McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj McMurtry Automotive

Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zdroj: McMurtry Automotive

Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. | Zdroj: McMurtry Automotive

Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. Zdroj: McMurtry Automotive

Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. | Zdroj: McMurtry Automotive

Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. Zdroj: McMurtry Automotive

Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Automotive si se svou střelou brousí zuby na rekordní čas – kombinace extrémního výkonu a bezkonkurenčního přítlaku by jim v Goodwoodu mohla přinést úspěch. Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Automotive si se svou střelou brousí zuby na rekordní čas – kombinace extrémního výkonu a bezkonkurenčního přítlaku by jim v Goodwoodu mohla přinést úspěch. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling | Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj McMurtry Automotive
McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj McMurtry Automotive
McMurtry Spiérling Pure (2024) Zdroj McMurtry Automotive
Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zdroj: McMurtry Automotive
18
Fotogalerie

Elektromobil s větrákem rozdrtil čas na okruhu Mercedesu-AMG One. Postavila ho malá britská firma

Má tisíc koní, přítlak přes dvě tuny a je menší než japonský roadster pro dva. Jo a stojí přes dvacet milionů korun.

Před dvěma lety způsobila malá formulka McMurtry Spiérling obrovský poprask na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, protože trať pokořila v čase 39,08 sekundy, což je absolutní rekord. Dost dobré na malou firmičku z Británie. Výrobci se rozhodli postavit sto kusů pro zákazníky, výsledek je ale samozřejmě určený pouze na uzavřené okruhy. První vozy by měly být zákazníkům dodány v roce 2025.

Připomínáme, že vůz má elektrický pohon o výkonu 1000 koní, který jde všechen na zadní kola. Díky ventilátoru umístěnému vzadu je vylepšená verze Pure schopná posunout přítlačnou sílu za hranici dvou tun. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 1,5 sekundy a jede až 304 km/h. Vůz přitom není větší než Mazda MX-5, přitom má více než pětinásobnou sílu.

Bývalý pilot F1 Max Chilton (2013 a 2014 za tým Marussia F1), který již zajel zmíněný rekord v Goodwoodu, nyní usedl za volant znovu, tentokrát na okruhu Hockenheim. A asi už tušíte, že pro vás máme úžasná čísla. Čas na kolo byl 1:24,4. Pro porovnání, Mercedes-AGT One, což je silniční vůz s technikou F1, má tento okruh za 1.38,5. A teď se ještě hodí říct, že McMurtry jelo na 75 % výkonu.

Z dodaného videa sálá až děsivá rychlost, všimněte si, jak vůz předjíždí závodní speciály a další auta jako lenochy. Je na něm také vidět, jak dlouho auto vydrží v určitém nasazení. V tempu závoďáků GT3 vydrží 20 minut, oproti tomu v tempu F1 pouze čtyři minuty. Chilton vás také provede celým kolem, kdy svou jízdu komentuje. Snad to budete stíhat. McMurtry Spiérling bude v přepočtu stát přes dvacet milionů korun.

Doporučujeme

Články odjinud