Elektrifikace značky Land Rover začíná. Koncept míří do Frankfurtu

Budoucnost velkých luxusních offroadů a SUV je spíše elektrická než kompresorem přeplňovaná osmiválcová.

Land Rover představuje trojici hybridních a elektrických konceptů, které uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. Mají přiblížit směřování automobilky do budoucna, neboť se očekává příchod ještě přísnějších limitů emisí CO2. Z logiky věci vyplývá, že výrobce velkých offroadů bude mít vždycky trochu problém je plnit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover připravuje tři různé koncepce elektrických aut od mild hybridu přes plug-in hybrid po plně elektrický model. Sériová výroba začne do roku 2020

S tím má pomoci nová koncepce hybridních pohonů eDM (electric Drive Module). Land Rover představuje tři různé typy: tzv. mild-hybrid (tedy elektrickou asistenci spalovacímu motoru), plug-in hybrid a plně elektrický model.

Poslechněte si, jak zní Range Rover SVR a jeho 550 koní

Poslechněte si, jak zní Range Rover SVR a jeho 550 koní

Mild-hybrid je založen na Range Roveru Evoque a pod kapotou má experimentální dieselový tříválec o výkonu 66 kW (90 k), který je napojen na devítistupňový automat. Mezi motorem a převodovkou je ale ještě elektromotor o výkonu 15 kW (20 k), který zároveň rekuperuje. Elektromotor v tomto případě odlehčuje dieselu a umožňuje aspoň manévrování (napříkald parkování) pouze na elektřinu.

Plug-in hybrid je založen na Range Roveru Sport a pohání ho prototyp řadového čtyřválce. Mezi motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou je právě nový modul eDM. Elektrický motor má výkon až 150 kW (204 k) a spalovací motor nabídne 220 kW (299 k). Plug-in hybrid umí jezdit po omezenou dobu výhradně na elektřinu, ale přesná data Land Rover ještě nemá. Vše se teprve vyvíjí a hledá se optimální nastavení. Zůstal i permanentní pohon 4x4 typický pro Range Rover.

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Poslední z konceptů je plně elektrický vůz, respektive jeho upravená platforma s akumulátory umístněnými pod podlahou. Vpředu je 85kW elektromotor s jednostupňovou převodovkou, elektromotor vzadu má pak výkon 145 kW a dvoustupňovou převodovku.

Ještě není jasné, kdy se tyto systémy pohonu dostanou do sériové výroby, ale podle Land Roveru by se s jejich implementací mělo začít do roku 2020 napříč celou modelovou řadou.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků