Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Nabídku modelů Dacie by mohl rozšířit nový elektromobil. Respektive nový pro Evropu, pocházet by totiž měl z čínského trhu.

Britský Autocar přináší informace, že i rumunská Dacia by nakonec mohla skočit na trh elektromobilů a zájemcům nabídnout malý dostupný model na baterky. Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie.

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl.

K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. Cenovka vozu startuje na v přepočtu asi 200.000 Kč, za což majitelé dostanou elektromotor o výkonu jen 33 kW (45 koní) a točivém momentu 119 N.m, dojezd na jedno nabití 250 km  (NEDC) a možnost dosáhnout maximální rychlosti 105 km/h.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Předpokládá se tedy, že do Evropy přijede K-ZE s trochu lepšími schopnostmi. Cenovku by přitom chtěl Renault udržet stále co nejníže – pro srovnání malé městské elektromobily, třeba jako Škoda Citigoe iV, se na starém kontinentu pohybují okolo 450.000 Kč. S K-ZE by tedy mohl Renault, respektive Dacia, zamířit ještě níže.

Produkce modelu má přitom zůstat výhradně na čínské továrně v prefektuře Š’-jen. Hierarchie elektromobilů Renaultu je poté jasná a K-ZE zastává místo pod současným elektrickým hatchbackem Zoe, jehož nová generace se v Evropě zanedlouho také začne prodávat. Velký potenciál vidí Renault v K-ZE také po stránce platforem sdílení automobilů, takzvaného „car-sharingu“.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 76 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků