Elektromobil není auto. Jaguaru se tento postoj Britů nelíbí, chce ho změnit

S nástupem elektromobilů se toho ve světě docela dost změní. I to, co jsme zatím neuvědomovali.

„Nastartovat" či „šlápnout na plyn" jsou výrazy, které se ve spojení s auty používají od nepaměti. Stihly se dokonce nakolik zautomatizovat, že lidem občas nedochází, jakou řeknou či napíšou blbost. Všechno mají na svědomí nové typy pohonů, za které jsme si zatím ještě nezvykli. No řeknete sami, elektromobil spíše startujete, nebo zapínáte? A šlápnete u něj na plyn, nebo na akcelerátor? Je to slovíčkaření, jenže i to samo o sobě dovede způsobovat vrásky na čelech lidí z autoprůmyslu.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Věděli jste například, že elektromobil v podstatě není auto? Tedy alespoň ne podle současné definice slova „auto“ na stránkách oxforddictionaries.com vydavatelství Oxford University Press. Tam jej podle Jaguaru definují jako „silniční vozidlo, obvykle se čtyřmi koly, poháněné spalovacím motorem a schopné přepravit malý počet lidí“. A protože elektromobil nemá spalovací motor, není tím pádem auto.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Podle světově uznávaného Oxfordského slovníku angličtiny (Oxford English Dictionary) je přitom výraz „auto“ definován jako „silniční vozidlo poháněné motorem (obvykle s vnitřním spalováním) navržené pro převoz řidiče a malého počtu pasažérů a obvykle se předními a zadními koly, zejména pro soukromé, komerční a rekreační účely“, což by díky vsuvce „obvykle s vnitřním spalováním“ ještě prošlo. I tak je v tom ale zmatek.

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Jaguaru se současná definice na internetu nelíbí a začal jednat. Podal oficiální žádost, aby byla definice slova „auto“ upravena tak, aby respektovala odklon od tradičního pohonu spalovacími motory a zahrnovala i další ústrojí, včetně elektrického. Aby si Jaguar ukrátila čekání, vytvořil dokonce hashtag #RedefineTheCar, jehož použitím na sociálních sítích můžete celé tohle snažení podpořit.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

A proč se do toho všeho pustil právě Jaguar? Zaprvé protože je to hrdá britská značka, ale hlavně s ohledem na její elektrickou současnost i budoucnost. Model I-Pace je nejenom evropské Auto roku (COTY), ale také světové Auto roku (WCOTY) a další elektromobily na sebe nenechají dlouho čekat. Ten nejbližší nahradí vlajkvou loď XJ.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků