Elektrifikace na Wörthersee: Hybridní Volkswagen Golf GTI a elektrické kombi

Na srazu GTI u jezera Wörthersee představují učni Volkswagenu další upravený Golf. Tentokrát je hybridní. Na stánku je k vidění také sportovní Golf s karoserií kombi a elektrickým pohonem.

U jezera Wörthersee v Rakousku se každoročně setkávají příznivci nejen rychlých golfů, ale také kompletní koncernové techniky. Srazu se účastní i jednotlivé automobilky a dle tradice tu Volkswagen ve spolupráci se svými učni ukazuje pořádně "vytuněný" Golf GTI.

Tentokrát jde o "First Decade Concept", modrý golf s ladícími litými koly o velikosti dvacet palců. Zadní spoiler pochází z verze Clubsport. Pohon je hybridní o celkovém výkonu 305 kW - 415 koní. Poháněna jsou všechna čtyři kola, spalovací dvoulitr je spojen s přední nápravou a elektromotor přidává 12 kW na zadní kola. Jedná se o full hybrid, takže koncepční vůz umí jezdit pouze na elektřinu.

Uvnitř chybí zadní sedadla. Naopak přibyla plnohodnotná rezerva a nezbytný audiosystém. S mladou generací koresponduje i funkce sedadla řidiče s masážní funkcí lze ovládat aplikací ve smartphonu nebo tabletu.

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Volkswagen Up! GTI je rychlejší než původní Golf GTI

Hatchback na srazu doplňuje i kombi s názvem GTE Estate impulsE. Pětibarevná karoserie se odráží i v pestrém interiéru. Kapota má kvůli lepšímu chlazení dodatečné otvory a zaujmou také velká kola. Akumulátor má kapacitu 16,8 kWh. Ani u kombi nechybí spojení se smartphonem. Aplikace ovládá ambientní podsvícení ve dveřích.

Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků