Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

komik  |  28. 10. 2019 13:43

Škodovka tu cenu střelila až podezřele nízko... takže si myslím, že půjdou k 0.5m. Nyní když si zkonfugurujete malý automobil, aby měl 4 válec a automat, tak jste ca na 350.ooo a proti tomu 430.ooo za CiGo není s ohledem na levnější servis, palivo, případně daně až takový skok a třeba rozvážkovým službám se vyplatí i bez dotací.. pokud bude Dacia funkční a levnější.. :)

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 10. 2019 15:37

Skoda Citigo silne dotuje, sesterske VW je podstatne drazsi.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 10. 2019 01:01

Kolik bude stát velkobaterkový VW eUp v ČR?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 10. 2019 10:55

Pokud se tomu da verit, tak:

Citigo iV Škoda nabízí za 429 900 Kč, což je nejnižší cena na trhu. Například sesterský VW e-up! je o zhruba 170 000 dražší, dvoumístný minivůz Smart EQ Fortwo stojí přes 560 000 korun, Renault Zoe začíná na 837 000 Kč, Hyundai Ioniq Electric na 730 000 Kč. Určitou ekologickou alternativou je také malá hybridní Toyota Yaris za 400 900 Kč. Hybridní Superb vyjde na nejméně 876 900 Kč. (iDnes)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 10. 2019 14:18

A ten sesterský eUp je se stejně velkou baterkou jako Citigo, nebo je to cena za tu starou verzi s pidibaterkou?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 10. 2019 21:15

Konecne nekdo k porovnani pouzil fosil automat 4 valec verzi a ne nejlevnejsi model aby tady vykrikoval jak jsou EV draha. Respect

Odpovědět  |   | 
jozka  |  29. 10. 2019 08:26

Ted si jeste polozit otazku, proc se EV nedelaji v socialni verzi a priblizime se poznani.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  29. 10. 2019 10:02

Na to jak to je omezeně použitelné auto je to opravdu stále drahé. Je to nákupní taška a né univerzální jedno auto do rodiny. Pokud to bude mít někdo do rodiny bude to druhé třetí auto třeba k Superbu a bude to nabíjet doma v garáži či na svém pozemku a nikoliv na sídlišti.

Ano jezdili jsme v trabantu i na dovolenou do Bulharska. Ale lidé očekávají změnu k lepšímu a to výměna třeba Fabia Combi za CityGo nebude.bez snížení komfortu.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  29. 10. 2019 12:48

CitiGo iV je auto především pro firmy. Pro různé rozvozy jídla je ideální. Vyšší pořizovací cena se vrátí díky nižším provozním nákladům.

Elektromobil se nepoužívá a nebude používat jako auto se spalovacím motorem. Samozřejmě je možné začít řešit nabíjení až když bude baterie skoro prázdná. Praktičtější je ale nabíjet, když se to hodí. Například když pojedete do nákupního centra (nabíjcí stanici mají i některé Lidly) nebo do fastfoodu, tak tam dáte auto na nabíječku (nemusíte samozřejmě nabíjet do 100%).

V Praze (a jistě i jinde) jde elektromobil používat i když bydlíte na sídlišti. Zatím se to nevyplatí, pokud ale někdo chce, tak klidně může.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  29. 10. 2019 14:20

Neni pravda, ze by nesla polevka jist vidlickou. Jde, jen se musite zbavit zastaralych navyku ziskanych pouzivanim lzicky a napriklad jist vyhradne hustsi polevky.

Aneb cele dejiny pokroku jsou o tom, jak prizpusobit nastroje cloveku za ucelem lepsiho pouziti, ale ted na to pujdeme od lesa. Ve jmenu vitezstvi ideologie budeme muset zmenit navyky, aby sel nastroj vubec nejak pouzit.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  29. 10. 2019 17:03

Zaparkovat na nabíjecí stanici a ne kdekoliv a strčit kabel do auta, to je skutečně nepřípustná změna návyku. Mně by tohle nevadilo, v současné době spíš naopak, protože místa s nabíjením a místa pro invalidy jsou jediná, která jsou téměř vždy volná.

Projíždění podzemních garáží a hledání místa je návyk, který by mi nechyběl. A vzhledem k tomu, jak se většina Čechů elektromobility doslova děsí, myslím, že parkování na místech s nabíječkou, bude ještě dlouho velmi komfortní.

Ani smrad na frekventovaných ulicích by mi nechyběl. Ale nebojte, tady budou lidé raději jezdit 30 let starou Škodovkou 1.9 TDI, takže si splodin užijeme ještě dost

Odpovědět  |   | 
Viper  |  28. 10. 2019 18:56

Za 250.000 s takovými parametry naprostá bomba. Jako 2.auto v rodině na dojíždění do práce +/- 60 km denně první elektromobil, který má šanci...

Odpovědět  |   | 
Payah  |  29. 10. 2019 09:08

... pokud nebydlíš na sídlišti, nebo máš dostatečně dlouhou prodlužovačku ...

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  29. 10. 2019 10:07

V článku je psáno ...Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu... Tedy nezarnujeto náklady za dovoc, clo, dph ani příplatek za záruku....

V Číně neplatí Evropské předpisy. Ani ty bezpečnostní, ani ty na ochranu spotřebitele A že by rozdíl byly jen 50000,- S DPH? ale kde že.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A