První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Dnešním dnem se začíná psát elektrická budoucnost Škody Auto. První elektromobil značky se jmenuje Citigoe iV a je určen primárně do města.

Příchod prvního elektrického modelu je pro Škodu Auto klíčový, přestože výsledek může působit jako taková dočasná záplata. První vůz od základu navržený jako elektromobil dorazí až v příštím roce a bude vycházet z konceptu Vision iV představeného na letošním ženevském autosalonu. Než se tak stane, bude si muset značka vystačit s elektrickou verzí modelu Citigo, jejíž světová premiéra se odehrála teprve před pár minutami v Bratislavě.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Předně je třeba si rozklíčovat název modelu. Písmeno „e“ je asi každému jasné, „iV“ na konci však představuje novou značku Škody pro elektromobilitu, respektive pro vozy s elektrifikovaným pohonem. Vídat ji tak budeme třeba i na Superbu, Octavii a dalších elektrifikovaných modelech.

Přiměřený dojezd a bohatá výbava

Škoda Citigoe iV technicky vychází z běžné verze, případně elektrického Volkswagenu up!, který na podzim dorazí v modernizované verzi s delším dojezdem. Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m, lithium-iontová baterie však nemá kapacitu 18,7 kWh jako u současného e-upu, ale rovnou 36,8 kWh. Ta podle metodiky WLTP vystačí na 265 km jízdy. Zrychlení z nuly na stovku zabere 12,5 sekundy a maximální rychlost činí 130 km/h.

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Akumulátor je uložený v podlaze vozu, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu. S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce asi 4 hodiny a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Přesně. Jde to ale i z běžné domácí zásuvky.

Elektrické Citigo se v prodeji objeví začátkem příštího roku a bude nabízeno výhradně v pětidveřovém provedení a výbavovém stupni Style. Ve standardu jsou litá 16palcová kola, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanice Move&Fun, schopná propojit vůz s mobilním telefonem. Cena zatím nebyla zveřejněna, spekuluje se však o částce pod hranicí půl milionu korun.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků