Elektroauta bude vyrábět i producent vysavačů. Dyson už staví automobilku

S tím, jak elektromobily nabírají na důležitosti v rámci automobilového trhu, roste také příležitost pro nové hráče. Auta od Dysonu na silnicích uvidíme prý už za tři roky.

Vysavačem jsme zvyklí hanlivě nazývat auta, která řekněme že dynamickými schopnostmi úplně neoslní. Avšak pro budoucí vůz značky Dyson takové označení zas tak hanlivé nebude. Známý britský výrobce vysavačů, sušičů rukou, bezlopatkových ventilátorů a ohřívačů už před dvěma lety oznámil záměr. Vydá se do světa automobilů.

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

I výrobu zmíněných domácí pomocníků včetně jejich komponent jako jsou takzvané digitální motory, už Britové přesunuli do Malajsie. Jak zástupci značky dnes oznámili, právě v Singapuru brzy zahájí výstavbu automobilky. Ta bude produkovat elektromobil, a to již od roku 2021. Vozidlo je dnes týmem čtyř set inženýrů vyvíjeno v Británii.

Vizualizace ukazuje i nebývale velkorysý okruh pro testování. O samotném voze toho příliš nevíme. Jeho vývoj vede bývalý inženýr Aston Martinu, Ian Minards. Není taktéž jisté, jestli Dyson vyrukuje na automobilový trh se svým jménem, nebo samostatnou značkou, která si v oblasti automotive bude snažit vybudovat své jméno.

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

"Technologie baterií je pro společnost Dyson velmi důležitá, elektromotory jsou pro Dyson velmi důležité, ochrana životního prostředí je pro nás velmi důležitá," uvedl již před dvěma lety jedenasedmdesátiletý miliardář James Dyson. "Vyvíjel jsem tyto technologie důsledně, protože jsem viděl, že jednoho dne budeme moci dělat auto," tvrdí pro Reuters.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků