Elektroauta bude vyrábět i producent vysavačů. Dyson už staví automobilku

S tím, jak elektromobily nabírají na důležitosti v rámci automobilového trhu, roste také příležitost pro nové hráče. Auta od Dysonu na silnicích uvidíme prý už za tři roky.

Vysavačem jsme zvyklí hanlivě nazývat auta, která řekněme že dynamickými schopnostmi úplně neoslní. Avšak pro budoucí vůz značky Dyson takové označení zas tak hanlivé nebude. Známý britský výrobce vysavačů, sušičů rukou, bezlopatkových ventilátorů a ohřívačů už před dvěma lety oznámil záměr. Vydá se do světa automobilů.

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

I výrobu zmíněných domácí pomocníků včetně jejich komponent jako jsou takzvané digitální motory, už Britové přesunuli do Malajsie. Jak zástupci značky dnes oznámili, právě v Singapuru brzy zahájí výstavbu automobilky. Ta bude produkovat elektromobil, a to již od roku 2021. Vozidlo je dnes týmem čtyř set inženýrů vyvíjeno v Británii.

Vizualizace ukazuje i nebývale velkorysý okruh pro testování. O samotném voze toho příliš nevíme. Jeho vývoj vede bývalý inženýr Aston Martinu, Ian Minards. Není taktéž jisté, jestli Dyson vyrukuje na automobilový trh se svým jménem, nebo samostatnou značkou, která si v oblasti automotive bude snažit vybudovat své jméno.

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

"Technologie baterií je pro společnost Dyson velmi důležitá, elektromotory jsou pro Dyson velmi důležité, ochrana životního prostředí je pro nás velmi důležitá," uvedl již před dvěma lety jedenasedmdesátiletý miliardář James Dyson. "Vyvíjel jsem tyto technologie důsledně, protože jsem viděl, že jednoho dne budeme moci dělat auto," tvrdí pro Reuters.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků