Britský Autocar přináší informace, že i rumunská Dacia by nakonec mohla skočit na trh elektromobilů a zájemcům nabídnout malý dostupný model na baterky. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Britský Autocar přináší informace, že i rumunská Dacia by nakonec mohla skočit na trh elektromobilů a zájemcům nabídnout malý dostupný model na baterky. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Cenovka vozu startuje na v přepočtu asi 200.000 Kč, za což majitelé dostanou elektromotor o výkonu jen 33 kW (45 koní) a točivém momentu 119 N.m, dojezd na jedno nabití 250 km  (NEDC) a možnost dosáhnout maximální rychlosti 105 km/h. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Cenovka vozu startuje na v přepočtu asi 200.000 Kč, za což majitelé dostanou elektromotor o výkonu jen 33 kW (45 koní) a točivém momentu 119 N.m, dojezd na jedno nabití 250 km  (NEDC) a možnost dosáhnout maximální rychlosti 105 km/h. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Předpokládá se tedy, že do Evropy přijede K-ZE s trochu lepšími schopnostmi. Cenovku by přitom chtěl Renault udržet stále co nejníže – pro srovnání malé městské elektromobily... | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Předpokládá se tedy, že do Evropy přijede K-ZE s trochu lepšími schopnostmi. Cenovku by přitom chtěl Renault udržet stále co nejníže – pro srovnání malé městské elektromobily... | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

...třeba jako  Škoda Citigoe iV , se na starém kontinentu pohybují okolo 450.000 Kč. S K-ZE by tedy mohl Renault, respektive Dacia, zamířit ještě níže. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

...třeba jako Škoda Citigoe iV, se na starém kontinentu pohybují okolo 450.000 Kč. S K-ZE by tedy mohl Renault, respektive Dacia, zamířit ještě níže. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Produkce modelu má přitom zůstat výhradně na čínské továrně v prefektuře Š’-jen. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Produkce modelu má přitom zůstat výhradně na čínské továrně v prefektuře Š’-jen. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Hierarchie elektromobilů Renaultu je poté jasná a K-ZE zastává místo pod současným  elektrickým hatchbackem Zoe , jehož nová generace se v Evropě zanedlouho také začne prodávat. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Hierarchie elektromobilů Renaultu je poté jasná a K-ZE zastává místo pod současným elektrickým hatchbackem Zoe, jehož nová generace se v Evropě zanedlouho také začne prodávat. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Velký potenciál vidí Renault v K-ZE také po stránce platforem sdílení automobilů, takzvaného „car-sharingu“. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Velký potenciál vidí Renault v K-ZE také po stránce platforem sdílení automobilů, takzvaného „car-sharingu“. | Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Renault City K-ZE Zdroj: Renault

Renault City K-ZE | Zdroj: Renault

Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault
Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault
Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault
K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. | Renault City K-ZE Zdroj: Renault
13
Fotogalerie

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Nabídku modelů Dacie by mohl rozšířit nový elektromobil. Respektive nový pro Evropu, pocházet by totiž měl z čínského trhu.

Britský Autocar přináší informace, že i rumunská Dacia by nakonec mohla skočit na trh elektromobilů a zájemcům nabídnout malý dostupný model na baterky. Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie.

Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl.

K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. Cenovka vozu startuje na v přepočtu asi 200.000 Kč, za což majitelé dostanou elektromotor o výkonu jen 33 kW (45 koní) a točivém momentu 119 N.m, dojezd na jedno nabití 250 km  (NEDC) a možnost dosáhnout maximální rychlosti 105 km/h.

Předpokládá se tedy, že do Evropy přijede K-ZE s trochu lepšími schopnostmi. Cenovku by přitom chtěl Renault udržet stále co nejníže – pro srovnání malé městské elektromobily, třeba jako Škoda Citigoe iV, se na starém kontinentu pohybují okolo 450.000 Kč. S K-ZE by tedy mohl Renault, respektive Dacia, zamířit ještě níže.

Produkce modelu má přitom zůstat výhradně na čínské továrně v prefektuře Š’-jen. Hierarchie elektromobilů Renaultu je poté jasná a K-ZE zastává místo pod současným elektrickým hatchbackem Zoe, jehož nová generace se v Evropě zanedlouho také začne prodávat. Velký potenciál vidí Renault v K-ZE také po stránce platforem sdílení automobilů, takzvaného „car-sharingu“.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud