Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Nissan zahájil výrobu vylepšeného elektromobilu Leaf v Sunderlandu, na severovýchodě Anglie. Až dosud se vůz dovážel do Evropy z Japonska.
Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Přemístění výroby na britské ostrovy uvítal i premiér David Cameron, bude to podle něho znamenat velký impuls pro zemi. Ale bude to samé platit i pro prodeje Leafu?

Ty byly až dosud v Evropě nevalné. Nissan plánoval prodávat ročně 9000 Leafů, loni jich však udal podle JATO Dynamics jen 5210. Nyní ale věří v obrat. Co ho vede k optimismu?  

Vylepšený elektromobil Leaf doznal změn. Představitelé japonské automobilky jich napočítali 100. Nejpodstatnější je, že se zvýšil dojezd vozu ze 175 kilometrů na 199 kilometrů. Konstruktéři vozu hodně zapracovali i na podvozku. Chtěli, aby byl vůz dynamičtější, „více vyhovoval evropským zvyklostem“. Tak to uvedl Nissan ve svém prohlášení.  

Náklady na výrobu Leafu byly sníženy o jednu třetinu. Jeden příklad za všechny, dveře Leafu vyráběného v Anglii jsou nyní z oceli namísto dražšího hliníku. Hmotnost nabíjecí soustavy se snížila o 30 kilogramů.

Zatím nebyla uvedena cena vylepšeného elektromobilu, který se začne prodávat v červnu, ale podle představitelů Nissanu bude nižší než ta současná. Cena Leafu se přitom snížila v lednu tohoto roku o 3000 euro.
 
Hlavně vysoká cena stála za slabými prodeji Leafu v Evropě. A pak také nevelký jízdní dojezd vozu. Jak to bude s vylepšeným elektromobilem? Představitelé Nissanu jsou tentokrát skoupí na slovo. Nezmínili, jaké jsou prodejní cíle.

Leaf bude v Sunderlandu vyráběný na stejné lince jako Qashqai. Devadesát procent jeho dílů bude od dodavatelů z Evropy (z Velké Británie 34 %). Ze Sunderlandu budou také pocházet lithium-iontové baterie. 

V závodě Nissanu v Sunderlandu bylo loni vyrobeno 510 572 aut, vedle Qashqaie to byly i modely Juke a Note.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků