Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Německá automobilka Opel představí v září na autosalonu v Paříži elektromobil Opel Ampera-e. V podstatě jde o překapotovaný model Chevrolet Bolt s logen Opelu na masce „chladiče“. Ačkoli se v souvislosti s běžnými elektromobily o nějaké drtivé dynamice nemluví, Opel slibuje u Ampery-e podobnou dynamiku jako u vozů OPC.

Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

To je hodně odvážně tvrzení, ale šéf Opelu Karl-Thomas Neumann prozradil některé základní údaje. Z klidu na 50 km/h se elektrický Opel dostane za 3,2 sekundy, což na svižný odjezd od semaforu určitě bude stačit. Zajímavě zní i pružné zrychlení z 80 na 120 km/h. To Opel Ampera-e zvládne za 4,5 sekundy.

Podle Opelu je právě rychlá akcelerace z místa od semaforu to, co zákazníci elektromobilů hledají. Maximální rychlost elektrického hatchbacku ale bude omezena na 150 km/h. Je to především kvůli životnosti akumulátorů.

Jak vyřešit dojezd elektromobilů? „Baterie“ se budou tankovat

Jak vyřešit dojezd elektromobilů? „Baterie“ se budou tankovat

Pokud jde o výkony, Opel Ampera-e bude mít v tabulce technických údajů zapsány parametry 150 kW (204 k) a 360 Nm. Dojezd, alespoň tedy podle tabulkových hodnot, má být 320 km. Uvidíme, jak na tom nakonec bude Ampera-e s dojezdem ve skutečném světě.

Prodej Opelu Ampera-e se rozběhne na začátku roku 2017. Uvnitř najde místo pro pět cestujících a kufr má odpovídat svým objemem běžnému autu segmentu C. Velká sada akumulátorů je uložena pod podlahou, což pomůže ušetřit místo a snížit těžiště.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků