Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Nabídku modelů Dacie by mohl rozšířit nový elektromobil. Respektive nový pro Evropu, pocházet by totiž měl z čínského trhu.

Britský Autocar přináší informace, že i rumunská Dacia by nakonec mohla skočit na trh elektromobilů a zájemcům nabídnout malý dostupný model na baterky. Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie.

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl.

K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. Cenovka vozu startuje na v přepočtu asi 200.000 Kč, za což majitelé dostanou elektromotor o výkonu jen 33 kW (45 koní) a točivém momentu 119 N.m, dojezd na jedno nabití 250 km  (NEDC) a možnost dosáhnout maximální rychlosti 105 km/h.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Předpokládá se tedy, že do Evropy přijede K-ZE s trochu lepšími schopnostmi. Cenovku by přitom chtěl Renault udržet stále co nejníže – pro srovnání malé městské elektromobily, třeba jako Škoda Citigoe iV, se na starém kontinentu pohybují okolo 450.000 Kč. S K-ZE by tedy mohl Renault, respektive Dacia, zamířit ještě níže.

Produkce modelu má přitom zůstat výhradně na čínské továrně v prefektuře Š’-jen. Hierarchie elektromobilů Renaultu je poté jasná a K-ZE zastává místo pod současným elektrickým hatchbackem Zoe, jehož nová generace se v Evropě zanedlouho také začne prodávat. Velký potenciál vidí Renault v K-ZE také po stránce platforem sdílení automobilů, takzvaného „car-sharingu“.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků