Elektrododávka Mercedes zvládala už v roce 1972 bleskovou výměnu baterií

Německá automobilka se snaží v současnosti stanovit standardy pro elektrickou mobilitu budoucnosti. S vývojem vozů, které k provozu nepotřebují ropné palivo, začal ale Mercedes už před desítkami let.
Elektrododávka Mercedes zvládala už v roce 1972 bleskovou výměnu baterií

Mnozí na sedmdesátá léta vzpomínají jako na staré dobré časy, kdy neexistovaly hybridy, a elektrické motory se v autech používaly jen na pohon steračů. Ale už i tehdy Mercedes-Benz začal tvořit standardy pro elektrickou mobilitu budoucnosti.

Před 45 lety, v březnu 1972 na sympoziu Electric Vehicle Study Days odhalila německá automobilka svoji elektrickou dodávku s označením LE 306. Zanedlouho bylo několik prototypů pod sloganem "Mercedes-Benz – eco-friendly thanks to electric drive" použito během Letních olympijských her v Mnichově.

Mercedes začne vyrábět Urban eTruck už tento rok

Mercedes začne vyrábět Urban eTruck už tento rok

Dodávka vznikla ve spolupráci se společností Kiepe a výrobcem baterií Varta. Motor dokázal vyvinout výkon 35 až 55 kW a dosáhnout maximálky 80 km/h. Baterie s kapacitou 22 kWh stačila na dojezd mezi 50 a 100 kilometry. 

Stejně jako moderní hybridní a elektrické vozy dokázal tento Mercedes sbírat energii během brzdění pro pozdější využití. Už tehdy měli důmyslné řešení pro výměnu baterií. Aby se neztrácel čas jejím nabíjením, vybitou baterii vytáhli z boku vozu a na její místo hned nasunuli novou nabitou. Tento úkon netrval déle než normální zastávka na benzínce na dotankování. Samozřejmě se dala dodávka nabíjet také ze sítě. Spíše se ale používal první způsob, aby mohla být co nejrychleji znovu v provozu. 

Mercedes-Benz Vision Van odhaluje budoucnost rozvážky zboží

Mercedes-Benz Vision Van odhaluje budoucnost rozvážky zboží

Tento elektrický experiment pomohl značce při dalším vývoji. V 80. letech vyvinula dva duchovní nástupce dodávky LE 306. V roce 1980 přišel model 307 E, který sloužil jako poštovní dodávka s dojezdem 70 km. Následována byla o osm let později městským vozem 308 E.

Během dalšího desetiletí přišly na trh také elektrické verze modelů Sprinter a Vito s dojezdovou vzdáleností 150 km. Poslední novinkou je elektrická dodávka Vision Van, kterou Mercedes-Benz odhalil minulý rok.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků