Minulý rok v lednu představil japonský gigant Sony na veletrhu spotřební elektroniky CES vizi vlastního  elektromobilu Vision-S . Nyní o rok později společnost ukazuje, že nešlo o pouhý výstřel do tmy. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Minulý rok v lednu představil japonský gigant Sony na veletrhu spotřební elektroniky CES vizi vlastního elektromobilu Vision-S. Nyní o rok později společnost ukazuje, že nešlo o pouhý výstřel do tmy. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

O bateriích, dojezdu či době nabíjení dosud Sony nezveřejnilo žádné informace. Kromě Magny nicméně na vývoji vozu spolupracují i další velká jména automobilového průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

O bateriích, dojezdu či době nabíjení dosud Sony nezveřejnilo žádné informace. Kromě Magny nicméně na vývoji vozu spolupracují i další velká jména automobilového průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Auto má používat přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně... | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Auto má používat přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně... | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

...do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

...do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Oficiální potvrzení sériové produkce svého vlastního elektromobilu tedy dosud nezaznělo. | Sony Vision-S Zdroj: Sony

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Oficiální potvrzení sériové produkce svého vlastního elektromobilu tedy dosud nezaznělo. | Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

| Sony Vision-S Zdroj: Sony

| Sony Vision-S | Zdroj: Sony

Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice. | Sony Vision-S Zdroj: Sony
Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. | Sony Vision-S Zdroj: Sony
K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr. | Sony Vision-S Zdroj: Sony
Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. | Sony Vision-S Zdroj: Sony
19
Fotogalerie

Elektromobil od Sony stále žije. Podívejte se na jízdní testy v zasněženém Rakousku

Rok po odhalení prototypu ukazuje Sony postupné kroky ve vývoji svého elektromobilu.

Minulý rok v lednu představil japonský gigant Sony na veletrhu spotřební elektroniky CES vizi vlastního elektromobilu Vision-S. Nyní o rok později společnost ukazuje, že nešlo o pouhý výstřel do tmy. Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice.

Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr.

Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. O bateriích, dojezdu či době nabíjení dosud Sony nezveřejnilo žádné informace. Kromě Magny nicméně na vývoji vozu spolupracují i další velká jména automobilového průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA.

Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Auto má používat přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně, do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem.

Palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček.

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Oficiální potvrzení sériové produkce svého vlastního elektromobilu tedy dosud nezaznělo. 

Doporučujeme

Články odjinud