Elektromobil není auto. Jaguaru se tento postoj Britů nelíbí, chce ho změnit

S nástupem elektromobilů se toho ve světě docela dost změní. I to, co jsme zatím neuvědomovali.

„Nastartovat" či „šlápnout na plyn" jsou výrazy, které se ve spojení s auty používají od nepaměti. Stihly se dokonce nakolik zautomatizovat, že lidem občas nedochází, jakou řeknou či napíšou blbost. Všechno mají na svědomí nové typy pohonů, za které jsme si zatím ještě nezvykli. No řeknete sami, elektromobil spíše startujete, nebo zapínáte? A šlápnete u něj na plyn, nebo na akcelerátor? Je to slovíčkaření, jenže i to samo o sobě dovede způsobovat vrásky na čelech lidí z autoprůmyslu.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Věděli jste například, že elektromobil v podstatě není auto? Tedy alespoň ne podle současné definice slova „auto“ na stránkách oxforddictionaries.com vydavatelství Oxford University Press. Tam jej podle Jaguaru definují jako „silniční vozidlo, obvykle se čtyřmi koly, poháněné spalovacím motorem a schopné přepravit malý počet lidí“. A protože elektromobil nemá spalovací motor, není tím pádem auto.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Podle světově uznávaného Oxfordského slovníku angličtiny (Oxford English Dictionary) je přitom výraz „auto“ definován jako „silniční vozidlo poháněné motorem (obvykle s vnitřním spalováním) navržené pro převoz řidiče a malého počtu pasažérů a obvykle se předními a zadními koly, zejména pro soukromé, komerční a rekreační účely“, což by díky vsuvce „obvykle s vnitřním spalováním“ ještě prošlo. I tak je v tom ale zmatek.

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Jaguaru se současná definice na internetu nelíbí a začal jednat. Podal oficiální žádost, aby byla definice slova „auto“ upravena tak, aby respektovala odklon od tradičního pohonu spalovacími motory a zahrnovala i další ústrojí, včetně elektrického. Aby si Jaguar ukrátila čekání, vytvořil dokonce hashtag #RedefineTheCar, jehož použitím na sociálních sítích můžete celé tohle snažení podpořit.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

A proč se do toho všeho pustil právě Jaguar? Zaprvé protože je to hrdá britská značka, ale hlavně s ohledem na její elektrickou současnost i budoucnost. Model I-Pace je nejenom evropské Auto roku (COTY), ale také světové Auto roku (WCOTY) a další elektromobily na sebe nenechají dlouho čekat. Ten nejbližší nahradí vlajkvou loď XJ.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků