Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Nabídku modelů Dacie by mohl rozšířit nový elektromobil. Respektive nový pro Evropu, pocházet by totiž měl z čínského trhu.

Britský Autocar přináší informace, že i rumunská Dacia by nakonec mohla skočit na trh elektromobilů a zájemcům nabídnout malý dostupný model na baterky. Pod střechou Renaultu má totiž využít existence čínského crossoveru City K-ZE, který francouzská značka prodává v Číně. Na trhu Evropy by však model dostal právě loga Dacie.

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Od zdrojů z Renaultu totiž zaznělo, že bude „uvedena varianta K-ZE pro Evropu, jakožto vstupní bod mezi vozy s nulovými emisemi“. Samotná informace o prodeji pod levnou značkou Dacie je však stále předmětem spekulací, i když by tento krok v hierarchii francouzské automobilky nejspíš dával smysl.

K-ZE je v Číně opravdu výhradně městským elektromobilem. Na místním trhu míří hlavně na mladé zákazníky. Cenovka vozu startuje na v přepočtu asi 200.000 Kč, za což majitelé dostanou elektromotor o výkonu jen 33 kW (45 koní) a točivém momentu 119 N.m, dojezd na jedno nabití 250 km  (NEDC) a možnost dosáhnout maximální rychlosti 105 km/h.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Předpokládá se tedy, že do Evropy přijede K-ZE s trochu lepšími schopnostmi. Cenovku by přitom chtěl Renault udržet stále co nejníže – pro srovnání malé městské elektromobily, třeba jako Škoda Citigoe iV, se na starém kontinentu pohybují okolo 450.000 Kč. S K-ZE by tedy mohl Renault, respektive Dacia, zamířit ještě níže.

Produkce modelu má přitom zůstat výhradně na čínské továrně v prefektuře Š’-jen. Hierarchie elektromobilů Renaultu je poté jasná a K-ZE zastává místo pod současným elektrickým hatchbackem Zoe, jehož nová generace se v Evropě zanedlouho také začne prodávat. Velký potenciál vidí Renault v K-ZE také po stránce platforem sdílení automobilů, takzvaného „car-sharingu“.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků