Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

komik  |  28. 10. 2019 13:43

Škodovka tu cenu střelila až podezřele nízko... takže si myslím, že půjdou k 0.5m. Nyní když si zkonfugurujete malý automobil, aby měl 4 válec a automat, tak jste ca na 350.ooo a proti tomu 430.ooo za CiGo není s ohledem na levnější servis, palivo, případně daně až takový skok a třeba rozvážkovým službám se vyplatí i bez dotací.. pokud bude Dacia funkční a levnější.. :)

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 10. 2019 15:37

Skoda Citigo silne dotuje, sesterske VW je podstatne drazsi.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 10. 2019 01:01

Kolik bude stát velkobaterkový VW eUp v ČR?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 10. 2019 10:55

Pokud se tomu da verit, tak:

Citigo iV Škoda nabízí za 429 900 Kč, což je nejnižší cena na trhu. Například sesterský VW e-up! je o zhruba 170 000 dražší, dvoumístný minivůz Smart EQ Fortwo stojí přes 560 000 korun, Renault Zoe začíná na 837 000 Kč, Hyundai Ioniq Electric na 730 000 Kč. Určitou ekologickou alternativou je také malá hybridní Toyota Yaris za 400 900 Kč. Hybridní Superb vyjde na nejméně 876 900 Kč. (iDnes)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 10. 2019 14:18

A ten sesterský eUp je se stejně velkou baterkou jako Citigo, nebo je to cena za tu starou verzi s pidibaterkou?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 10. 2019 21:15

Konecne nekdo k porovnani pouzil fosil automat 4 valec verzi a ne nejlevnejsi model aby tady vykrikoval jak jsou EV draha. Respect

Odpovědět  |   | 
jozka  |  29. 10. 2019 08:26

Ted si jeste polozit otazku, proc se EV nedelaji v socialni verzi a priblizime se poznani.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  29. 10. 2019 10:02

Na to jak to je omezeně použitelné auto je to opravdu stále drahé. Je to nákupní taška a né univerzální jedno auto do rodiny. Pokud to bude mít někdo do rodiny bude to druhé třetí auto třeba k Superbu a bude to nabíjet doma v garáži či na svém pozemku a nikoliv na sídlišti.

Ano jezdili jsme v trabantu i na dovolenou do Bulharska. Ale lidé očekávají změnu k lepšímu a to výměna třeba Fabia Combi za CityGo nebude.bez snížení komfortu.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  29. 10. 2019 12:48

CitiGo iV je auto především pro firmy. Pro různé rozvozy jídla je ideální. Vyšší pořizovací cena se vrátí díky nižším provozním nákladům.

Elektromobil se nepoužívá a nebude používat jako auto se spalovacím motorem. Samozřejmě je možné začít řešit nabíjení až když bude baterie skoro prázdná. Praktičtější je ale nabíjet, když se to hodí. Například když pojedete do nákupního centra (nabíjcí stanici mají i některé Lidly) nebo do fastfoodu, tak tam dáte auto na nabíječku (nemusíte samozřejmě nabíjet do 100%).

V Praze (a jistě i jinde) jde elektromobil používat i když bydlíte na sídlišti. Zatím se to nevyplatí, pokud ale někdo chce, tak klidně může.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  29. 10. 2019 14:20

Neni pravda, ze by nesla polevka jist vidlickou. Jde, jen se musite zbavit zastaralych navyku ziskanych pouzivanim lzicky a napriklad jist vyhradne hustsi polevky.

Aneb cele dejiny pokroku jsou o tom, jak prizpusobit nastroje cloveku za ucelem lepsiho pouziti, ale ted na to pujdeme od lesa. Ve jmenu vitezstvi ideologie budeme muset zmenit navyky, aby sel nastroj vubec nejak pouzit.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  29. 10. 2019 17:03

Zaparkovat na nabíjecí stanici a ne kdekoliv a strčit kabel do auta, to je skutečně nepřípustná změna návyku. Mně by tohle nevadilo, v současné době spíš naopak, protože místa s nabíjením a místa pro invalidy jsou jediná, která jsou téměř vždy volná.

Projíždění podzemních garáží a hledání místa je návyk, který by mi nechyběl. A vzhledem k tomu, jak se většina Čechů elektromobility doslova děsí, myslím, že parkování na místech s nabíječkou, bude ještě dlouho velmi komfortní.

Ani smrad na frekventovaných ulicích by mi nechyběl. Ale nebojte, tady budou lidé raději jezdit 30 let starou Škodovkou 1.9 TDI, takže si splodin užijeme ještě dost

Odpovědět  |   | 
Viper  |  28. 10. 2019 18:56

Za 250.000 s takovými parametry naprostá bomba. Jako 2.auto v rodině na dojíždění do práce +/- 60 km denně první elektromobil, který má šanci...

Odpovědět  |   | 
Payah  |  29. 10. 2019 09:08

... pokud nebydlíš na sídlišti, nebo máš dostatečně dlouhou prodlužovačku ...

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  29. 10. 2019 10:07

V článku je psáno ...Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu... Tedy nezarnujeto náklady za dovoc, clo, dph ani příplatek za záruku....

V Číně neplatí Evropské předpisy. Ani ty bezpečnostní, ani ty na ochranu spotřebitele A že by rozdíl byly jen 50000,- S DPH? ale kde že.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V…

Ačkoliv měla především zachraňovat, Tatra 623 je do historie zapsána možná nejznáměji jako speciál paradoxně způsobující bolest.

1.  3.  2020 | | 35 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A