký, stačí do elektromotoru vestavět třeba planetový převod 1:10 a krouťák co z něj leze bude hned desetinásobný. Ale ten elektromobil stejně rychleji nepojede, žejo
Děkuji, že jsi napsal v podstatě to samé, co já. Tím jsi úspěšně popřel to, co jsi psal předtím, a já vyhrál.
Jestli si opravdu mylíš že popírám sám sebe tak jsi zjevně téma nepochopil
Názory méněcenných na mé pravdě nic nezmění.
To se hodne pletes kroutak je dulezity udaj i u elektriky.
Na tomto malom autíčku vidieť, ako rýchly je vývoj v oblasti elektromobilov. Toto Citigo má oproti svojmu staršiemu bráškovi 2x väčšiu batériu a o 100 tisíc nižišu cenu ako mal e-up pred 5 rokmi.Ale niektorí ľudia majú, resp. chcú mať klapky na očiach ako kone a nevyhovie im nič.
Ujede 265 km. Ok. Ale ujede všem jako Hjondé? :-D
"Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu."A z kolika? Z 0 %, nebo z 20 %, nebo 50 %? To si řikáte odbornej časopis, když ani neumíte napsat / opsat základní parametry. Dost možná to psal i nějakej jetel z Bolky. B-]
praxe je pořád stejná, nejrychlejší je nabíjení od 20 do 80%
No právě, ale to obyčený člověk neví.
Elektro...Elektro....Elektro.......to akože zrazu ludia budú bohatí a začnú kupovať autá za 35000 - 50000€ 🤔
Skoro nikdo si tu nekupuje nový auta ze svý peňeženky, jen pár procent lidí, tak čemu se divíš? Nebo sis fakt myslel, źe nový auta si tu kupuje každej druhej? To si dost naivní. Podívej se na statistky B-]
Velikost baterie a dojezd jsou obstojné. Spousta lidí si to koupí. Všechno bude záležet jen na ceně auta.
S cenou "již" od 20.000 €? Jako "ftip" stále dobré :-):-)):-D.
S cenou výrazně pod 20 000 Euro říkali. Takže jestli to tak bude a nebude tomu vybuchovat baterka, urvou jim Němci, Holanďani nebo Norové ruce. Samozřejmě balíci z Místku - Pístku budou dál pindat, že je to k ničemu.
Nemci a trhat ruce? To je uplny nesmysl. ;-)Male elektromobily typu Renault ZOE kupuji predevsim nemky. Co to tak sleduji, povetsinou obyvatelky vetsich mest, mlade, zrejme "uspesne" a hadam ze i bez zavazku. Casto ty EV vidim parkovat ruzne u uradu a predevsim u skol, z cehoz usuzuji, ze majitelky jsou prevazne netechnickeho vzdelani.Nedivim se tomu. Tezko namluvit nekomu jinemu, ze je to ekologicke, bezporuchove, levne a pohodlne.
A nebo to ty ženy mají od svých přítelů, manželů, partnerů... Kteří technice docela slušně rozumí a vědí, že pro jejich cestování po městě a okolí je to nejlepší varianta. Což tupý čecháček nikdy nepřipustí, a proto taky nebude nikdy patřit do vyspělé Evropy.
A prave proto, to nechapete. ;-)
Lituji, nejsem čecháček.
Pán je Moravan nebo snad Slezan? :-D
Rekni cechackovi, ze je chechacek a neuveri. B-]
"Citigoe iV" - super debilní název. To vymyslel ředitelův vlčák po lobotomii mozku ne? B-]
Spis lobotomie mozku s vlkem. :-P
Parametry samy o sobě vcelku OK na městské auto. Cena bude v kontextu ostatních elektrovozů taky přijatelná. Akorát ten název, to je další paskvil z dílny Škoda auto. Nejdřív neskutečně trapná Q, teď na konec pro jistotu "e", aby to vypadalo ještě pitoměji, než už to je.
proč má mikroauto do města ve standardu 16tky ráfky? Co kromě větší hmotnosti a valivého odporu (menšího dojezdu) a drncání to uživateli přinese?
A co kdyby to byla nejvyšší výbava jaká se běžně dává na PR materiály?
"ve standardu jsou litá 16palcová kola"
Menší tam dát nemůžeš asi pro třmeny a kotouče.
ale jo, můžu, klidně 14tky
Nabíjí se skoro 13 hodin. :-D:-D:-D
Na tom nechápu, proč 2,3kw tj. 10A, když standardní zásuvka dává 16A a většina aut tak i dobíjí... To bychom se dostali na 8-9 hod, takže i večer "po divadle" zapnu vyšťavené auto a ráno frčím s plným...
to bude kabel s autem, jestli si koupíš dobíječku na tři fáze, tak to budeš mět za tři hodky, prodávají to tak jiné automobilky. I s elektrokolem koupíš standart pomalou bez chlazení a můžeš si přikoupit rychlou.
Většina zásuvek v domácnostech má jistič 10A, tak asi proto, ale jinak souhlas, že je to málo - měli by dát možnost volby.
Většina zásuvek má 16A. U normálních bydlení. Když je to chata nebo má někdo přípojku 1x 16A, tak to ale není nikdy většina...
To ale jen v případě, že použiješ obyčejnou slabou domácí nabíječku 2,3 kW.
A ještě v případě, že je to vybité uplně, vždyt normální člověk to má do práce do deseti kilometrů-tj i s nákupem 20km a každý týdeb to dáš přes noc do elektriky.
Každej večer to píchneš do zásuvky a ráno máš nabito. Stejně jako s mobilem. To že si lempl a chceš si nabít teprve ráno až se probudíš je tvůj problém. B-]
Ano.Píchnu to do zásuvky na parkovišti před panelákem s 80 partajemi. S osmého štoku budu potřebovat dlouhý prodlužovák; doufám, že mi hodně nikdo nešlohne.
A zrovna musíš nezbytně nutně nabíjet doma, že?Hele, je to zajímavé, ale tady u nás na sídlišti má rodina z paneláku dvě Tesly (S a X). Jdi jim říci, že to dělají špatně, že je nemůžou mít, protože je nemají kde nabíjet.
Nevím, jak to ta rodina s dvěma Teslami dělá. Zeptejte se jich, kde nabíjí. Jistě Vám to rádi sdělí a Vy to pak reakcí na tento příspěvek můžete dát vědět mně. Nemusím nabíjet doma (taky nemám co, leda mobil a tablet), nicméně v našem městě žádná veřejná nabíječka není. Ale prý se dvě místa budou stavět někde na parkovišti u Kauflandu. Město má i s přilehlými dědinami cca 20 000 obyvatel.Mimoto netuším, kolik se za kWh u veřejných nabíječek platí; někde jsem četl snad 20 Kč za kWh, možná i víc, ale to nemusí být přesné a mohu se mýlit. Možná se to dá vygůglit. Doma ze zásuvky je průměrná cena elektřiny pro domácnosti v současné době zhruba 4,34 Kč/kWh.Počtěte si na https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-sk... ... , tam jsem si trochu započítal. Možná Vás to bude zajímat, možná mne opravíte.
A proc je tedy ta rodina jen jedna?
Jelikož každej den nevyjedeš baterku do 0 tak je to v pohodě. Pokud však ano tak to není auto pro tebe a budeš muset zůstat u smradlavý spalovací popelnice.
A zase skodovka ukazuje svetu jak se to dela, jen doufam ze se na toto auto nebudou stat fronty a ja si ho budu moci ihned koupit.
Záleží jak máš dlouhé nohy. Ta baterie pod podlahou má výšku prý 30 cm. Možná pak budeš mít kolena nad volantem.Taky by mě zajímalo, jak dostali 1.7 m širokou baterii do auta širokého celkem 1,65 m .
https://giphy.com/gifs/shia-labeouf-12NUbkX... ...
To viš v Bolce jsou kouzelníci, tam dokážou vśechno. To vědí i ty jelita co pro mě píšou tydle hovadiny. :-D
Ses blazen. Jestli sis neudelal predobjednavku, tak na tenhle zazrak techniky budes cekat nejmin do roku 2025. Lidi fakt nemaj rozum - revolucni automobil a oni by si pro nej chteli jit do autosalonu jak pro rohlik do Tesca. :-/:-O
Zbláznil ses nebo pokus o joke ? :-O
Hujer má naprostou pravdu, zase je o krok před nima, škodovka..a ty halogenové světla nemá už téměř nikdo, nevíš co je dobré..
To máš pravdu.
Tak ono ve městě, kam je auto určeno, je úplně jedno, jaká má auto světla, ale vypadá to dneska už blbě, to souhlas.
Ve městě jsou pořádné diody obzvláště příjemné.
asi se liší naše představy toho, co je to město :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.