Elektromobil od Sony stále žije. Podívejte se na jízdní testy v zasněženém Rakousku

Rok po odhalení prototypu ukazuje Sony postupné kroky ve vývoji svého elektromobilu.

Minulý rok v lednu představil japonský gigant Sony na veletrhu spotřební elektroniky CES vizi vlastního elektromobilu Vision-S. Nyní o rok později společnost ukazuje, že nešlo o pouhý výstřel do tmy. Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice.

Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr.

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. O bateriích, dojezdu či době nabíjení dosud Sony nezveřejnilo žádné informace. Kromě Magny nicméně na vývoji vozu spolupracují i další velká jména automobilového průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA.

Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Auto má používat přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně, do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem.

Elektrický Ioniq 5 se začal odhalovat. Má osobitý styl a parametry hot-hatche

Elektrický Ioniq 5 se začal odhalovat. Má osobitý styl a parametry hot-hatche

Palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček.

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Oficiální potvrzení sériové produkce svého vlastního elektromobilu tedy dosud nezaznělo. 

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera