Elektromobil od Sony stále žije. Podívejte se na jízdní testy v zasněženém Rakousku

Rok po odhalení prototypu ukazuje Sony postupné kroky ve vývoji svého elektromobilu.

Minulý rok v lednu představil japonský gigant Sony na veletrhu spotřební elektroniky CES vizi vlastního elektromobilu Vision-S. Nyní o rok později společnost ukazuje, že nešlo o pouhý výstřel do tmy. Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice.

Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr.

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. O bateriích, dojezdu či době nabíjení dosud Sony nezveřejnilo žádné informace. Kromě Magny nicméně na vývoji vozu spolupracují i další velká jména automobilového průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA.

Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Auto má používat přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně, do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem.

Elektrický Ioniq 5 se začal odhalovat. Má osobitý styl a parametry hot-hatche

Elektrický Ioniq 5 se začal odhalovat. Má osobitý styl a parametry hot-hatche

Palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček.

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Oficiální potvrzení sériové produkce svého vlastního elektromobilu tedy dosud nezaznělo. 

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků