Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Nissan zahájil výrobu vylepšeného elektromobilu Leaf v Sunderlandu, na severovýchodě Anglie. Až dosud se vůz dovážel do Evropy z Japonska.
Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Přemístění výroby na britské ostrovy uvítal i premiér David Cameron, bude to podle něho znamenat velký impuls pro zemi. Ale bude to samé platit i pro prodeje Leafu?

Ty byly až dosud v Evropě nevalné. Nissan plánoval prodávat ročně 9000 Leafů, loni jich však udal podle JATO Dynamics jen 5210. Nyní ale věří v obrat. Co ho vede k optimismu?  

Vylepšený elektromobil Leaf doznal změn. Představitelé japonské automobilky jich napočítali 100. Nejpodstatnější je, že se zvýšil dojezd vozu ze 175 kilometrů na 199 kilometrů. Konstruktéři vozu hodně zapracovali i na podvozku. Chtěli, aby byl vůz dynamičtější, „více vyhovoval evropským zvyklostem“. Tak to uvedl Nissan ve svém prohlášení.  

Náklady na výrobu Leafu byly sníženy o jednu třetinu. Jeden příklad za všechny, dveře Leafu vyráběného v Anglii jsou nyní z oceli namísto dražšího hliníku. Hmotnost nabíjecí soustavy se snížila o 30 kilogramů.

Zatím nebyla uvedena cena vylepšeného elektromobilu, který se začne prodávat v červnu, ale podle představitelů Nissanu bude nižší než ta současná. Cena Leafu se přitom snížila v lednu tohoto roku o 3000 euro.
 
Hlavně vysoká cena stála za slabými prodeji Leafu v Evropě. A pak také nevelký jízdní dojezd vozu. Jak to bude s vylepšeným elektromobilem? Představitelé Nissanu jsou tentokrát skoupí na slovo. Nezmínili, jaké jsou prodejní cíle.

Leaf bude v Sunderlandu vyráběný na stejné lince jako Qashqai. Devadesát procent jeho dílů bude od dodavatelů z Evropy (z Velké Británie 34 %). Ze Sunderlandu budou také pocházet lithium-iontové baterie. 

V závodě Nissanu v Sunderlandu bylo loni vyrobeno 510 572 aut, vedle Qashqaie to byly i modely Juke a Note.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků