Elektromobil Genesis GV60 konečně odhaluje techniku. Může mít až 360 kW a driftuje

Korejský elektromobil má konečně po světové premiéře. Zvěsti o bezdrátovém nabíjení se nepotvrdily. I tak je to ale zajímavé auto.

První skutečný elektromobil prémiové korejské automobilky se ukázal v polovině srpna. Tehdy se ale zástupci značky s fotografiemi moc nerozšoupli, takže nám už 1.9. přistála další tisková zpráva s dodatečnými snímky, na kterých jsme si mohli auto konečně pořádně prohlédnout. GV60 si však stále nechalo informace ohledně techniky.

Až dodnes. Genesis GV60 má po světové premiéře a odhaluje technické specifikace, i když zatím jen pro Jižní Koreu. Základní pohonnou jednotkou modelu bude elektromotor o výkonu 168 kW (228 koní) a s 350 N.m točivého momentu. Poháněná je v tomto případě pouze zadní náprava.

Elektrický Genesis GV60 na dalších fotkách. Bílá mu sluší, techniku zatím neodhalil

Elektrický Genesis GV60 na dalších fotkách. Bílá mu sluší, techniku zatím neodhalil

Čtyřkolka se dvěma elektromotory dosahuje výkonu 234 kW (318 koní) a 605 N.m točivého momentu. Případně je tu ještě verze Performance, jejíž výkon činí ve sportovním režimu 320 kW (435 koní). Tlačítkem na volantu pak na deset vteřin spustíte funkci Boost, se kterou získáte ještě 40 kW navíc.

V takovém případě už zvládnete akcelerovat z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy. Zajímavostí je pak přítomnost speciálního režimu pro driftování. Na domácím trhu bude Genesis GV60 k mání s baterií o kapacitě 77,4 kWh, která se umí spojit s nabíječkou o výkonu až 350 kW. V takovém případě by mělo dojít k dobití z 10 na 80 procent za 18 minut. Zvěsti o bezdrátovém nabíjení se tak nepotvrdily.

Genesis G80 Sport konečně do detailu. Má korejský vyzyvatel vše, co potřebuje?

Genesis G80 Sport konečně do detailu. Má korejský vyzyvatel vše, co potřebuje?

Dojezd na elektřinu výrobce již udává také, ale jedná se o hodnoty z korejské metodiky. Standardní verze s pohonem zadních kol slibuje dojezd 451 km. Čtyřkolka pak 400 km a verze Performance 368 km. S délkou 4515 mm je pak vůz o něco kratší než sourozenci Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. U nás se však mohou objevit jiná čísla.

Zákazníci mají na výběr z 11 barev a mohou si dopřát až 21palcová kola. Základem jsou devatenáctky. GV60 také disponuje systémem e-ASD, což je simulátor zvuku motoru. Do reproduktorů pouští zvuk, jehož intenzita se odvíjí od rychlosti vozu, polohy plynového pedálu a zvoleném jízdním režimu. Datum uvedení na trh a ceny zatím neznáme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků