První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

68 komentářů

Hate
26. května • 14:49

Další hnusná krabice a teď už i na elektřinu nechápu ty fanaticky zaměřeny blbce co vlastně dneska už ani nemůžou dýchat! :-D je to už vaše taková modla co ? Kdyby bylo auto ve tvaru hovna ale bylo by na elektřinu taky by bylo super že?

cert elektricky
24. května • 10:44

Jen kupujte elekromobily! ;-) Je to "nova technologie" a tudiz verejnost jeste nezna jeji uskali. To se ovsem budete jeste divit, jak se prohnete v pripade oprav. :-D :-D :-D Automobilky se na vse budouci platby tesi uz dnes.

mpolan
24. května • 16:28

Nová technologie od roku 2003 (Tesla). Je na trhu déle, než dvouspojkové převodovky nebo malé turbomotory. A co se na tom má kazit, když na rozdíl od spalováků je konstrukce výrazně jednodušší?

copyy
25. května • 13:10

malé turbomotory? Daihatsu Charade Turbo. trojvalec 1.0 - vo vyrobe od 1983

cert elektricky
24. května • 17:16

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle... "EVs first came into existence in the mid-19th century, when electricity was among the preferred methods for motor vehicle propulsion, providing a level of comfort and ease of operation that could not be achieved by the gasoline cars of the time. Modern internal combustion engines have been the dominant propulsion method for motor vehicles for almost 100 years, but electric power has remained commonplace in other vehicle types, such as trains and smaller vehicles of all types."Nazyvat 'novou technologii' neco, co je tu jiz cca 170 let, povazuji za velice usmevne. Dalsi diskuse s vami je ztratou casu a bude lepsi, kdyz budu delat neco plodneho. Napriklad se divat na oblohu.

mpolan
24. května • 20:37

No vidíte, dovedete krásně popřít sebe samého. Děkuji, opět jsem vyhrál.

cert elektricky
24. května • 22:09

Zcela nepochybne jste vyjhral, protoze mate nepravdu rozhodne vetsi nez ja. Vyhru si prevezmete na lamparne a treba si za ni kupte elektromobil.

Ja
24. května • 9:43

265 km dojezd k smichu. Ve skutecnosti tak 150 km.

E15
24. května • 16:25

Tady bych si dovolil nesouhlasit, pokud to skutečně bude nejlevnější relevantní elektromobil na trhu (s ceníkovou cenou pod 500tis (po slevě bez DPH cca 350tis)), tak je ta hodnota dojezdu OK. Pro firmu do města je to na každodenní provoz jednoznačná volba...

Jura Jurax
25. května • 0:19

No, jednoznačná volba.
Zkusil jsem si trochu započítat, zkuste https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-sk... ... , ať to sem nemusím kopírovat; případně mne opravte, pokud se někde mýlím. Ale vychází mi tam, že při rozdílu 150 000 tisíc mezi benzínovým Citigem za 200 000 a elektrickým za optimistických 350 000 (obé s DPH) začne elektrické Citigo proti benzínovému vydělávat po ujetí cca 200 000 km.

Kuk Vykuk
24. května • 17:11

Jedna energetická firma jich objedná 1000

vana
24. května • 8:53

"...První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km..."
Hodnota krouťáku je u elektromobilu dost nevýznamný údaj, proč jí autor dává do titulku ??

Joe Doe
24. května • 10:53

Ta hodnota je extremne dolezita. Vdaka nej dokaze 11kW Zero (to je motorka) zrychlit z 0-100 km/h rychlejsie nez vacsina supersportov. Pretoze ma krutak ako litrova Fireblade.A dolezity je aj fakt, ze pri elektromotore je ten krutak k dispozicii od 1rpm.

vana
24. května • 15:42

No fyzikálně zdatnější vědí, že ten krouťák je k dispozici už od 0 rpm, ale je to stejně fuk protože autem nhýbe krouťák ale výkon. A že mám úpravdu dokazuje například Hyundai Kona EV, který se dělá ve dvou verzích s výkonem 100 kW a 150 kW, přičemž obě verze mají nachlup shodný krouťák 395 Nm. A zatímco 100 kW verze zrychlí na stovku za 9,7 s, ta silnější to umí za 7,6 S. Se stejným krouťákem. Proč ? No protože krouťák je zcela podružný, dynamiku auta určuje výkon !

mpolan
24. května • 16:26

Výkon je možná důležitý pro zrychlení z nuly na stovku, ale takové zrychlení jsem využil jednou v životě - když jsem si to chtěl zkusit. Jinak spíš používám pružné zrychlení a nebo zrychlování z nějaké rychlosti na vyšší. A tam už točivý moment hraje mnohem větší roli. Krásně je to vidět třeba při porovnání stejně výkonných motorů, jednoho s turbem, druhého atmosférického. Turbo v pružnosti zadupe atmosféru do země, vždy a za všech situací.
U té Kony bych se pak díval i na to, jak je auto celkově zpřevodované, protože to může hrát daleko větší roli. A když si porovnáš maximální rychlosti obou verzí, výsledek vůbec neodpovídá výkonovému rozdílu.

vana
24. května • 16:42

Maximálka žádného eletromobilu neodpovídá jeho výkonu (možná snad nějaký supersport)
protože ten udávaný výkon je pouze krátkodobý. Při plném výkonu je přetížená baterka i elektromotor. Jmenovitý - trvalý výkon elektromotoru je vždy podstatně nižší. To za prvéA za druhé výkon je důležitý vždy, teda konkrétně hodnota okamžitého výkonu- ta hýbe autem. Krouťák elektromotru je podružný protože kromě něj je zrychlení auta závislé i na celkovém převodu a na průměru kol. Což technicky méně zdatní absolutně netuší a uctívají jen hodnotu krouťáku. Blbost ...
Krouťák si můžu vyrobit jak chci velký, stačí do elektromotoru vestavět třeba planetový převod 1:10 a krouťák co z něj leze bude hned desetinásobný. Ale ten elektromobil stejně rychleji nepojede, žejo

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
24. května • 17:00

Děkuji, že jsi napsal v podstatě to samé, co já. Tím jsi úspěšně popřel to, co jsi psal předtím, a já vyhrál.

vana
24. května • 18:02

Jestli si opravdu mylíš že popírám sám sebe tak jsi zjevně téma nepochopil

mpolan
24. května • 20:36

Názory méněcenných na mé pravdě nic nezmění.

Ja
24. května • 9:45

To se hodne pletes kroutak je dulezity udaj i u elektriky.

josephko
23. května • 22:20

Na tomto malom autíčku vidieť, ako rýchly je vývoj v oblasti elektromobilov. Toto Citigo má oproti svojmu staršiemu bráškovi 2x väčšiu batériu a o 100 tisíc nižišu cenu ako mal e-up pred 5 rokmi.
Ale niektorí ľudia majú, resp. chcú mať klapky na očiach ako kone a nevyhovie im nič.

josephko
23. května • 22:12

Ujede 265 km. Ok. Ale ujede všem jako Hjondé? :-D

Kuk Vykuk
23. května • 20:14

"Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu."A z kolika? Z 0 %, nebo z 20 %, nebo 50 %? To si řikáte odbornej časopis, když ani neumíte napsat / opsat základní parametry. Dost možná to psal i nějakej jetel z Bolky. B-]

KRD
23. května • 20:44

praxe je pořád stejná, nejrychlejší je nabíjení od 20 do 80%

Kuk Vykuk
24. května • 17:16

No právě, ale to obyčený člověk neví.

Jozef
23. května • 19:59

Elektro...Elektro....Elektro.......to akože zrazu ludia budú bohatí a začnú kupovať autá za 35000 - 50000€ 🤔

Kuk Vykuk
23. května • 20:09

Skoro nikdo si tu nekupuje nový auta ze svý peňeženky, jen pár procent lidí, tak čemu se divíš? Nebo sis fakt myslel, źe nový auta si tu kupuje každej druhej? To si dost naivní. Podívej se na statistky B-]

Kuk Vykuk
23. května • 19:53

Velikost baterie a dojezd jsou obstojné. Spousta lidí si to koupí. Všechno bude záležet jen na ceně auta.

oh.c!
23. května • 20:23

S cenou "již" od 20.000 €? Jako "ftip" stále dobré :-):-)):-D.

Tommy
23. května • 23:12

S cenou výrazně pod 20 000 Euro říkali. Takže jestli to tak bude a nebude tomu vybuchovat baterka, urvou jim Němci, Holanďani nebo Norové ruce. Samozřejmě balíci z Místku - Pístku budou dál pindat, že je to k ničemu.

cert elektricky
24. května • 10:56

Nemci a trhat ruce? To je uplny nesmysl. ;-)Male elektromobily typu Renault ZOE kupuji predevsim nemky. Co to tak sleduji, povetsinou obyvatelky vetsich mest, mlade, zrejme "uspesne" a hadam ze i bez zavazku. Casto ty EV vidim parkovat ruzne u uradu a predevsim u skol, z cehoz usuzuji, ze majitelky jsou prevazne netechnickeho vzdelani.Nedivim se tomu. Tezko namluvit nekomu jinemu, ze je to ekologicke, bezporuchove, levne a pohodlne.

mpolan
24. května • 16:21

A nebo to ty ženy mají od svých přítelů, manželů, partnerů... Kteří technice docela slušně rozumí a vědí, že pro jejich cestování po městě a okolí je to nejlepší varianta. Což tupý čecháček nikdy nepřipustí, a proto taky nebude nikdy patřit do vyspělé Evropy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
cert elektricky
24. května • 17:08

A prave proto, to nechapete. ;-)

mpolan
24. května • 20:35

Lituji, nejsem čecháček.

Jura Jurax
25. května • 0:12

Pán je Moravan nebo snad Slezan? :-D

kouzelnik pokuston
24. května • 22:05

Rekni cechackovi, ze je chechacek a neuveri. B-]

Kuk Vykuk
23. května • 19:43

"Citigoe iV" - super debilní název.
To vymyslel ředitelův vlčák po lobotomii mozku ne? B-]

cert elektricky
24. května • 17:24

Spis lobotomie mozku s vlkem. :-P

Já první
23. května • 18:56

Parametry samy o sobě vcelku OK na městské auto. Cena bude v kontextu ostatních elektrovozů taky přijatelná. Akorát ten název, to je další paskvil z dílny Škoda auto. Nejdřív neskutečně trapná Q, teď na konec pro jistotu "e", aby to vypadalo ještě pitoměji, než už to je.

E15
23. května • 18:13

proč má mikroauto do města ve standardu 16tky ráfky? Co kromě větší hmotnosti a valivého odporu (menšího dojezdu) a drncání to uživateli přinese?

KRD
23. května • 20:43

A co kdyby to byla nejvyšší výbava jaká se běžně dává na PR materiály?

E15
23. května • 21:36

"ve standardu jsou litá 16palcová kola"

petr r. (petrumr)
23. května • 19:40

Menší tam dát nemůžeš asi pro třmeny a kotouče.

E15
23. května • 21:36

ale jo, můžu, klidně 14tky

Petr
23. května • 16:24

Nabíjí se skoro 13 hodin. :-D:-D:-D

komik
23. května • 18:00

Na tom nechápu, proč 2,3kw tj. 10A, když standardní zásuvka dává 16A a většina aut tak i dobíjí... To bychom se dostali na 8-9 hod, takže i večer "po divadle" zapnu vyšťavené auto a ráno frčím s plným...

petr r. (petrumr)
23. května • 19:50

to bude kabel s autem, jestli si koupíš dobíječku na tři fáze, tak to budeš mět za tři hodky, prodávají to tak jiné automobilky. I s elektrokolem koupíš standart pomalou bez chlazení a můžeš si přikoupit rychlou.

E15
23. května • 18:18

Většina zásuvek v domácnostech má jistič 10A, tak asi proto, ale jinak souhlas, že je to málo - měli by dát možnost volby.

Fic
23. května • 18:43

Většina zásuvek má 16A. U normálních bydlení.
Když je to chata nebo má někdo přípojku 1x 16A, tak to ale není nikdy většina...

Toper
23. května • 16:52

To ale jen v případě, že použiješ obyčejnou slabou domácí nabíječku 2,3 kW.

petr r. (petrumr)
23. května • 17:21

A ještě v případě, že je to vybité uplně, vždyt normální člověk to má do práce do deseti kilometrů-tj i s nákupem 20km a každý týdeb to dáš přes noc do elektriky.

Kuk Vykuk
23. května • 19:58

Každej večer to píchneš do zásuvky a ráno máš nabito. Stejně jako s mobilem. To že si lempl a chceš si nabít teprve ráno až se probudíš je tvůj problém. B-]

JuraJurax
24. května • 20:20

Ano.
Píchnu to do zásuvky na parkovišti před panelákem s 80 partajemi. S osmého štoku budu potřebovat dlouhý prodlužovák; doufám, že mi hodně nikdo nešlohne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
24. května • 20:33

A zrovna musíš nezbytně nutně nabíjet doma, že?
Hele, je to zajímavé, ale tady u nás na sídlišti má rodina z paneláku dvě Tesly (S a X). Jdi jim říci, že to dělají špatně, že je nemůžou mít, protože je nemají kde nabíjet.

Jura Jurax
25. května • 0:07

Nevím, jak to ta rodina s dvěma Teslami dělá. Zeptejte se jich, kde nabíjí. Jistě Vám to rádi sdělí a Vy to pak reakcí na tento příspěvek můžete dát vědět mně.
Nemusím nabíjet doma (taky nemám co, leda mobil a tablet), nicméně v našem městě žádná veřejná nabíječka není. Ale prý se dvě místa budou stavět někde na parkovišti u Kauflandu. Město má i s přilehlými dědinami cca 20 000 obyvatel.
Mimoto netuším, kolik se za kWh u veřejných nabíječek platí; někde jsem četl snad 20 Kč za kWh, možná i víc, ale to nemusí být přesné a mohu se mýlit. Možná se to dá vygůglit. Doma ze zásuvky je průměrná cena elektřiny pro domácnosti v současné době zhruba 4,34 Kč/kWh.
Počtěte si na https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-sk... ... , tam jsem si trochu započítal. Možná Vás to bude zajímat, možná mne opravíte.

kouzelnik pokuston
24. května • 22:04

A proc je tedy ta rodina jen jedna?

Kuk Vykuk
23. května • 20:02

Jelikož každej den nevyjedeš baterku do 0 tak je to v pohodě. Pokud však ano tak to není auto pro tebe a budeš muset zůstat u smradlavý spalovací popelnice.

Eurohujer
23. května • 15:37

A zase skodovka ukazuje svetu jak se to dela, jen doufam ze se na toto auto nebudou stat fronty a ja si ho budu moci ihned koupit.

K.Nový
23. května • 16:32

Záleží jak máš dlouhé nohy. Ta baterie pod podlahou má výšku prý 30 cm. Možná pak budeš mít kolena nad volantem.
Taky by mě zajímalo, jak dostali 1.7 m širokou baterii do auta širokého celkem 1,65 m .

Noclaf
23. května • 16:33
Kuk Vykuk
23. května • 19:51

To viš v Bolce jsou kouzelníci, tam dokážou vśechno. To vědí i ty jelita co pro mě píšou tydle hovadiny. :-D

Noclaf
23. května • 16:29

Ses blazen. Jestli sis neudelal predobjednavku, tak na tenhle zazrak techniky budes cekat nejmin do roku 2025. Lidi fakt nemaj rozum - revolucni automobil a oni by si pro nej chteli jit do autosalonu jak pro rohlik do Tesca. :-/:-O

Driver
23. května • 15:52

Zbláznil ses nebo pokus o joke ? :-O

JirkaX
23. května • 15:59

Hujer má naprostou pravdu, zase je o krok před nima, škodovka..a ty halogenové světla nemá už téměř nikdo, nevíš co je dobré..

JirkaX
23. května • 20:57

To máš pravdu.

E15
23. května • 18:15

Tak ono ve městě, kam je auto určeno, je úplně jedno, jaká má auto světla, ale vypadá to dneska už blbě, to souhlas.

Aladin
23. května • 18:46

Ve městě jsou pořádné diody obzvláště příjemné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
24. května • 16:19

asi se liší naše představy toho, co je to město :-)

Doporučujeme

Články odjinud