První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Eurohujer  |  23. 05. 2019 15:37

A zase skodovka ukazuje svetu jak se to dela, jen doufam ze se na toto auto nebudou stat fronty a ja si ho budu moci ihned koupit.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  23. 05. 2019 15:52

Zbláznil ses nebo pokus o joke ?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 05. 2019 15:59

Hujer má naprostou pravdu, zase je o krok před nima, škodovka..a ty halogenové světla nemá už téměř nikdo, nevíš co je dobré..

Odpovědět  |   | 
E15  |  23. 05. 2019 18:15

Tak ono ve městě, kam je auto určeno, je úplně jedno, jaká má auto světla, ale vypadá to dneska už blbě, to souhlas.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  23. 05. 2019 18:46

Ve městě jsou pořádné diody obzvláště příjemné.

Odpovědět  |   | 
E15  |  24. 05. 2019 16:19

asi se liší naše představy toho, co je to město

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 05. 2019 20:57

To máš pravdu.

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  23. 05. 2019 16:29

Ses blazen. Jestli sis neudelal predobjednavku, tak na tenhle zazrak techniky budes cekat nejmin do roku 2025. Lidi fakt nemaj rozum - revolucni automobil a oni by si pro nej chteli jit do autosalonu jak pro rohlik do Tesca.

Odpovědět  |   | 
K.Nový  |  23. 05. 2019 16:32

Záleží jak máš dlouhé nohy. Ta baterie pod podlahou má výšku prý 30 cm. Možná pak budeš mít kolena nad volantem.
Taky by mě zajímalo, jak dostali 1.7 m širokou baterii do auta širokého celkem 1,65 m .

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  23. 05. 2019 16:33
kuk  |  23. 05. 2019 19:51

To viš v Bolce jsou kouzelníci, tam dokážou vśechno. To vědí i ty jelita co pro mě píšou tydle hovadiny.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  23. 05. 2019 16:24

Nabíjí se skoro 13 hodin.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  23. 05. 2019 16:52

To ale jen v případě, že použiješ obyčejnou slabou domácí nabíječku 2,3 kW.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  23. 05. 2019 17:21

A ještě v případě, že je to vybité uplně, vždyt normální člověk to má do práce do deseti kilometrů-tj i s nákupem 20km a každý týdeb to dáš přes noc do elektriky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 05. 2019 19:58

Každej večer to píchneš do zásuvky a ráno máš nabito. Stejně jako s mobilem. To že si lempl a chceš si nabít teprve ráno až se probudíš je tvůj problém.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 05. 2019 20:02

Jelikož každej den nevyjedeš baterku do 0 tak je to v pohodě. Pokud však ano tak to není auto pro tebe a budeš muset zůstat u smradlavý spalovací popelnice.

Odpovědět  |   | 
JuraJurax  |  24. 05. 2019 20:20

Ano.
Píchnu to do zásuvky na parkovišti před panelákem s 80 partajemi. S osmého štoku budu potřebovat dlouhý prodlužovák; doufám, že mi hodně nikdo nešlohne.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 20:33

A zrovna musíš nezbytně nutně nabíjet doma, že?
Hele, je to zajímavé, ale tady u nás na sídlišti má rodina z paneláku dvě Tesly (S a X). Jdi jim říci, že to dělají špatně, že je nemůžou mít, protože je nemají kde nabíjet.

Odpovědět  |   | 
kouzelnik pokuston  |  24. 05. 2019 22:04

A proc je tedy ta rodina jen jedna?

Odpovědět  |   | 
Jura Jurax  |  25. 05. 2019 00:07

Nevím, jak to ta rodina s dvěma Teslami dělá. Zeptejte se jich, kde nabíjí. Jistě Vám to rádi sdělí a Vy to pak reakcí na tento příspěvek můžete dát vědět mně.
Nemusím nabíjet doma (taky nemám co, leda mobil a tablet), nicméně v našem městě žádná veřejná nabíječka není. Ale prý se dvě místa budou stavět někde na parkovišti u Kauflandu. Město má i s přilehlými dědinami cca 20 000 obyvatel.
Mimoto netuším, kolik se za kWh u veřejných nabíječek platí; někde jsem četl snad 20 Kč za kWh, možná i víc, ale to nemusí být přesné a mohu se mýlit. Možná se to dá vygůglit. Doma ze zásuvky je průměrná cena elektřiny pro domácnosti v současné době zhruba 4,34 Kč/kWh.
Počtěte si na https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-sk... ... , tam jsem si trochu započítal. Možná Vás to bude zajímat, možná mne opravíte.

Odpovědět  |   | 
komik  |  23. 05. 2019 18:00

Na tom nechápu, proč 2,3kw tj. 10A, když standardní zásuvka dává 16A a většina aut tak i dobíjí... To bychom se dostali na 8-9 hod, takže i večer "po divadle" zapnu vyšťavené auto a ráno frčím s plným...

Odpovědět  |   | 
E15  |  23. 05. 2019 18:18

Většina zásuvek v domácnostech má jistič 10A, tak asi proto, ale jinak souhlas, že je to málo - měli by dát možnost volby.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  23. 05. 2019 18:43

Většina zásuvek má 16A. U normálních bydlení.
Když je to chata nebo má někdo přípojku 1x 16A, tak to ale není nikdy většina...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  23. 05. 2019 19:50

to bude kabel s autem, jestli si koupíš dobíječku na tři fáze, tak to budeš mět za tři hodky, prodávají to tak jiné automobilky. I s elektrokolem koupíš standart pomalou bez chlazení a můžeš si přikoupit rychlou.

Odpovědět  |   | 
E15  |  23. 05. 2019 18:13

proč má mikroauto do města ve standardu 16tky ráfky? Co kromě větší hmotnosti a valivého odporu (menšího dojezdu) a drncání to uživateli přinese?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  23. 05. 2019 19:40

Menší tam dát nemůžeš asi pro třmeny a kotouče.

Odpovědět  |   | 
E15  |  23. 05. 2019 21:36

ale jo, můžu, klidně 14tky

Odpovědět  |   | 
KRD  |  23. 05. 2019 20:43

A co kdyby to byla nejvyšší výbava jaká se běžně dává na PR materiály?

Odpovědět  |   | 
E15  |  23. 05. 2019 21:36

"ve standardu jsou litá 16palcová kola"

Odpovědět  |   | 
Já první  |  23. 05. 2019 18:56

Parametry samy o sobě vcelku OK na městské auto. Cena bude v kontextu ostatních elektrovozů taky přijatelná. Akorát ten název, to je další paskvil z dílny Škoda auto. Nejdřív neskutečně trapná Q, teď na konec pro jistotu "e", aby to vypadalo ještě pitoměji, než už to je.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 05. 2019 19:43

"Citigoe iV" - super debilní název.
To vymyslel ředitelův vlčák po lobotomii mozku ne?

Odpovědět  |   | 
cert elektricky  |  24. 05. 2019 17:24

Spis lobotomie mozku s vlkem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 05. 2019 19:53

Velikost baterie a dojezd jsou obstojné. Spousta lidí si to koupí. Všechno bude záležet jen na ceně auta.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  23. 05. 2019 20:23

S cenou "již" od 20.000 €? Jako "ftip" stále dobré .

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  23. 05. 2019 23:12

S cenou výrazně pod 20 000 Euro říkali. Takže jestli to tak bude a nebude tomu vybuchovat baterka, urvou jim Němci, Holanďani nebo Norové ruce. Samozřejmě balíci z Místku - Pístku budou dál pindat, že je to k ničemu.

Odpovědět  |   | 
cert elektricky  |  24. 05. 2019 10:56

Nemci a trhat ruce? To je uplny nesmysl.

Male elektromobily typu Renault ZOE kupuji predevsim nemky. Co to tak sleduji, povetsinou obyvatelky vetsich mest, mlade, zrejme "uspesne" a hadam ze i bez zavazku. Casto ty EV vidim parkovat ruzne u uradu a predevsim u skol, z cehoz usuzuji, ze majitelky jsou prevazne netechnickeho vzdelani.

Nedivim se tomu. Tezko namluvit nekomu jinemu, ze je to ekologicke, bezporuchove, levne a pohodlne.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 16:21

A nebo to ty ženy mají od svých přítelů, manželů, partnerů... Kteří technice docela slušně rozumí a vědí, že pro jejich cestování po městě a okolí je to nejlepší varianta. Což tupý čecháček nikdy nepřipustí, a proto taky nebude nikdy patřit do vyspělé Evropy.

Odpovědět  |   | 
cert elektricky  |  24. 05. 2019 17:08

A prave proto, to nechapete.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 20:35

Lituji, nejsem čecháček.

Odpovědět  |   | 
kouzelnik pokuston  |  24. 05. 2019 22:05

Rekni cechackovi, ze je chechacek a neuveri.

Odpovědět  |   | 
Jura Jurax  |  25. 05. 2019 00:12

Pán je Moravan nebo snad Slezan?

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  23. 05. 2019 19:59

Elektro...Elektro....Elektro.......to akože zrazu ludia budú bohatí a začnú kupovať autá za 35000 - 50000€ 🤔

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 05. 2019 20:09

Skoro nikdo si tu nekupuje nový auta ze svý peňeženky, jen pár procent lidí, tak čemu se divíš? Nebo sis fakt myslel, źe nový auta si tu kupuje každej druhej? To si dost naivní. Podívej se na statistky

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 05. 2019 20:14

"Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu."

A z kolika? Z 0 %, nebo z 20 %, nebo 50 %? To si řikáte odbornej časopis, když ani neumíte napsat / opsat základní parametry. Dost možná to psal i nějakej jetel z Bolky.

Odpovědět  |   | 
KRD  |  23. 05. 2019 20:44

praxe je pořád stejná, nejrychlejší je nabíjení od 20 do 80%

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 05. 2019 17:16

No právě, ale to obyčený člověk neví.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  23. 05. 2019 22:12

Ujede 265 km. Ok. Ale ujede všem jako Hjondé?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  23. 05. 2019 22:20

Na tomto malom autíčku vidieť, ako rýchly je vývoj v oblasti elektromobilov. Toto Citigo má oproti svojmu staršiemu bráškovi 2x väčšiu batériu a o 100 tisíc nižišu cenu ako mal e-up pred 5 rokmi.
Ale niektorí ľudia majú, resp. chcú mať klapky na očiach ako kone a nevyhovie im nič.

Odpovědět  |   | 
vana  |  24. 05. 2019 08:53

"...První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km..."
Hodnota krouťáku je u elektromobilu dost nevýznamný údaj, proč jí autor dává do titulku ??

Odpovědět  |   | 
Ja  |  24. 05. 2019 09:45

To se hodne pletes kroutak je dulezity udaj i u elektriky.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  24. 05. 2019 10:53

Ta hodnota je extremne dolezita.

Vdaka nej dokaze 11kW Zero (to je motorka) zrychlit z 0-100 km/h rychlejsie nez vacsina supersportov. Pretoze ma krutak ako litrova Fireblade.

A dolezity je aj fakt, ze pri elektromotore je ten krutak k dispozicii od 1rpm.

Odpovědět  |   | 
vana  |  24. 05. 2019 15:42

No fyzikálně zdatnější vědí, že ten krouťák je k dispozici už od 0 rpm, ale je to stejně fuk protože autem nhýbe krouťák ale výkon.

A že mám úpravdu dokazuje například Hyundai Kona EV, který se dělá ve dvou verzích s výkonem 100 kW a 150 kW, přičemž obě verze mají nachlup shodný krouťák 395 Nm. A zatímco 100 kW verze zrychlí na stovku za 9,7 s, ta silnější to umí za 7,6 S. Se stejným krouťákem. Proč ? No protože krouťák je zcela podružný, dynamiku auta určuje výkon !

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 16:26

Výkon je možná důležitý pro zrychlení z nuly na stovku, ale takové zrychlení jsem využil jednou v životě - když jsem si to chtěl zkusit. Jinak spíš používám pružné zrychlení a nebo zrychlování z nějaké rychlosti na vyšší. A tam už točivý moment hraje mnohem větší roli. Krásně je to vidět třeba při porovnání stejně výkonných motorů, jednoho s turbem, druhého atmosférického. Turbo v pružnosti zadupe atmosféru do země, vždy a za všech situací.
U té Kony bych se pak díval i na to, jak je auto celkově zpřevodované, protože to může hrát daleko větší roli. A když si porovnáš maximální rychlosti obou verzí, výsledek vůbec neodpovídá výkonovému rozdílu.

Odpovědět  |   | 
vana  |  24. 05. 2019 16:42

Maximálka žádného eletromobilu neodpovídá jeho výkonu (možná snad nějaký supersport)
protože ten udávaný výkon je pouze krátkodobý. Při plném výkonu je přetížená baterka i elektromotor. Jmenovitý - trvalý výkon elektromotoru je vždy podstatně nižší. To za prvé

A za druhé výkon je důležitý vždy, teda konkrétně hodnota okamžitého výkonu- ta hýbe autem. Krouťák elektromotru je podružný protože kromě něj je zrychlení auta závislé i na celkovém převodu a na průměru kol. Což technicky méně zdatní absolutně netuší a uctívají jen hodnotu krouťáku. Blbost ...
Krouťák si můžu vyrobit jak chci velký, stačí do elektromotoru vestavět třeba planetový převod 1:10 a krouťák co z něj leze bude hned desetinásobný. Ale ten elektromobil stejně rychleji nepojede, žejo

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 17:00

Děkuji, že jsi napsal v podstatě to samé, co já. Tím jsi úspěšně popřel to, co jsi psal předtím, a já vyhrál.

Odpovědět  |   | 
vana  |  24. 05. 2019 18:02

Jestli si opravdu mylíš že popírám sám sebe tak jsi zjevně téma nepochopil

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 20:36

Názory méněcenných na mé pravdě nic nezmění.

Odpovědět  |   | 
Ja  |  24. 05. 2019 09:43

265 km dojezd k smichu. Ve skutecnosti tak 150 km.

Odpovědět  |   | 
E15  |  24. 05. 2019 16:25

Tady bych si dovolil nesouhlasit, pokud to skutečně bude nejlevnější relevantní elektromobil na trhu (s ceníkovou cenou pod 500tis (po slevě bez DPH cca 350tis)), tak je ta hodnota dojezdu OK. Pro firmu do města je to na každodenní provoz jednoznačná volba...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 05. 2019 17:11

Jedna energetická firma jich objedná 1000

Odpovědět  |   | 
Jura Jurax  |  25. 05. 2019 00:19

No, jednoznačná volba.
Zkusil jsem si trochu započítat, zkuste https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-sk... ... , ať to sem nemusím kopírovat; případně mne opravte, pokud se někde mýlím. Ale vychází mi tam, že při rozdílu 150 000 tisíc mezi benzínovým Citigem za 200 000 a elektrickým za optimistických 350 000 (obé s DPH) začne elektrické Citigo proti benzínovému vydělávat po ujetí cca 200 000 km.

Odpovědět  |   | 
cert elektricky  |  24. 05. 2019 10:44

Jen kupujte elekromobily! Je to "nova technologie" a tudiz verejnost jeste nezna jeji uskali. To se ovsem budete jeste divit, jak se prohnete v pripade oprav. Automobilky se na vse budouci platby tesi uz dnes.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 16:28

Nová technologie od roku 2003 (Tesla). Je na trhu déle, než dvouspojkové převodovky nebo malé turbomotory. A co se na tom má kazit, když na rozdíl od spalováků je konstrukce výrazně jednodušší?

Odpovědět  |   | 
cert elektricky  |  24. 05. 2019 17:16

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle...

"EVs first came into existence in the mid-19th century, when electricity was among the preferred methods for motor vehicle propulsion, providing a level of comfort and ease of operation that could not be achieved by the gasoline cars of the time. Modern internal combustion engines have been the dominant propulsion method for motor vehicles for almost 100 years, but electric power has remained commonplace in other vehicle types, such as trains and smaller vehicles of all types."

Nazyvat 'novou technologii' neco, co je tu jiz cca 170 let, povazuji za velice usmevne. Dalsi diskuse s vami je ztratou casu a bude lepsi, kdyz budu delat neco plodneho. Napriklad se divat na oblohu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 05. 2019 20:37

No vidíte, dovedete krásně popřít sebe samého. Děkuji, opět jsem vyhrál.

Odpovědět  |   | 
cert elektricky  |  24. 05. 2019 22:09

Zcela nepochybne jste vyjhral, protoze mate nepravdu rozhodne vetsi nez ja. Vyhru si prevezmete na lamparne a treba si za ni kupte elektromobil.

Odpovědět  |   | 
copyy  |  25. 05. 2019 13:10

malé turbomotory? Daihatsu Charade Turbo. trojvalec 1.0 - vo vyrobe od 1983

Odpovědět  |   | 
Hate  |  26. 05. 2019 14:49

Další hnusná krabice a teď už i na elektřinu nechápu ty fanaticky zaměřeny blbce co vlastně dneska už ani nemůžou dýchat! je to už vaše taková modla co ? Kdyby bylo auto ve tvaru hovna ale bylo by na elektřinu taky by bylo super že?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A