Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Nabídku modelů Dacie by mohl rozšířit nový elektromobil. Respektive nový pro Evropu, pocházet by totiž měl z čínského trhu.

Britský Autocar přináší informace, že i rumunská Dacia by nakonec mohla skočit na trh elektromobilů a zájemcům nabídnout malý dostupný model na baterky. Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie.

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl.

K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. Cenovka vozu startuje na v přepočtu asi 200.000 Kč, za což majitelé dostanou elektromotor o výkonu jen 33 kW (45 koní) a točivém momentu 119 N.m, dojezd na jedno nabití 250 km  (NEDC) a možnost dosáhnout maximální rychlosti 105 km/h.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Předpokládá se tedy, že do Evropy přijede K-ZE s trochu lepšími schopnostmi. Cenovku by přitom chtěl Renault udržet stále co nejníže – pro srovnání malé městské elektromobily, třeba jako Škoda Citigoe iV, se na starém kontinentu pohybují okolo 450.000 Kč. S K-ZE by tedy mohl Renault, respektive Dacia, zamířit ještě níže.

Produkce modelu má přitom zůstat výhradně na čínské továrně v prefektuře Š’-jen. Hierarchie elektromobilů Renaultu je poté jasná a K-ZE zastává místo pod současným elektrickým hatchbackem Zoe, jehož nová generace se v Evropě zanedlouho také začne prodávat. Velký potenciál vidí Renault v K-ZE také po stránce platforem sdílení automobilů, takzvaného „car-sharingu“.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků