Elektromobil od Sony stále žije. Podívejte se na jízdní testy v zasněženém Rakousku

Rok po odhalení prototypu ukazuje Sony postupné kroky ve vývoji svého elektromobilu.

Minulý rok v lednu představil japonský gigant Sony na veletrhu spotřební elektroniky CES vizi vlastního elektromobilu Vision-S. Nyní o rok později společnost ukazuje, že nešlo o pouhý výstřel do tmy. Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice.

Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr.

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. O bateriích, dojezdu či době nabíjení dosud Sony nezveřejnilo žádné informace. Kromě Magny nicméně na vývoji vozu spolupracují i další velká jména automobilového průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA.

Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Auto má používat přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně, do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem.

Elektrický Ioniq 5 se začal odhalovat. Má osobitý styl a parametry hot-hatche

Elektrický Ioniq 5 se začal odhalovat. Má osobitý styl a parametry hot-hatche

Palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček.

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Oficiální potvrzení sériové produkce svého vlastního elektromobilu tedy dosud nezaznělo. 

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 37 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků