Elektromobil není auto. Jaguaru se tento postoj Britů nelíbí, chce ho změnit

S nástupem elektromobilů se toho ve světě docela dost změní. I to, co jsme zatím neuvědomovali.

„Nastartovat" či „šlápnout na plyn" jsou výrazy, které se ve spojení s auty používají od nepaměti. Stihly se dokonce nakolik zautomatizovat, že lidem občas nedochází, jakou řeknou či napíšou blbost. Všechno mají na svědomí nové typy pohonů, za které jsme si zatím ještě nezvykli. No řeknete sami, elektromobil spíše startujete, nebo zapínáte? A šlápnete u něj na plyn, nebo na akcelerátor? Je to slovíčkaření, jenže i to samo o sobě dovede způsobovat vrásky na čelech lidí z autoprůmyslu.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Věděli jste například, že elektromobil v podstatě není auto? Tedy alespoň ne podle současné definice slova „auto“ na stránkách oxforddictionaries.com vydavatelství Oxford University Press. Tam jej podle Jaguaru definují jako „silniční vozidlo, obvykle se čtyřmi koly, poháněné spalovacím motorem a schopné přepravit malý počet lidí“. A protože elektromobil nemá spalovací motor, není tím pádem auto.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Podle světově uznávaného Oxfordského slovníku angličtiny (Oxford English Dictionary) je přitom výraz „auto“ definován jako „silniční vozidlo poháněné motorem (obvykle s vnitřním spalováním) navržené pro převoz řidiče a malého počtu pasažérů a obvykle se předními a zadními koly, zejména pro soukromé, komerční a rekreační účely“, což by díky vsuvce „obvykle s vnitřním spalováním“ ještě prošlo. I tak je v tom ale zmatek.

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Jaguaru se současná definice na internetu nelíbí a začal jednat. Podal oficiální žádost, aby byla definice slova „auto“ upravena tak, aby respektovala odklon od tradičního pohonu spalovacími motory a zahrnovala i další ústrojí, včetně elektrického. Aby si Jaguar ukrátila čekání, vytvořil dokonce hashtag #RedefineTheCar, jehož použitím na sociálních sítích můžete celé tohle snažení podpořit.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

A proč se do toho všeho pustil právě Jaguar? Zaprvé protože je to hrdá britská značka, ale hlavně s ohledem na její elektrickou současnost i budoucnost. Model I-Pace je nejenom evropské Auto roku (COTY), ale také světové Auto roku (WCOTY) a další elektromobily na sebe nenechají dlouho čekat. Ten nejbližší nahradí vlajkvou loď XJ.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků