Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Nissan zahájil výrobu vylepšeného elektromobilu Leaf v Sunderlandu, na severovýchodě Anglie. Až dosud se vůz dovážel do Evropy z Japonska.
Elektromobil Leaf má 100 vylepšení a větší dojezd. Začíná nová éra?

Přemístění výroby na britské ostrovy uvítal i premiér David Cameron, bude to podle něho znamenat velký impuls pro zemi. Ale bude to samé platit i pro prodeje Leafu?

Ty byly až dosud v Evropě nevalné. Nissan plánoval prodávat ročně 9000 Leafů, loni jich však udal podle JATO Dynamics jen 5210. Nyní ale věří v obrat. Co ho vede k optimismu?  

Vylepšený elektromobil Leaf doznal změn. Představitelé japonské automobilky jich napočítali 100. Nejpodstatnější je, že se zvýšil dojezd vozu ze 175 kilometrů na 199 kilometrů. Konstruktéři vozu hodně zapracovali i na podvozku. Chtěli, aby byl vůz dynamičtější, „více vyhovoval evropským zvyklostem“. Tak to uvedl Nissan ve svém prohlášení.  

Náklady na výrobu Leafu byly sníženy o jednu třetinu. Jeden příklad za všechny, dveře Leafu vyráběného v Anglii jsou nyní z oceli namísto dražšího hliníku. Hmotnost nabíjecí soustavy se snížila o 30 kilogramů.

Zatím nebyla uvedena cena vylepšeného elektromobilu, který se začne prodávat v červnu, ale podle představitelů Nissanu bude nižší než ta současná. Cena Leafu se přitom snížila v lednu tohoto roku o 3000 euro.
 
Hlavně vysoká cena stála za slabými prodeji Leafu v Evropě. A pak také nevelký jízdní dojezd vozu. Jak to bude s vylepšeným elektromobilem? Představitelé Nissanu jsou tentokrát skoupí na slovo. Nezmínili, jaké jsou prodejní cíle.

Leaf bude v Sunderlandu vyráběný na stejné lince jako Qashqai. Devadesát procent jeho dílů bude od dodavatelů z Evropy (z Velké Británie 34 %). Ze Sunderlandu budou také pocházet lithium-iontové baterie. 

V závodě Nissanu v Sunderlandu bylo loni vyrobeno 510 572 aut, vedle Qashqaie to byly i modely Juke a Note.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků