První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Dnešním dnem se začíná psát elektrická budoucnost Škody Auto. První elektromobil značky se jmenuje Citigoe iV a je určen primárně do města.

Příchod prvního elektrického modelu je pro Škodu Auto klíčový, přestože výsledek může působit jako taková dočasná záplata. První vůz od základu navržený jako elektromobil dorazí až v příštím roce a bude vycházet z konceptu Vision iV představeného na letošním ženevském autosalonu. Než se tak stane, bude si muset značka vystačit s elektrickou verzí modelu Citigo, jejíž světová premiéra se odehrála teprve před pár minutami v Bratislavě.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Předně je třeba si rozklíčovat název modelu. Písmeno „e“ je asi každému jasné, „iV“ na konci však představuje novou značku Škody pro elektromobilitu, respektive pro vozy s elektrifikovaným pohonem. Vídat ji tak budeme třeba i na Superbu, Octavii a dalších elektrifikovaných modelech.

Přiměřený dojezd a bohatá výbava

Škoda Citigoe iV technicky vychází z běžné verze, případně elektrického Volkswagenu up!, který na podzim dorazí v modernizované verzi s delším dojezdem. Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m, lithium-iontová baterie však nemá kapacitu 18,7 kWh jako u současného e-upu, ale rovnou 36,8 kWh. Ta podle metodiky WLTP vystačí na 265 km jízdy. Zrychlení z nuly na stovku zabere 12,5 sekundy a maximální rychlost činí 130 km/h.

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Škoda prodává Fabii R5 po mistrovi světa. Bohužel je k nezaplacení

Akumulátor je uložený v podlaze vozu, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu. S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce asi 4 hodiny a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Přesně. Jde to ale i z běžné domácí zásuvky.

Elektrické Citigo se v prodeji objeví začátkem příštího roku a bude nabízeno výhradně v pětidveřovém provedení a výbavovém stupni Style. Ve standardu jsou litá 16palcová kola, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanice Move&Fun, schopná propojit vůz s mobilním telefonem. Cena zatím nebyla zveřejněna, spekuluje se však o částce pod hranicí půl milionu korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků