Elektroauta ukončí éru SUV, soudí šéf Citroënu. Zkázu jim přinesou hmotnost a aerodynamika

7 komentářů

19. ledna • 20:38

Konečně nějaký rozumný názor na SUV s řad zástupců automobilek.

ericn
19. ledna • 20:02

Problém je sama baterie, nevidím důvod proč sebou tahat půltunovou baterii na 300km, když můžu mít 50kg nádrž benzinu na 800km. A tomu se říká pokrok, zvracel bych...

Moik
23. ledna • 15:47

Tak elektromotor je lehčí, není tam převodovka nemusel by ani diferák, spojka nebo měnič, nakonec ani poloosy a homokitenitcké klouby...dej tomu čas. Solid state baterie - jestli teda někdy budou - budou o polovinu lehčí. A nakonec to co píše diskutující níž..naco mít auto do města s dojezdem 500km.

Rejpal
20. ledna • 11:36

No, ono bez ohledu na hmotnost té baterie zároveň bude platit, že pro cestování do 20 km je hloupost baterie s dojezdem nad 150 km, pro cestování do 150 km je hloupost baterie s dojezdem nad 300 km a baterie s dojezdem nad 500 km je hloupost vždycky (nebo alespoň do doby, kdy energie bude "zadarmo" a její zabezpečení proti nechtěnému uvolnění bude neprůstřelné).Důvodem, proč jsou benzinové a naftové nádrže dimenzované na větší množství energie, není hypotetická možnost toho, že to auto tak dlouhou dobu vůbec nezastaví, ale prostý fakt, že čerpací stanice nemůže být na každém kroku a distribuce benzinu a nafty je velice náročná.

Moik
19. ledna • 14:19

Je to pravda jen částečně. Aerodynamika a hmotnost je problém, ale zároveň je problém baterka v podlaze. Udělat nízké auto tak, aby v něm zbylo dost místa není jednoduchý. Všechny nízký auta mají problém s nízko umístěnou zadní sedačkou a absencí prostoru pro nohy zadních cestujících..a samozřejmě s místem nad hlavou.

Cenda
19. ledna • 18:36

Co si budem povidat, SUV jsou z hlediska efektivity uplna blbost. Vyvyseny kombi, MPV, castecne crossover, zastanou stejnou funkci s lepsimi jizdnimi vlastnostmi a nizsi hmotnosti. Skoda ze konci S-Max, to je vyborne rodinne auto.

Monk
19. ledna • 18:24

Máte pravdu. Myslim, že karoserie typu MPV by mala větší smysl . Některá MPV byli krásne aerodynamická a mohla mít dvojitou podlahu

Doporučujeme

Články odjinud