Elektromobily nově nemusejí mít dálniční známku ČR. Projdou i některé hybridy

Joe Doe  |  20. 01. 2020 08:34

"Zatímco za celý rok 2018 u nás bylo registrováno 618 čistě elektrických vozidel, loni to bylo – teď se podržte – 636 kusů. Vezeme-li v potaz, kolik nových elektromobilů se loni dostalo na český trh, je meziroční nárůst vcelku úsměvný."

OK, kde zacat z rozborom tejto sialenej vety...

a) Stylistika, semantika a ekonomia.
Z vety vyplyva, ze:
Pocet registracii 2018 - 618
Pocet registracii 2019 - 638
Podla redakcie ide o usmevny medzirocny rast. Ja neviem... pocet elektromobilov sa zvysil o 106%. Keby redakcia pisala o MIERE RASTU, to by bola ina vec.

b) Fakty
V roku 2019 bolo v CR zaregistrovanych 756 elektromobilov, teda o vyse stovku viac, nez tvrdi redakcia.
"„V roce 2019 bylo registrováno 1 229 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, jedná se o meziroční nárůst o 25 %. Z uvedeného počtu bylo 756 elektromobilů (BEV, meziročně +7,5 %) a 473 plug-in hybridů (PHEV, meziročně +70,1 %)"

Zdroj: https://www.cdv.cz/tisk/v-roce-2019-se-o-ctv... ...

c) Kontext
Pocet registracii aut v CR klesol v roku 2019 o 11 522 (-4,4 %). Takze v tomto kontexte je miera rastu predaja elektromobilov a PHEV jednoznacny uspech.

Odpovědět  |   | 
.  |  20. 01. 2020 09:00

b) oficiální statistiky vykazují 636 registrací
http://portal.sda-cia.cz/stat.php...
I kdyby to bylo těch 756, tak platí, že tempo růstu je úsměvné, protože na nějaký podstatný podíl by se BEV dostaly za mnoho let.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  20. 01. 2020 10:00

Ona do toho není započítaná Tesla. A přitom tam má 120ks... Mě zaujala i kolonka CNG a Benzín CNG zvláště rozdělená.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 10:34

Na to, jak "chytré" máme systémy pro evidenci vozidel, je v tomhle neustále strašný bordel. Věřím tomu, že z těch skoro čtyř tisíc nezařazených tam bude elektrických více než jen těch 120 kousků od Tesly.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  20. 01. 2020 15:19

Tady je 756 čistých BEV a je tam i Tesla. Ale nárůst tedy nic moc, to je fakt, oproti 2018 jenom 7,5%. Co rostlo více, to jsou PHEV (plug-in) a na tom má velký podíl Škoda Superb.

Příští rok se očekává větší růst, ale na svědomí to bude mít zase Škoda s čistě elektrickým Citigo a PHEV Superb.

Kdysi jsem četl takový názor, že trh s auty do zásuvky se v ČR rozebehne až nějaký model nabídne Šlkodovka no a ono to tak asi i bude

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  20. 01. 2020 20:35

Letošní rok je tu ještě poslední možnost pro Teslu, jako největšího prodejce BEV. Ale jen pokut se potvrdí, že kdo měl rezervovanou Teslu3 tak si ji i objednal, když se už začala prodávat i v CZ. Citigo bude nejspíš značně omezeno kapacitou výroby pro CZ. Superb je jasný, pokut mu teda nezačne do zelí lézt octavia, ale ta se jako PHEV začne vyrábět asi později.

Odpovědět  |   | 
Vimr  |  20. 01. 2020 11:30

Zajímavé na té statistice je, jak je v řiti Toyota, EV nula a PHEV 6 ks, asi ten obludný Prius každého odradí hned na první pohled.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 11:32

K čemu u Toyoty EV a PHEV, když každý model mají jako klasický hybrid a stačí jim to na plnění norem na roky dopředu?

Odpovědět  |   | 
Vimr  |  20. 01. 2020 11:40

Na plnění norem jim to možná stačí letos, ale normy klienta nezajímají, toho zajímá třeba to parkování zadarmo v Praze nebo dálnice zadarmo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 11:57

Tak to, kupodivu, nikoho z kupců Toyoty vůbec nezajímalo... Ani mě to nezajímá.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 01. 2020 13:40

To parkovani a dalnice jsou spise tresnickou na dortu. Kdyz navic nezaparkujete, tak je to zadarmo na dve veci

Odpovědět  |   | 
EL  |  21. 01. 2020 08:50

Tak před chvílí v rádiu hlásili, že někteří řidiči prý vymysleli, jak neplatit za parkování v Praze. Prý si stačí pořídit registrační značku na přání, která začíná písmeny EL.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 01. 2020 09:01

Ale ta značka na přání má jiný počet znaků než EL značka, takže to rozlíšit jde v pohodě.

Odpovědět  |   | 
EL  |  21. 01. 2020 13:33

Rozlišit to jde, ale jestli se to opravdu v praxi rozlišuje, kdoví?
Viz např.: https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/li... ...

Odpovědět  |   | 
MV.  |  22. 01. 2020 14:58

Vsak na hybridni auta od toyoty (+ par dalsich modelu jinych znacek) byly modre zony zdarma v praze od jara 2018 a na jare 2019 to zrusili s tim ze prazskym ridicum to bude platit jeste 3 roky a mimoprazskym 1 rok. Zruseno to bylo z toho duvodu ze se jednak zavedly ekoznacky EL a taky uz tech toyot parkovalo na urcitych mistech uz neunosne moc.

jakmile magistrate uvidi ze se na modrych hromadi vozidla s ekoznackou tak vyhody bude muset zrusit... proto si myslim ze nakup ekovozidla ciste za ucelem modrych zon je kratkozrake uvazovani ...ale tech par let to radost udela to jo ;)

Odpovědět  |   | 
iPace  |  20. 01. 2020 09:32

jsem zvedav co budou psat i na autorevue priti rok, protoze prodeje BEV a pluginu se v CR letos ocekavaji na urovni 3500-4000 kusu, takze to bude radnej vzestup, ano pujde to navrub hlavne Skodovce a modelu Citigo iV a Superb iV, ale proste to pujde hodne nahoru

nevim proc jako nekteri cekaji ze v CR se elektromobilum bude nejak vyrayne darit, pomalu si to zacina nachazet sve zakazniky a proste si zacina nachazet svuj podil v kolaci, osobne bych nejvetsi boom prodeju pluginu a BEV cekal az tak okolo roku 2025, tedy v dobe kdy jiz nebude vesmes problem provozovat BEV i diky rozsahlejsi verejne infrastrukture a hlave proto ze to bude tou dobou asi nejlepsi volba ohledne TCO pro firmy, tazke se da cekat ze flotilovej zakaznik bude plugin ci BEV skoro az vyzadovat

a co jsem koukal, Ioniq se zacina nakupovat jiz i pro policii CR, statni isntituce budou tyhle auta nakupvat taky ve velkem, ale je potreba aby k tomu trosku uzrali podminky, a ty budou v CR uzravat tak jak to zacne na trh ladovat Skodovka, tedy letos Citigo a SUperb a pristi rok elektricke SUV mez Kodi a Karo

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 01. 2020 10:39

Pre ohromne mnozstvo cinnosti ma EV, PHEV alebo hybrid vacsi zmysel nez cokolvek ine - aj napriek vyssej nakupnej cene.

Mimochdom - carwow test dojazdu - z minuleho tyzdna.
https://www.youtube.com/watch...

Zaujimave vysledky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 11:33

Autoforum, odpad automobilní novinařiny. Ty fakt beru asi stejně vážně jako kterýkoli jiný bulvár.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  20. 01. 2020 11:45

Autoforum je fakt bulvár a odpad, s tím souhlasím. Vaše příspěvky jsou na pdoobné úrovni.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 11:58

Já sem chodím nasírat lidi a v tom jsem nejlepší.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  20. 01. 2020 12:48

To se pleteš, já nasranej nejsem. To by se mnou bylo hodně špatný, kdybych se nechal nasírat lidma tvého typu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  21. 01. 2020 12:05

Pohádářský Autokokotforum čtou jen zabedněný kokoti a milovníci Parlamentních listů.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  21. 01. 2020 15:07

Tak ses sám zařadil ty kokote.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 01. 2020 17:59

No vida potrefená kokot se hned ozval.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 01. 2020 20:31

Neřeším, jestli je nějaký web odpad, jako ty, ale jestli tyhle informace jsou vhodné na přečtení a zvážení, a to jsou. Evidentně jsi to ani nečetl.
Ty máš takový ten krásný černobílý pohled na svět, jednou je ten web dle tebe špatný, tak i kdyby měli stokrát pravdu, tak lžou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 21:25

Ty odkazy jsem samozřejmě četl. Je to tak půlka ze čtvrtiny pravdy a ještě podaná po autoforáckém bulvárním způsobu, takže z reality je nesmyslná pohádka.
Ale samozřejmě, to se odpůrcům nehodí do krámu, tak radši odsoudí oponenta za "černobíle vidění". Jste k smíchu, zoufalé umírající kobyly kopající okolo sebe...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 01. 2020 21:38

Tak doufám, že dokážeš být konkrétní, když víš, co z toho není pravda. Nebude to s tím tvým tvrzením, jako nedávno, co z tebe tady jeden marně mámil tvé zaručené informace?
A kdopak kolem sebe kope? Já napsal jen, že to stojí za přečtení a zvážení, ale tvá reakce je ihned extra "kopající".

Odpovědět  |   | 
kuk  |  21. 01. 2020 12:09

Čti si ty sračky dál a vypatlávej si s tim mozek. Nenech se rušit na svý cestě k úplnýmu zblbnutí. Ty idioti tam ani nerozenaj elektromotor od diferenciálu.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  21. 01. 2020 15:08

Tohle tebe trápit nemusí. Ty už si na cestě ke zblbnutí dosáhl konce.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 01. 2020 18:14

Tvoje sračky mě netrápěj, za chvíli uschnou a spláchnou je psí chcanky.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 01. 2020 17:57

A k tomu jsi došel vlastním výzkumem na svém mozku?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 01. 2020 18:12

Výzkumem toho co ti zbylo po mozku.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 01. 2020 18:48

Tak vidím, že jako obvykle nedokážeš sesmolit nic, co by potvrzovalo tvé myšlenkové pochody, dá li se to tak nazvat.

Pamatuješ se na tohle? Také se nikdo nedočkal tvé odpovědi.
https://www.autorevue.cz/francie-jde-tvrde-proti-s... ...
mpolan | 27. 12. 2019 17:04
Přepočti si letadlo a loď na jednotkové emise na tunu nebo osobu, a pak si nafackuj.
Kundomil | 27. 12. 2019 17:30
Ty už si to asi přepočítal. Tak se nám pochlub.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  20. 01. 2020 13:39

2018-Herbert Diess, šéf Volkswagenu, aktuálně vyjádřil o elektromobilitě následovně: "Přicházíme velmi silní. Investovali jsme do elektromobility 30 miliard. V roce 2020 přijdeme s vozidly, která umí to samé co Tesla, ale za polovinu ceny."2020-Herbert Diess vyjádřil obavu, aby koncern Volkswagen nedopadl podobně, jako před lety finský výrobce mobilních telefonů Nokia. Trošku schíza

Odpovědět  |   | 
Emil  |  20. 01. 2020 15:27

Proč si radši místo vytrhávání vět z kontextu nehoníš brko mezi kámošema na hybridu?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  20. 01. 2020 16:17

V čem je to vytržené z kontextu?A neposuzujte ostatní podle sebe

Odpovědět  |   | 
Emil  |  20. 01. 2020 18:39

V čem? Fakt se na to musíš ptát, v čem je ocitování jedné věty vytrženo z kontextu? Nesoudím podle sebe, já na hybrid občas zajdu a vidím jak tam onanujete.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  20. 01. 2020 19:25

Tak že nic konkrétního nemáte?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  20. 01. 2020 19:57

Tady těch vytrženejch vět máte vícVolkswagen to se svými plány ohledně elektrických vozů myslí smrtelně vážně. Jen v rozmezí let 2020 až 2025 chce uvést na trh 23 vozů. Svou flotilu modelů I.D. ale rozšíří ještě dříve. Nejdříve má již v roce 2019 přijít na trh elektrický hatchback, po něm chce německá automobilka do roku 2020 předvést rovnou dva automobily poháněné elektrickým ústrojím ze segmentu SUV. Více na: https://www.autorevue.cz/invaze-elektromobilu-od-v... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  21. 01. 2020 12:14

Von má akorát vytrženýho kokota, tak se místo nahánění bab snaží realizovat aspoň tady. Ale navíc než na jeden výkřik se nevzmůže.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  21. 01. 2020 15:09

Mám, píšu ti to od prvního příspěvku. Jenže ty seš čurák vylízanej a tak to prostě nemůžeš pochopit. Dojdi překouřit Kuka.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  21. 01. 2020 17:28

Tím, jak se u vás doma mluví se snad nemusíte chlubit

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 01. 2020 11:02

Wau. 4000 kusů, no tak to je fakt něco. To mě skoro povalilo.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 01. 2020 10:23

jako jestli ti prijde v CR kde o elektromobilitu neni vesmes zajem, ze se prodeje zvednou treba na 4 nasobek , jako neco co je spatneho, tak jo, pak WAU


takova vsuvka z historie, za prvni 4 roky prodeju plazmovych televizi se v CR prodali 2, slovy dva kusy techto televizi, nasledujici rok se pak prodalo lehce nad 50 kusu a nasledujici rok pote pak jiz prez 1000 kusu, pri svem vrcholu se pak prodavalo rocne cca 40 tisic kusu v CR, tazke zacinalo se na 2 kusech za 4 roky, aby o par let pozdeji byli prodeje cca 40 tisic rocne

elektricka auta jsou draha a maji stale spousty nevyhod, tak jak se postupne budou nevyhody castecne potlacovat, da se predpokladat ze take zacne rust prodej techto aut a to i v CR takze treba v roce 2030 muze klidne podil prodanych elektromobilu a plug-in hybridu v CR bejt vetsi nez prodeje ostatnich motorizaci dohromady rok 2030 je 22 let po uvedeni prvniho seriove vyrabeneho elektromobilu, normalni celkem stridma data ktera nijak nevybocuji

Odpovědět  |   | 
MM  |  21. 01. 2020 15:11

Tak já nevim. Pořád tu do mě někdo cpe jak spalováky nemají šanci a že je už nikdo nechce. A pak přijdou tyhle naprosto zoufalá čísla... Tak se mi nediv, že jsem překvapený.

Telky sem nepleť, už tak je tu spoustu odpadu od Kuka, kkk a mpolana.

Odpovědět  |   | 
manga  |  23. 01. 2020 09:19

On snad někdo pochybuje, že jednou bude jezdit většina aut na elektřinu (ať už z baterek nebo z palivových článků)? I kdyby nám je eu nenutila, tak by to jednou přišlo. A s tím tlakem to bude velice brzy, ať už to lidé chtějí nebo ne.

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 01. 2020 11:02

To tempo růstu je samozřejmě naprosto tragické.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  20. 01. 2020 15:11

Počítáte zajisté s přeregistrací a exportem že? Počet registrací se nerovná počet využívaných na silnici. Pokud nejvíce jich bylo na operativní leasing\pronájem po ukončení nepůjdou do rukou obyčejných lidí ale prodají je další firmě pravděpodobně na východ.

Odpovědět  |   | 
kari  |  20. 01. 2020 08:43

Aneb my vám ten xindl nepodařený vnutíme, ať se děje co se děje. Jasným teritoriem elektroaut je město, ale my jsme řekli NE!!! my vám je prostě vnutíme jakýmkoli způsobem i tím nesmyslným, jako třeba úlevy na dálnici, kde se stejně plouží v pravém mezi kamiony.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  20. 01. 2020 09:39

ano 1500 za dalnicku je rozhodujici pro vsechny co si porizuji elektromobil , a naopak usetrit az 42 tisic (nebo kolik) za parkovani v Praze pri porizeni rozhodujici urcite neni

si jako bejvala naplava skoro az rikam, ze si na auto tu EL asi poridim, to abych mohl po te dalnici po ktere jezdim tak jak tak do te Prahy dojet a nemusel pak auto nechavat na p+p nebo u nektere nabijecky v okoli, a just ho zaparkuju na modrou, a jeste k tomu bez dalnicni znamky, no to bude nasravaci pro ty co musej platit, jo, ale hlavne ze usetrim 1500 za rok za dalnicku hele kari jestli ti to udela radost, tak ja si tu dalnicni znamku teda pristi rok zase koupim, teda vlastne tou dobou jen predplatit v systemu vis co, rozne na palivu setrim cca 120 tisic, tazke misto jedne mesicni splatky jiste nadaci tak poslu 1500 teda statu za dalnicku aby jsi mel radost

Odpovědět  |   | 
kari  |  20. 01. 2020 09:43

Normální člověk smysl mého sdělení pochopí, de*bil napíše něco jako ty.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  20. 01. 2020 16:36

Normální člověk místo argumentů nepoužívá urážek

Odpovědět  |   | 
Emil  |  20. 01. 2020 18:40

U tebe to není urážka, ale lékařské označení tvého stavu.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  20. 01. 2020 19:30

Vás doma nenaučili slušnému chování, že obhajujete urážení?Pokud jste ještě v pubertě je to trochu omluva

Odpovědět  |   | 
Emil  |  21. 01. 2020 15:12

Chovat se slušně ke kokotům jako jsi ty mi doma zakazovali.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  21. 01. 2020 17:33

Jasně, puberta

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 01. 2020 18:34

To mu hodně lichotíš.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  20. 01. 2020 10:14

To chce klid, od 2018 mely do 2019 hybridni vozidla parkovani na modrych zdarma a aby to nezrusili bez nahrady po 1 roce dohodlo se ze pro nerezidenty to bude platit jeste 1 rok tj. do 2020 a pro rezidenty 3 roky tj. az do 2022. POdobny osud bude cekat I vozidla s ekoznackou behem nekolika let - neni mozne aby modre zony byly preplnene vozidly mimoprazskych ridicu kteri maji vuz pod <50g/CO2. Tipuji ze to vydrzi 1-2 roky pak to zacne Praha resit tj. zprisnovat podminky pro parkovani.

Ale hodne dobre je ze vozidla s ekonznackou mohou vyuzivat pruhy pro MHD - to muze v kolonach vyrazne usetrit cas.

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 01. 2020 11:04

To využívání pruhů je lákavé. Ale smysl v něm nevidím.

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 01. 2020 11:50

Kro toho, opravte mě jestli se pletu. Motorky do pruhu pro mhd dosud nesmí ne?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 12:01

Mám pocit, že zákon to ani nepřipouští, že by takový šel udělat...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 12:18

§ 14, odst. 1 - Jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 01. 2020 10:36

reakce byla vesmes vysmechem, nekteri si zrejme myslej ze lide si snad kupuji elektromobil aby usetrili 1500 korun rocne za dalnicni znamku

ja si elektromobil poridil proto, ze me rocne usetri cca 100 tisic korun za palivo (rozdil v nakladech za palivo), ze me vyhovuje pro muj mix jezdeni, a ze me nahrazuje charakteristikou jizdy atmosfericky benzinovy motor ktery me jizdne vyhovuje, to ze usetrim 1500 korun rocne za dalnicni znamku jsem ve vyberu u noveho auta zahrnute opravdu nemel a ani by me takovou hovadiku do vyberu zaradit nenapadlo

hlavni kriteria pri vyberu auta jsem mel tyto, komfortni systemy vozu mozne ovladat na dalku, tedy abych si auto mohl predem vyklimatizovat kuprikladu prez telefon, tedy ze kliknu v appce na nastaveni klimatizace a ta me auto do 5 minut vyhreje/vychladi, dalsim faktorem bylo vyhrivane celni sklo a vyhrivany volant, vyhrivana sedadla vepredu (nakonecm mam vyhrivana vsechny sedadla, tedy 5), a poslednim bodem bylo aby to auto melo prijatelne TCO za 4 roky a najezd cca 160-200 tisic km, prez 95% mojich tras jsou jizdy od 2 do 300km za den, cca 5-10x do roka pak jedu trasu delsi nez 300km smer zahranici, vesmes Nemecko, Svicarsko, Italie ,Monako, Francie, Spanelsko, no a nakonec ve vyberu auta vyhral elektromobil, nic zajimaveho a nikde zadne kriterium "usetrit 1500 korun za dalnicni znamku"

Odpovědět  |   | 
Emil  |  21. 01. 2020 15:12

Jen dál onanuj kolenovrte.

Odpovědět  |   | 
p.  |  22. 01. 2020 22:40

a ma to auto normalni kokpit nebo ten novodoby super hyper pro hipstery se vsim ovladanym dotykacema ? Me to totiz maximalne stve, ze vsechny ty novy auta (a elektro obzvlaste) maji tendenci mit misto obycejnych budiku a par tlacitek obludne ovladani patlacima lcd... ti, co to navrhujou, snad musi byt vsichni uplni patlaci mobilni magori...

aktualne resim nove hlavni auto pro rodinu 5 osob... a stale narazim na to, ze nova auta nejsou schopny splnit a nabidnou ani to, co jsem mel v aute z roku 1998 (nebo v novejsim z 2008)... zakladni, snadne pochopitelne ovladani, zadne picovinky, co se mohou casem rozbit a zbytecne zvedaji cenu, uzivatesky prijemna vybava (konkretni cudlik na konkretnim miste splni pri stisku zcela jasne danou fci), slusny motor (vykon, spotreba, zivotnost, udrzba), pohon 4x4, 7 normalnich sedadel, schopnost takat 1,5tunovy vlek, kazdy den jezdit pracovne 100-150 km a dopravit rodinu nekolikrat mesicne na trasy cca 250 km a pak parkrat za rok cca 700 km daleko na dovolenou a zivotnost auta alespon na 250 tisic km bez zasadnich investic.

Proste nevim, co ze soucasne nabidky poridit... jedinne, co mi prijde trosku smysluplne, jsou v posledni dobe Ameriky, ktere se tu daji sehnat... ovsem tam to zase kazi cena a to, ze jich neni v obehu tolik, aby byly pripadne nahradni dily k mani vcas a za rozumny peniz, pokud nastane problem...

tak nevim...

Odpovědět  |   | 
manga  |  23. 01. 2020 09:25

Atmosférický motor? Vždyť projev elektromotoru už více vzdálen projevu atmosféry být ani nemůže. Elektromotor táhne od nuly a pak postupně vadne, čili je to naprostý opak atmosférického motoru.

Odpovědět  |   | 
kenco  |  20. 01. 2020 08:44

Neviem, ako je to u Vás bratov čechov, ale u nás je v "cene" diaľničnej známky aj servis, ak sa mi niečo na diaľnici stane. Ak dostanete defekt, dôjde palivo a pod.. Tak základné odstránenie takýchto stavov je v cene známky. Ako je to potom v čechách? Budú uvedené služby (ak sú obdobné ako na slovensku) bezplatné aj pre "bezznámkové" automobily?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 09:03

My takové služby máme v povinném ručení.

Odpovědět  |   | 
Filip  |  20. 01. 2020 09:37

V ceně české dálniční známky je i asistence ŘSD.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  20. 01. 2020 09:13

PHEV teď půjdou prudce nahoru díky Superbu iV, který frčí a v prodejích už je za rok 2019 na prvním místě mimo jiné i proto, že s uvedenou hranicí 50g CO2 nemá žádný problém i s výbavou až po střechu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 09:22

Nejen Superb. Když si vezmu, že i elektrické Citigo bylo v úvodní sérii "vyprodáno" takřka okamžitě, růst pro rok 2020 je jistý. A to ta auta teprve v podstatě začnou být dodávána. Většina důležitých elektrických novinek roku 2019 do prodejů nestihla ani zasáhnout.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 01. 2020 13:42

Protoze se prodavalo hodne pod cenou.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  20. 01. 2020 11:29

Tak jasne firmy hned objednaji, ale realna poptavka se ukaze az v prubehu roku. Jsem zvedavy kolik jich budou vyrabet denne - aktualne planuji 60ks/den.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  20. 01. 2020 11:34

Já myslím, že půjdou docela na dračku (na poměry PHEV samozřejmě, v celkových prodejích to bude pořád jen plivanec do Tichého oceánu), protože cena kterou nasadil Superb iV je bezkonkurenční (opět na poměry PHEV) a řada lidí i institucí to koupí jenom pro tu možnost parkování v Praze zadarmo.

Odpovědět  |   | 
lesní plesnivec  |  20. 01. 2020 15:45

Firmy jsou pro Škodovky reálná poptávka. Jsou to firemní dostavníky bez duše. To neznáte to pořekadlo o tom, že Škoda se nekupuje, Škoda se fasuje?

Odpovědět  |   | 
manga  |  23. 01. 2020 09:28

A jaký dostavník má duši? :D A jak se to pozná? :D

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 01. 2020 09:49

Vtipné. Nejtežší vozy, které budou nejvíce opotřebovávat silnice, nebudou platit.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 10:04

Nákladní auta a autobusy přestávají platit za dálnice?

Odpovědět  |   | 
Alternativa  |  20. 01. 2020 10:40

Možná jednou budou muset mít elektromobily vzhledem k vyšší hmotnosti místo známky rovnou palubmí jednotku pro placení mýta podle najetých km?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 01. 2020 11:52

Jen nesdílím nadšení pro nové kolektivizační ideologie, které zvýhodňují uvědomělé budovatele dobra. Dalniční známky jsou snad příspěvek na opravu dálnic, ne pokuta za konání ekologického zla v podobě přímých emisí.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 01. 2020 13:44

To kadrovani lidi (a souvisejici tridni boj) je rodinna tradice?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  21. 01. 2020 12:20

Nejvíce opotřebovávají silnice přetížení náklaďáky, ty je doslova devastují. Zeptej se odborníku na dopravu, dřív než zase kvákneš nějakou blbost.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 01. 2020 08:47

Proto take nakladaky plati myto, ty demente.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  20. 01. 2020 10:05

EV nemaju šancu pretože sa spoliehaju na viac ako 100 rokov zastaralu technologiu.Nemame dostatok surovin na vyrobu EV vo velkom meradle.V dohľadnej buducnosti  budeme musiet spaliť milardy ton fosílnych palív na recyklaciu bateriek,ktore nikto nerecykluje.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 10:23

Už zase z neznalosti plácáš kraviny?

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  20. 01. 2020 10:42

Dokud nebude stát elektromobil stejně jako vůz s benzínovým motorem, nemají elektromobily žádnou šanci, že by je lidi kupovali. Nemluvě o dojezdu např. Praha Šibenik ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 01. 2020 13:50

Ne kazdy jezdi do Chorvatska a ne kazdy jezdi na dovolenou autem (resp. tak daleko). Spalovaci auta stoji od nekolika stovek tisic po desitky milionu a nemalo lidi utraci stovky tisic (a/nebo miliony) za individualizaci. Elektromobily jsou tady, lidi/firmy je kupuji a maji sanci prosadit se tam, kde to majitelum dava smysl.

Se stim smiř

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 01. 2020 20:47

U nás ve firmě se letos budou nakupovat nová služební auta. Světe div se, elektroauta to nebudou. Smiř se s tím.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  21. 01. 2020 09:36

To je v pořádku. Každý ať si kupuje to, co mu vyhovuje.

Odpovědět  |   | 
mcquack  |  20. 01. 2020 10:51

PHEV je stejný podvod jako soláry ... dobíjet nemusíš, ale čerpat výhody ano

Odpovědět  |   | 
Vimr  |  20. 01. 2020 11:37

Největší podvody se v Evropě dějí kolem elektriky, stačí se zeptat znalých lidí třeba v Rakousku jaké podvody se tam děly a ještě dějí třeba kolem větrníků nebo kolem biomasy, v podstatě ráj úplatkářů. ČR tedy není a nebude výjimkou.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  20. 01. 2020 11:41

• okamžité zrušení veškerých nesmyslných podpor zelených energií bez náhrady
• nulová podpora "ekologických" technologií, pokud nebudou ekonomicky výhodnější než stávající technologie
• nastavení smysluplných a technologicky dosažitelných emisních limitů pro auta, motorky, nákladní automobily a pracovní stroje vč. lodí

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 12:08

A co je to "smysluplné a technologicky dosažitelné"? Před dvaceti lety to bylo stěží Euro 3, dnes jsme o obrovský kus dále.
Zruší se i podpora pro naftu v podobě rozdílných spotřebních daní? Nebo dotace na průzkum a získávání fosilních paliv, které ročně dosahují celosvětově biliónu dolarů (v českém pojetí, tedy ne miliarda po americku)?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  20. 01. 2020 14:38

Chtít zvyšovat daň na něčem, co už je teď zdaněno 100% daní (zhruba, počítat to nebudu) a říkat tomu ještě podpora, to může udělat jen komouš jako mpolan. Bravo soudruhu demente.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 18:30

Aha, takže dotovat něco, co se nám hodí, je v pořádku. Dotovat to, co se nám nehodí, je špatně a to je komunismus. Ty budeš asi opravdový génius. To se hned pozná.
Čili jak jinak: zdechni, hloupé zvíře.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  20. 01. 2020 22:25

Jak se dotuje nafta a benzin?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 01. 2020 10:19

Státní podpora na těžbu a zpracování ropy, na rafinérie a podobně. V Británii za rok 2018 vyšší, než na podporu obnovitelných zdrojů jako celku (10,5 miliardy liber proti 8,5). Celosvětově ve výši 1000 miliard dolarů.
Ona by cena paliv bez téhle podpory taky byla o dost jinde.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 01. 2020 13:53

S timhle pristupem by uz bylo po planete. Proboha, kdo vam ublizil?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  20. 01. 2020 18:40

"nulová podpora "ekologických" technologií, pokud nebudou ekonomicky výhodnější než stávající technologie" - Takže zrušíme výstavbu čističek, protože ekonomicky je výhodnější lít splašky rovnou do řeky? To je uvažování blba, ne normálního člověka...
Jinak si rozporujete navzájem v bodu 2 a 3. Nastavování jakýchkoliv limitů znamená, že je to ekonomicky méně výhodné, než to neřešit vůbec.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  21. 01. 2020 08:17

Veď práve. Logické uvažovanie nula. Ekológia nikdy ekonomickejšia nebola.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 01. 2020 13:38

Ekologie, kultura, zdravotnictvi, mhd a sport se vice ci mene dotuji. Je nutne se koukat dale nez jen kolik nas to prave ted stoji.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  20. 01. 2020 15:55

Stačí si dnes najít články o zdražení nabíjení a výpočet ceny "nádrže" a elektriky se budou zastávat jen studenti bez koruny a totální paka

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 18:31

Doma žádné výrazné zdražení nepozoruju, ty ano? Aha, já zapomněl, elektromobil se doma nabíjet nesmí, to by narušovalo svatou válku.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  20. 01. 2020 18:41

Mpolan = hysterický idiot

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 01. 2020 20:09

Emile, Emile... jsi hloupý, až je to nemilé.

Odpovědět  |   | 
p.  |  22. 01. 2020 22:59

a doma znamena jaky tarif elektriny?

pokud mate na mysli tu, ktera je urcena k topeni a ohrevu vody, tak tam skutecne narust neni az tak vyrazny (proti nekolik let zpet uz i tam je videt),

ovsem u elektriny urcene k bezne spotrebe (napr. D02d) se letos poybujeme nekde kolem 7,50 Kc za kwh.
A elektrina na nabijeni EV neni urcena pro zadny provoz topnych a akumulacnich tarifu typu D45, D35 a pod... tzn... to, ze nekdo doma nabiji, kdyz ma zrovna aktivni levny tarif, nemusi take byt dlouhodobe udrzitelne... a ve verejnych nabijeckach ani zcela urcite nebude... viz treba zdrazeni Ionity... on si totiz distributor necha za rezervaci vykonu pro tu nabijecku slusne zaplatit (a proc by take nenechal... akcionari a majitele maji zajem vydelavat a ne byt dojnou kravou!!)... v mesicnim poplatku i ve zrizeni sluzby... a todle bude muset nasledne uhradit ten, kdo se tam nabije.... takze lze realne predpokladat, ze kw pro eauto nebude casem ve verejne nabijecce stat 2,50 Kc, jak obcas nekdo tvrdi.

Tzn. tech 20 Kc Ionity neni az tak uplnej ulet, jak si nekteri mysli... je to realne pokryvani nakladu...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 01. 2020 09:33

No nevím, já mám běžný tarif pro domácnost D02D (el. netopím) a už léta mám spotřebu kolem 2600 kWh a platím taky stejně, cca. 12500-12800 KČ, žádné výrazné zdražení nepozoruji. Cena za kWh mi tak vychází pod 5 KČ i s poplatky za distribuci, OZE a měs. paušálem. Nevím, kde jste vzal těch 7,50 KČ. Uvidíme letos v červenci až přijde faktura, ale pochybuji, že se dostanu na 7,50 KČ/kWh.

Příklad, poslední období spotřeba 2604 kWh a faktura na 12858 KČ.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  20. 01. 2020 18:41

Totální pako je ten, kdo ze zdražení jednoho poskytovatele, který tady provozuje jedinou nabíječku v ČR někde u Berouna vyvozuje, že nastalo celkové zdražování elektřiny.

Odpovědět  |   | 

počkáme si na skandál roku, jak se zjistí, že ten superb vyhovuje na tu EL značku jen když nemá kola rovně.

Odpovědět  |   | 
Adiktolog  |  20. 01. 2020 19:04

Nechlastej.

Odpovědět  |   | 
Gretén pisklavý  |  21. 01. 2020 18:45

Pro fosily by měla stát dálniční známka ne 1500 Kč, ale 15000 Kč a 50000 Kč pak od roku 2023. Kdo je fosil a chce jezdit, tak ať za to zaplatí než mu to zakážeme úplně!

Odpovědět  |   | 
p.  |  22. 01. 2020 23:00

klidne... za to kazdorocni parkoviste, co se na tech D cestach predvadi... nikdo normalni, kdo to potrebuje tak 4x do mesice, tam uz stejne nejezdi....

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  23. 01. 2020 11:13

přeesně a pro ty, co využívají elektřinu z tepelných elektráren totéž a ještě příplatek za neekologickou těžbu lithia

Odpovědět  |   | 
Col  |  21. 01. 2020 21:10

Otázkou času bude, kdy ty dálniční známky budou platit také.
On si toho ve vládě někdo všimne, kolik milionů jen tak proteče mezi prsty
jen díky tomu, že X aut neplatí dálniční známky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 01. 2020 06:36

Těch pár elektrických a plug-in hybridních aut je mimo rozlišovací schopnosti politiků. Tady je přeci ta poslední výspa civilizace, kde se elektrická auta vůbec neprodávají.

Odpovědět  |   | 
Gretén pisklavý  |  22. 01. 2020 15:36

Tady je zatím spíše poslední zácpa necivilizace.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A