Elektrický Opel Corsa-e má české ceny. Značná výhoda nemusí vydržet dlouho

52 komentářů

Paegaskiller
16. ledna • 6:27

Motor 100kW, baterie 50kWh. Ať počítám jak počítám to je 30 minut jízdy s plynem na podlaze. I když počítám jen 25kW za hodinu (normální jízda), jsou to jen dvě hodiny jízdy. To je cca 200, 250km max. Takže těch víc než 300 mi nějak nekoštuje. :DMimochodem elektrický Opel Corsa za 750 000,-....
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
To bych musel být dočista pomatený. To si radši koupím nějaký neelektrický dieselový neopl za půlku a za druhou půlku koupím naftu.

Giomek
14. prosince • 18:56

Jojo, nemecke plynove auto v Euro 7 bude mit jeden vyfuk do kabiny. Mozna oba ;-)
Migraci nepodroruji, kupuji jen japonske auta, spolehlivosti jsou nekde jinde nez neco narychlo slatane. Ale dalsi EV bude cinsky.

tk
17. ledna • 20:27

To jsou reklamni hodnoty testovacich cyklu. Pocita se prumer, s rekuperaci, atd. To co tereticky pocitas ty, by melo asi nejbliz ke spotrebe "dalnice" :-)

OTTO
14. ledna • 10:52

Mimochodem viděli jste už, jak Opel nacenil plug-in hybrid GrandLand X? To je teprve masakr. Ceny pomalu jako BMW :-D.
Asi spoléhají na dotace, ale ty v ČR na plug-iny pro soukromý sektor žádné nejsou (což je dobře!).

.
14. ledna • 10:26

Pěkné, i když cena je stále vysoká. Nicméně v přímém srovnání se včera prezentovanými cenami Hondy-e je vidět jaká je Honda srajda, daleko dražší a přitom technicky zaostalá.

Rembaz
14. ledna • 17:06

Honda E je ale od základu nanovo navrhnuté auto narozdiel od prerobenej Corsy.
Čo samozrejme niečo stojí.

Karel.
14. ledna • 21:44

Blbost, Corsa je na nové platformě stejně jako 208 a 2008, která byla od počátku navrhovaná pro použití s ICE s PHEV i EV.

Rembaz
14. ledna • 22:11

Aká blbosť? To je absolútne jedno či sa už predtým s tým počítalo. Náklady sa rozdelia medzi klasiku a EV.
Klasiky sa predá 90+% a bez problémov zaplatí EV. U tej hondy E žiadna klasika nie je.

Karel.
14. ledna • 22:49

Napsal jsi, na rozdíl od "prerobenej" Corsy. Corsa není žádná předělávka, ale kompletně nová platforma, která byla od počátku deklarovaná pro všechny druhy pohonů. O nějakém prerobení nemůže být řeč. Prostě jsi napsal kravinu. A jestli s tím má Honda větší náklady než konkurenti, tak je to jenom problém Hondy, který zákazníky nebude zajímat. Konec konců Nissan, Renault, BMW, VW i další automobilky také postavily nové platformy také jenom speciálně pro EV a také jim to spalováky nezaplatí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
15. ledna • 5:38

Ok. Beriem.

Freddka
16. ledna • 5:27

Ja to neberu. Jedno auto je skutecne EV, druhy auto je auto, ktere zvladne byt EV. Je v tom rozdil a ne ze ne.Treba Tesla nebo Jaguar jsou EV jak maji byt. E-Tron nebo Mercedes EQC ne.

EL2020
14. ledna • 10:53

Japoncům ujíždí vlak, začalo to tak před 10-15lety, ale posledních 5 let už je to extrém.

Giomek
14. prosince • 19:19

A kde jim ujizdi vlak ?
Nissan Leaf (jel jste jim vubec ? ja ano) jednu dobu predcil Teslu v prodejich, je to navic prukopnik pred Teslou. Outlander PHEV je nejefektivnejsi hybrid. Vice elektromobil. Ja jej mam jen pro zenu aby s nim jezdila vyzvedavat decka a na nakupy.
Nemci tezce zaspali a ted to budou na rychlo honit cenou. Nemci jsou pozadu a asiate obecne jim to brzy ukazou kdo bude leaderem. Protoze realna cena bude ta cinska.
Co umeli perfektne je zamorit EU diesel motory, kucky kuck.
Navic dovoz aut z JPN + CLO navysi cenu o vyznamnou castku.

zakladni vybava humus
14. ledna • 9:37

teda plechova kola a vzadu rucne otviraci okna to je vysmech dat to do nejnizsi vybavy.. u auta za 200.000 bych to pochopil ale za 700.000 by mela lity kola a vzadu el okna byt v zakladu..

Marek71
14. ledna • 9:43

Peugeot už taky ohlásil české ceny u elwktrických 208 a 2008:
http://www.hybrid.cz/zname-ceske-ceny-elektrom... ...

mpolan
14. ledna • 10:20

Leaf a spol. se mají čeho obávat. :-)

Ďoďo
14. ledna • 9:18

Som tak rád, že všetka elektrická energia ktorá vychádza zo zásuvky v stene je úplne zadarmo a čistá. Vyrábajú ju jednorožce krmené organickými dúhami. Zakaždým keď zapojím EV,Zem sa stane skutočne zelenšou. Počul som, že ťažba lithia, kobaltu,niklu,...a všetky plasty v EV sú dobré aj pre Zem. 

Giomek
14. prosince • 18:52

Ja jsem si vlastnorucne postavil FVE vcetne rekonstrukce strechy (sam) z cinskych komponentu, ne z predrazenych nemeckych szajzu. Celkem 12kWp, pres zimu mi to dava 6kWh. Ano je to zadarmo, pac nehulim nechlastam, nechodim do stetkodomu a za cenu zlomku auta mam FVE - hybdridni. Takze dalsich 20 let a vice energii zdarma.
Kdyz tak si menic opravim z dilu cinskeho vyrobce a baterie budou nekde jinde.Neekoligicke jsou vsechny nemecke predrazene szajsy , nafta patri do traktoru.

Giomek
14. prosince • 19:04

A navic to ticho a ne jak ty kramy bez vyfuku ci tlumice hluku. Kazdy den mi pod okny rachoti mama taxi a vozi tluste fracky az do satny skoly a otravuji hlukem tam i zpet.
Ja mam Outlander PHEV a je to uzasne auto. Hlavne nikoho neotravuji zplodinama a hlukem na rozdil od vylitane diesel hajtry.

mpolan
14. ledna • 10:14

Tak hlavně, že pro auta se spalovacím motorem nic z toho nepotřebuješ... a že těžba ropy je naprosto neškodná a nezávadná, její spalování taky, a dokonce při výrobě nepotřebuje ani žádnou energii...

Čuráček
14. ledna • 10:15

Určitě nejsou, ale na rozdíl od ev se tak ani netváří.

mpolan
14. ledna • 10:21

Ne? Vždyť se právě tohle u každého porovnání EV/spalovací zamlčuje a vynechává. Takže jaké "netváří"?

Čuráček
14. ledna • 12:08

Ty seš čím dál tím víc mimo mpolane.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
14. ledna • 13:26

A vždycky chytřejší, než ty. To naštve, že?

Tom
14. ledna • 11:37

Nekdy nekde nekdo snad prohlasil, ze spalovaci auta jsou bez emisni? Pokud ano, prosim odkaz.
Naopak stale vidim jezdit elektromobily s napisy zero emission.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
14. ledna • 15:40

Němci obrátili, po nejnovějším testu tvrdí, že diesely vzduch dokonce čistí :-D https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-... ...

Tommy
15. ledna • 16:28

Autoforum :-D

kkk
15. ledna • 16:42

Jo jo, měli by s tím "čistícím dizlem"zkusit na deset minut garážovej test:-D

Kuk Vykuk
17. ledna • 19:28

Vo svým děckám zaváděj vejfuk na noc do jejich pokojíků aby měli čistější vzduch. :-D:-D:-D

mpolan
14. ledna • 13:32

No, jen se někdo před pár lety snažil dokázat, jak jsou diesely čisté a vznikla z toho největší aféra autoprůmyslu v historii. A pak pro jistotu přešli na jinou taktiku, zdůrazňují ten energetický mix u elektromobilů a poukazují, jak jsou mnohem horší, než diesely, přičemž zcela ignorují ty energetické požadavky na výrobu, skladování a distribuci paliv, které nejsou zrovna malé. Je to vlastně totéž, jen trošku z jiné strany. Takže jo... dnes se snaží tvářit, jak jsou spalovací auta už vlastně bez emisí a elektromobily strašně špatné.

Tom
15. ledna • 11:24

A odpoved na moji otazku? Nikde.

Driver
14. ledna • 8:56

Z pohledu miniaut je to těžká paráda. Konečně civilní kára co vypadá jako auto a né jako krabice nebo ufo. Výbava atd vše TOP. Cena je vysoká, to se dalo čekat. Ale když to srovnáš třeba s Renault Zoe tak je to asi lepší volba...Mám dotaz, je tu nějaký elektrikář? Jaký může být konkrétní rozdíl ve využití té třífázové 11kW nabíječky za 20.000kč a má to smysl připlácet v tomto případě když standart je jednofáze 7,2 kW vzhledem ke kapacitě aku? Je totiž bomba že konečně je tato možnost, jen nevím u minivozu, jak se to reálně projeví. U vozu za dvojnásobnou cenu a větší velikosti není co řešit ale tady vzhledem k příplatku, jak to je? Ono někdy potřebuješ co nejrychleji co nejvíce dobít ale většinou si aku šetříš a rychlonabíjení nepoužíváš takže...Zajímalo by mě jaký je tam rozdíl v nabíjení jednak běžném a jednak rychlo. Umí to někdo spočítat přibližně, nebo odhadnout vzhledem ke zkušenostem z jiného podobného modelu?
Exaktně to stanovit nelze ale přibližně tam budou rozdíly dejme tomu o 35% vyšší účinnost nabíjení a o 40% kratší doba jak napovídají ta čísla 7.2 VS 11kW?

Giomek
14. prosince • 18:48

Priplacet za rychlonabijecku nema smysl, ja nabijim outlander PHEV klasickou zasuvkou.
Navic pomalym nabijenim setrite baterii.
Rychlonabijecka a spech toliko vhodne pro h... jest.
Cena sice nejmensi, ale Nissan Leaf je na tom po vsech strankach lepe. U nemcu je to vzdy takove site horkou jehlou. Neverim jim ani spotrebu ani emise a ani spolehlivost.
navic nejsem na rozdil od vetsiny (co kupuji okupantske kramy) priznivec islamske invaze, proto jim nedam ani korunu. I kdyby to stalo polovic.

Kuk Vykuk
14. ledna • 18:34

Ta Corsa/208 je uvnitř pidiauto, Zoe je uvnitř o kus větší.

Pepa
14. ledna • 13:33

3f 11kW je rozhodně v ČR výborná investice, 1f se hodí spíše v Británíi a USA, kde jsou rozvody elektřiny koncipovány jinak.3f 11kW zásuvku má téměř každý RD v ČR
32A 7,4kW zásuvku má pár % RD v ČR

.
14. ledna • 12:17

AC nabíjení (střídavé) je určené pro soukromé nabíjení doma, v práci etc. Buď využívá jednu fázi, tedy 230V nebo třífázové nabíjení 3x400V. Jednofázové nabíjení je u větších kapacit baterek opruz (tedy i zde u 50kWh baterie), protože většinou nejde využít ani deklarovaný výkon, který je už tak nízký. Drtivá většina zásuvkových okruhů je u nás jištěná 16A, tedy max. příkon 230x16=3,68kW. Ale pozor, to je jištění celého zásuvkového okruhu, kde v běžném rodinném domě máš na daném okruhu třeba 10 nebo i daleko více 230V zásuvek a když ti poběží nabíjení na maximální výkon 16A, tak už nemůžeš v jiné zásuvce nic zapnout, protože bys vyhodil jističe, takže když ti v daném okruhu běží třeba lednička, televize, manželka si suší vlasy fénem a vedle toho píchneš v garáži do stejného okruhu ještě dobíjení, tak využitelný výkon je třeba jenom 230x10A tedy pouhých 2,3 kW (chytré dobíječky umí sledovat zatížení dané fáze a sníží svůj příkon tak, aby nevyhodily jistič). Shrnuto, jednofázové dobíjení je použitelné maximálně pro PHEV s baterkami kolem 10-15kWh (Mitsu PHEV, Superb iV etc.), pro EV jako je tento Opel (50kWh baterka se bude teoreticky dobíjet při výše popsaném výkonu 2,3 kW déle než 20 hodin), je daleko vhodnější AC dobíjení pomocí třífázového okruhu 3x400V (klasická třífázová zásuvka, kterou má řada rodinných domů na řezání dřeva na cirkulárce apod.), protože tam se zatížení rozloží do tří fází a dosažitelná rychlost nabíjení skutečně dosáhne toho co deklaruje výrobce u třífázového wallboxu. Tedy u předmětné Corsy budeš nabíjet výkonem 11kW a 50kWh baterku našťoucháš za řekněme 6 hodin (po dosažení 80% už se rychlost nabíjení snižuje a nevyužije se plný výkon nabíječky, protože to baterky nemají rády). Takže odpověď na tvoji otázku je jednoznačná, kde chce maximálně využít nabíjení doma nebo v práci a má tam 3f zásuvku, tak se 3f wallbox jednoznačně vyplatí.
Stejnosměrné dobíjení DC nebo také rychlonabíjení je určené pro veřejná místa (doma nebo v běžné podzemní garáži není zdroj stejnosměrného napětí k dispozici) a vedou k němu tlusté dráty se střídavým napětím v řádu kilovoltů, takže i výkon, který jsou tyto stanice schopné dodávat je řádově vyšší než dobíjení z běžné AC sítě. Běžný je dnes u nás výkon kolem 50kWh, otevírají se v ČR první stanice se 150kWh. Jiná věc je co dokáže auto. Ty vysoké výkony neumí zdaleka využít všechna EV auta (nejdál je dnes Porsche Taycan, který si umí sosnout 250kW a až budou příslušné nabíječky, tak je připravený na 350kWh). Hodně záleží na kapacitě baterek, čím je kapacita baterek vyšší, tím vyšší do nich lze v zásadě pumpovat výkon, do 1kWh baterky by příkon 150kWh způsobil to, že by vyskočila z auta, řekla něco ve smyslu, že se na to může vys..t a utekla by, resp. spíše by zahořela jasným plamenem. Takže když Opel deklaruje možnost dobíjení DC (stejnosměrné veřejné stanice) až výkonem 100kW, tak je jasné, že teoretická doba nabíjené 50kWh baterky je přesně 30 min. praktická doba je delší, řekněme 45 min. (zase kvůli tomu, že po dosažení určitého procenta nabití se výkon postupně snižuje a posledních 10-20% se nabíjí daleko pomaleji než prvních 80%). Nabíjení na DC je tedy daleko rychlejší až z AC, řekněme u této Corsy 10x, ale čím větší nabíjecí proudy se použijí, tím se zkracuje životnost baterie (rychleji klesá kapacita baterie při opakovaném nabíjení). Rychlonabíjení je tedy vhodné při skutečně dlouhých cestách třeba po dálnici, kdy není zbytí, čekat u nějaké AC zásuvky by bylo nepřijatelné (i když šetrné k baterkám) a tak zbývají jenom tyto vysokokapacitní DC ládovačky s velkým výkonem.

RC
14. ledna • 23:58

V zásadě mám jen jediný dotaz.
Cituji:
"(chytré dobíječky umí sledovat zatížení dané fáze a sníží svůj příkon tak, aby nevyhodily jistič)"
JAK???
Jakmile mi to vysvětlíte, vyděláme balík, nějak mne nenapadá způsob jak by nabíječka na konci větve dokázala změřit a efektivně řidit proud protékající jističem bez toho že by u jističe byl namontován ampermetr... :-D

.
15. ledna • 11:59

Dokonce ani ten chytrý jistič nebo proudový chránič mít nemusíte, když máte staré porcelánové pojistky, tak vám na přívodní fázi v rozvaděči navléknou malý váleček 3x1 cm z kterého vede kablík k malému modulu 5x5 cm s wifi anténkou, který se umístí někde vedle rozvaděče a ten vám zajistí měření a přenos dat do wallboxu nebo kamkoliv jinam.

.
15. ledna • 11:32

Vyděláme velké kulové, tohle už je dávno vymyšlené. Proud samozřejmě měří chytrý jistič nebo chytrá proudová ochrana. Chytrá nabíječka má dnes běžně konektivitu wifi, gprs, ethernet, 4g, takže se může spojit s čímkoliv v chytré domácnosti nebo s mobilem majitele který je v tramtárii a tedy i s jističem nebo proudovou ochranou, která má také 4G nebo wifi nebo obojí. Klidně se spojí i s ústřednou solárních panelů na baráku a ví kolik dodávají do dané fáze pokud je připojena na stejné fázi, takže přesně ví co si může dovolit a podle toho reaguje.

Driver
14. ledna • 13:56

Děkuji mnohokrát za tento příspěvek ;-) (Nick: . | čas:14. 01. 2020 12:17)

vana
14. ledna • 13:31

Pěkný souhrn, ale překvapuje mě že autor má takový guláš v kW a kWh

.
14. ledna • 14:08

Jo, mastil jsem to rychle a kW a kWh jsem několikrát popletl, ale neboj, vím která bije. ;-)

Pepa
14. ledna • 13:37

Moje auto má ale například 1f nabíječku a proto nabíjím 1x32A z pětikolíku 3x32A. Tuto zásuvku zatížitelnou na 32A má ale málo kdo... Příště jdu 100% do 3x16A...

Pepa
14. ledna • 13:35

kW = výkon
kWh = množství dodané/spotřebované energiejinak bych ještě dodal, že právě 3f zásuvky mají své dedikované jištění a jsou dimenzovány na trvalé zatížení 3x16A, což se o zásuvce 230V 16A rozhodně říct nedá...

Čuráček
14. ledna • 9:35

Co je na tom paráda? Běžný výkon, menší dojezd, cena 750...

Marek71
14. ledna • 9:25

Nejsem profi elektrikář, ale problém té 1f nabíječky může být v tom, že abys využil ten výkon 7,2 kW, tak si musí ze sítě brát proud 32A. Nevím, ale standard je třeba u baráku jistič 3x25A. Takže pak využiješ max. 5,5 kW a to ještě jenom tehdy, když to riskneš a vytížíš tu jednu fázi naplno.Naproti tomu u 3f nabíječky 11 kW zatěžuješ kačdou fázi proudem 16 A a máš tedy rezervu. Já bych si to připlatil. Třeba i když budeš v obchoďáku nebo někde na delším stání 2-3 hodinky a nechceš použít DC. tak to šoupneš do AC 3f nabíjení.Rozdíl v nabíjení běžném (AC) a rychlo (DC) je v tom, že DC je efektivnější, ale AC je k baterce šetrnější. Možná se vyjádří nějaký majitel EV a řekne ti, že většina nabíjení se děje doma na AC a DC jenom u veřejných nabiječek na delší cestě, když potřebuješ nabít rychle.

Driver
14. ledna • 11:56

No takže to vypadá že u jističe 32A máš bez příplatku 20.000kč to nabíjení s polovičním výkonem a dvojnásobnou dobou dobití velmi přibližně řečeno, že? Už jsem se na tohle díval u Citygo, jak přišel facelift s combo ccs ale zase jsem to stihl vše zapomenout. Tehdy jsem řešil ještě wallbox jako třetí možnost jenže to citygo je uskákaná koza a to jsou všechny malá auta.
Jedině egolf a auta této a větší třídy už jezdí tak nějak plavně komfortně to je úplně jiný vesmír, obrovský rozdíl proti těmto malým potvorám.
Akorát tam abys měl ty přípatkové věci jako je vyhřívání aku, tepelné čerpadlo, vyhřívání sedaček, a něco málo k tomu všemu, tak jsou ceny brutální... A v horším případě některé prvky do některých modelů ani neobjednáš...

Marek71
14. ledna • 12:28

Pokud máš jistič 32A, tak teoreticky můžeš nabíjet výkonem těch 7,2 kW. Ale to bys na té fázi nesměl mít nic jiného. Pokud tam máš další spotřebiče, tak se ti výkon sníží.Máš to hezky a detailně popsané o pár příspěvků níže. Závěr z toho je, že ta příplatková 3f nabiječka se vyplatí. I když spolu s ní je potřeba investovat i do domácího wallboxu, nebo by mohla stačit i klasická 3f zásuvka jako na cirkulárku, nevím.

Kankunen
14. ledna • 9:17

Uplně jednoduše a na hrubo. 1f 7,2 kW proud ze zásuvky 31 A = nelze. 11 kW 3 fáze proud 9 A, pohoda stačí běžná prodlužka na 400 V.

Marek71
14. ledna • 9:37

Jo, už asi vím, jaks to počítal... 400V x 9A a to všechno 3x (3 fáze) a vyjde ti těch cca. 11 kW :-D

Marek71
14. ledna • 9:28

Nevím, jak si to spočítal, ale blbě :-) Pro 3f 11 kW nabíjení potřebuješ 16 A a né 9.

Doporučujeme

Články odjinud