Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Takurcite  |  29. 04. 2019 10:20

980 litru po sklopeni zadnich sedacek? Takze to bude bez kufru? "Super"...

Odpovědět  |   | 
E15  |  29. 04. 2019 13:47

Někdy se tato hodnota udává po úroveň oken a pak nastávají zmatky...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 04. 2019 10:30

Bohužel čelíme době, kdy německý extrémismus žene Evropu (po kolikáté už) do záhuby.
Uzavírání fosilních a jaderných elektráren, vyhlazování židů, otevření hranic pro všechny... prostě germáni umí jen samá extrémistická řešení.

Začínat business s vizí toho, že bude postavený na státním přerozdělování, je prostě perverzní a komunismus nejhoršího zrna, včetně efektivity. A český průmysl na to bohužel tvrdě dojede.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  29. 04. 2019 10:44

Runner, ty by si mal pisat pre Sputnik. Davat do jednej vety vyhladzovanie zidov a celosvetove snahy o zachranu nasej planety, to je uz myslim moc aj na teba, snad si sa len zle vyspal...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2019 11:54

Art Vandelay: Celosvětové snahy o záchranu planety v kontextu VW I.D.? Tak to už hraničí s idiocií.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 04. 2019 13:43

Jsem rozhodně pro omezení devastace životního prostředí.
Jsem zásadně elektromobilům, větrným a solárním elektrárnám. Jsem pro jadernou energii a vysoké příspěvky do projektů ITER a DEMO. Jsem pro zavedení daně z paliv jdoucí na tyto projekty.
Jsem pro omezení zemědělské devastace krajiny a omezení dalších německých montoven. Jsem pro podporu bezpečné hromadné dopravy.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  29. 04. 2019 13:57

Fuzia, hmm, cize nieco co tu je uz teraz (lacna energia z vetra a slnka) by sme mali vymenit za nieco co bude mozno fungovat o 50 rokov. Ano, mali by sme financovat aj tieto projekty a ano, jadrova energia ma svoje opodstatnenie. Urcite by mala dostat prednost pred spalovanim fosilnych paliv, ale riesit zivotne prostredie musime uz teraz a nespoliehat sa, ze nieco sa mozno o 50 rokov vymysli...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 04. 2019 14:16

Uhlovodíky stvořily moderní společnost. Nyní potřebujeme kvalitativně lepší zdroj. Stávající tzv. alternativní zdroje jsou k smíchu.
Máme v zásadě dvě možnosti - buď napnout úsilí k novému zdroji, nebo přejít na alternativní zdroje a k tomu vyhladit Afričany a Araby a doufat, že to bude stačit (takové echt německé řešení).
Protože pouze přecházet na alternativní zdroje je vylévání vody z potápějícího se křižníku kelímkem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2019 14:25

Ty si dobře vypatlanej.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2019 14:29

kuk: Není, on píše pouze bez politické korektnosti, natvrdo. Chápu, že se to někomu nemusí líbit.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  30. 04. 2019 01:01

Lol, akorát už si tu honí ego nad totálníma hovadinama, kroutí se v paralýze a leze z něj drť. Je to drama queen.

Odpovědět  |   | 
E15  |  29. 04. 2019 14:28

tak tu levnou energii z větru a slunce bych teda opravdu rád viděl

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  30. 04. 2019 21:58

Staci pouzit google, napr vyhladaj si:

Want The Cheapest Electricity? Build Solar And Wind Farms, Not Coal Power Plants

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  30. 04. 2019 19:18

Tak vyhlazování Židů mělo také zachránit planetu. Oni si skutečně mysleli, že konají dobro, a že se u těch popravčích jam v Babím Jaru obětují pro budoucnost lidstva... Himmler si stěžoval, jak to střílení jeho vojáky psychicky vyčerpává, tak vymysleli humánnější metodu.

Odpovědět  |   | 
king014  |  29. 04. 2019 10:51

Němci jedou na uhlí akorát se bojí že by při tom jejich současném ordnungu vyletěly atomovky do luftu, tak je chtěj raději vypnout.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 04. 2019 11:05

Nebyt Germanu tak jsme nekde na urovni balkanu resp postsovetskych republik. Jediny neodiskutovatelny extremismus siroko daleko je podlezani Rusku/Cine a podpora komousu a stb'aku ve vlade.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2019 11:43

bzzz: A podlézání USA (kauza Nikulin, kauza Huawei, kauza Venezuela, atd., atd.) ti nevadí?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 04. 2019 12:06

V pripade Nikulin selhal jedinec (tehdejsi ministr, ktery nepockat na vysledek soudu, nicmene USA jsou v rade ohledu nas politicky partner). Huawei je s ohledem na sidlo/puvod/historii/vedeni a strategicky vyznam komunikacnich siti rizikem bez ohledu na zaruky - uplne stejne jako napr. zavislost vyhradne na ruske rope/plynu. A pokud dam na jednu stranu prinos USA/zapadu a Sovetu/Ruska pro nas, tak asi neni co resit.

Samozrejme si ale preji dodrzovani zavazku a zakonu bez ohledu na zucastnenou stranu. Pak se i nepopularni/diskutabilni rozhodnuti daji delat alespon s cistym svedomim.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2019 13:16

bzzz: Řeknu ti jedno malé tajemství. USA nemají partnery, ale pouze svoje zájmy. Hra na "partnerství" je pohádka pro méně nadané.

PS: Platí pro jakoukoliv mocnost.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 04. 2019 13:38

To jsi ale vyzradil obrovske tajemstvi. Nic to nemeni na tom, ze pokud si mam vybrat, kdo mne bude #####, tak je moje volba jasna

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2019 14:06

bzzz: V tom případě jsi pokrytec.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  30. 04. 2019 10:07

On není pokrytec je to idiot. Adolf byl prvním americkým pokusem o naše vyhlazení a nyní se pracuje na druhém pokusu. My tady čekáme jako raci v hrnci a čekáme až nás zalijí vařící vodou. Ten idiot si myslí, že si může vybrat, kdo nás tou vodou zalije. Typický pražský kavárenský vůl.

Odpovědět  |   | 
medic  |  30. 04. 2019 17:26

Pro mne je stále mnohem přijatelnější být ve sféře zájmu U.S.A než rusáků nebo Číny. V těchto zemích nemá lidský život naprosto žádnou hodnotu a do světa vyváží pouze zbraně, korupci a bídu.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 04. 2019 19:16

medic: Jasně, zatímco USA vyváží do světa pouze mír a prosperitu Tak takhle dobře jsem se už dlouho nezasmál, díky. Jen doufám, že ještě nemáš volební právo.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  30. 04. 2019 19:22

Tak mír ne úplně vždy, prosperitu pro každého, kdo o ni stojí. Dostal každý, přátelé i nepřátelé. Holou prdel mají jen ti, co byli dost blbí si nevzít (Arabové, Rusové a bohužel i my). I Čínští soudruzi jsou bohatí jen díky dobré vůli Američanů. Jinak by doteď jezdili na bambusových kolech jako jejich kolegové v KLDR.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 04. 2019 19:37

Zpochybnujes volebni pravo kvuli odlisnemu (neskodnemu) nazoru? Jak cinske, jak neprekvapive. Akorat sis spletl web, soudruhu

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 04. 2019 20:08

bzzz: Nic nezpochybňuji. Píši, že doufám, že ho JEŠTĚ nemá. Chápeme? Protože sem píše čím dál tím více dětí, co nemají absolutně potuchy o mezinárodní politice a světových dějinách všeobecně.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  29. 04. 2019 17:08

TVL - Co je kauza nikulin a kauza venezuela? Co bereš
Jako že předáme hackera státu který je chce za hackování soudit?
Jako že neuznáváme diktátory vzešlé z nedemokratických voleb?
To nejsou žádný kauzy ale zdravej rozum. Pokud jej přestaneme používat tak za chvíli nebudem...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2019 18:58

chytrak: Po tom, co jsi napsal za s*anec, máš odvahu se mě ptát, co beru?

"Jako že předáme hackera státu který je chce za hackování soudit?" - A to, že to celé proběhlo v rozporu se zákonem ti nevadí? A kde bereš tu jistotu, že k těm údajným útokům na sociální sítě opravdu došlo? Jenom proto, že to řekl páníček z USA?

"Jako že neuznáváme diktátory vzešlé z nedemokratických voleb?" - Jasně, tak uznáme někoho, kdo se voleb pro jistotu neúčastnil vůbec. Tvl to je materiál.

Hochu, ty jsi zdravý rozum viděl tak možná z vlaku.

Odpovědět  |   | 
G  |  30. 04. 2019 14:31

Pokud se ti západní demokracie nelíbí, doporučuji vystěhování do Ruska případně Číny tam budeš mít jistě zaručenou svobodu.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 04. 2019 20:01

G: "západní demokracie"? To je co za novotvar? To ti někdo poradil, nebo to máš ze své hlavičky? Nicméně ano, v principu mi vadí zastupitelská demokracie. Dobrovolně odevzdávat své rozhodovací právo nějakému zástupci/zástupcům a zároveň tento princip obhajovat, může jenom hlupák. A jestli tě jako první varianta řešení napadlo vystěhování, tak potom doufám, že i ty ještě nemáš volební právo.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  30. 04. 2019 22:02

Souhlas. Ta západní demokracie bude asi něco jako omezená záruka
Zastupitelská demokracie je podle mě jen takové rozmělnění moci. Blbé u přímé demokracie je, že se naplno projeví špatné vlastnosti - tedy že je to vlastně vláda průměrné většiny, a ten průměr, a to si řekněme upřímně, není nic moc.
Co třeba meritokracie?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 05. 2019 08:41

Spise osvicena diktatura... meritokracie je kravina, protoze spooousta lidi nedostane poradnou/rovnou sanci jen kvuli svemu puvodu/zazemi, prestoze je doba rovnym sancim naklonena vice nez drive (zjednodusene).

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 05. 2019 08:46

Osvietena diktatura sa velmi rychlo dokaze zmenit v neosvietenu...

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  30. 04. 2019 19:25

Proběhlo to v souladu se zákonem s chybami. To je na tvůj ptačí mozek moc složitý. Na samotný fakt to pochybení nemělo vliv. Nikulin by azyl nedostal a šupajdil by do USA později. Jediná možnost změny by byla, že by ruský rezident Zeman zkusil dotlačit Babiše k výměně ministra. To zkoušel a proto byl takový řev, když to nestihl.

Kdybys uměl číst, věděl bys, jaká je ve Venezuele ústavní procedura, že autobusák je nelegitimní a předseda parlamentu přebírá jeho pravomoc na základě pravidel.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 04. 2019 20:22

Tommy: Nastuduj si rozhodnutí Ústavního soudu, jinak tady budeš za totálního dementa. A jen tak mimochodem, o vydání žádalo i Rusko. Pár dnů před vydáním do USA přiletěl do ČR Paul Ryan a v přímém přenosu ve sněmovně loboval za jeho vydání. A to se splnilo, to je ale náhodička. Tahle kauza je přímo učebnicový příklad lezení do zádele USA.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  29. 04. 2019 12:05

Nebyt Germanu, nevznikl by v 19.stoleti marxismus, nebyt Germanu, nedostal by se Lenin v roce 1917 do Ruska i s prachama na revoluci, nebyt Germanu, netahla by Ruda Armada v pulce 40. let Evropou.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 04. 2019 12:07

... ale tahla.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  29. 04. 2019 12:13

...vinou Germanu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 04. 2019 12:42

Ty vis asi velky kulovy o porcovani Polska, nasilnem vzniku SSSR (pripojeni pozdejsich svazovych republik vcetne tech co mesly s bolsevikem spolecneho asi tolik co my), bolsevicke expanzi na Balkane atd, co? Az na Nemecko se Soveti behem 2SV dostali vicemene tam, co povazovali za svou sferu vlivu, to koukas

Odpovědět  |   | 
jozka  |  29. 04. 2019 12:48

vidis a i v tomhle meli prsty Germani.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 04. 2019 11:37

Jdi se s tou tvou paranoiou léčit, prosímtě.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 04. 2019 17:50

Ptal jsem se přátel, ale cynický pragmatismus se prý léčit nedá. Bohužel ani naivistický progresivmus, kterým je stiženo mnoho zdejších diskutérů.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 04. 2019 08:18

Spojovat tvou hloupost s pragmatismem opravdu nejde.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  29. 04. 2019 10:33

Hádám že i to bude s dotací, vozem na protiúčet a při využití jejich finančních služeb.
Takže stejně se před ten melounek dostaneme a to za něco co bude odrbané až na kost .

A to VW vyrábělo a prodávalo ročně víc než půl milionu VW Polo, kolik pak jich asi bylo ve výbavě za 28000€ a víc....

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  29. 04. 2019 11:24

Oni na tom zas tak neprodělají. Mají už vymyšlenou koncepci elektromobilů bez dobíjení, které budou mít o 70% nižší dojezd, hmotnost a tím i cenu a zároveň nižší spotřebu elektřiny. Prvně si chtějí vydupat dotace a pak teprve dají tu změněnou koncepci na trh.
Dojezd 60 km bohatě stačí. Když budou chtít víc, bez dobíjení si navýší.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  29. 04. 2019 12:58

Nepíšu nic o prodělávání. Problém se starým vozovým parkem není jen zde a je naprosto ukradené jestli to bude žebrák třídy B za milion, nebo žebrák třídy A za půl milionu. Po tom se lidi dívat nebudou a pohádky o tom jak auta najedou jen xx Vám budou kničemu . Obzvláště když se budou týkat ve městech těch kteří vlastně auto vůbec nepotřebují, nebo nemají s novým autem za miliony problém. .

Odpovědět  |   | 
E15  |  29. 04. 2019 14:03

cože?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2019 14:38

Omasta je blázen.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  29. 04. 2019 10:51

Reálny dojazd pri 48 kWh teda bude max 200 km po dialnici (pri 140 kmh na tacho to bude brat min 24kWh na 100 km).

Ziadny zazrak sa teda nedeje - ci uz cena, alebo vykon a dojazd bude maximalne na urovni Hyundai/Kia, ktore su uz teraz dostupne - a cenovo podobne.

V kazdom pripade - VW ma velke problemy s baterkami, citatelia by si zasluzili viac info, ako len marketingove zvasty.

Lebo zatial sa zda, ze VW realne dostatocne baterkove kapacity nema a tak skoro ani mat nebude - na rozdiel od americanov a korejcov a cinancov - nemci nemaju vhodne technologie na ich vyrobu.

Odpovědět  |   | 
E15  |  29. 04. 2019 14:01

48 kW je OK do Up/CitiGO, tady je to fakt málo, i když je možné, že si to zákazníka taky najde, když si ho našel ještě dražší/horší eGolf... Ta použitelná verze bude zřejmě pře milion. Nic jiného se ale asi ani nedalo čekat. Mají to tak všichni (např. Hyundai).

Odpovědět  |   | 
Kameník  |  29. 04. 2019 12:00

Malý dotaz: Kolik z vás, zde diskutujících, má na auto v ceně 700 tis.? Lhostejno, zda se spalovacím motorem ne EV. A za domácí úkol si můžete ve statistikách dohledat, kolik občanů ČR je schopno si koupit nové vozidlo v ceně aspoň 400 tis. a jak rostou dovozy ojetin. Z toho vám pak vyjde prodenost EV.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 04. 2019 13:34

V lepším případě. Moje auta jsou aktuálně bájvoko někde těsně pod 4Mio, ale elektromobil si nikdy nekoupím, nechci devastovat zemi kde žiju.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2019 14:39

Stačí že svět devastuješ svejma žvástama

Odpovědět  |   | 
G  |  30. 04. 2019 14:36

Myslíš tu O1 brepto...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  30. 04. 2019 22:15

Auta mě baví a ta dobrá si nechávám, proto už jich pár mám. Konkrétně 370Z (jojo, stále ho mám), MX5 (odstrojená, jen na okruh, není na značkách), Grand Cherokee V6 (hodně jezdím na hory s přáteli), Superb 206kW L&K (auto do práce) a teď nově Mustang V8 (yes! čeká ho první brněnský okruh na osahání a pak léto na pohodu).

A teď mě ukřižujte

Odpovědět  |   | 
chacha  |  29. 04. 2019 13:56

Nový auta zásadně nekupuji, největší ztrátu ceny rád přenechám jiným. Posledních 15 let auta provozuji ve věku 3 - 8 let a sem naprosto spokojený. Dát 700 tis. za auto nevidím jako problém ale určitě ne za nějakou elektrickou m.dku od VW.

Odpovědět  |   | 
Kameník  |  29. 04. 2019 14:15

Jsem rád, že nemáte problém s koupí auta za 700 tis. Ale automobilky v ČR nespasí jeden movitý kupec, nýbrž desítky, či spíše stovky tisíc solventních kupců. Je jich v ČR tolik?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 04. 2019 14:19

To je tak, že většina co elektromobilům tleská si neuvědomuje, že pro ně, jako německé vazaly je to konec individuální dopravy.
Bláhově doufají v pokles cen.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2019 14:23

runner42: Však Angela to nedávno řekla jasně a na kamery, že individuální doprava bude v budoucnu pouze pro vyvolené.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2019 14:58

Angela taky v roce 2011 slibovala, že brzo budou bezemisní auta a dala na ně chudejm německejm automobilkám miliardu eur. Ty shrábli prachy a vyrobili akorát pěkný hovno a VW jí za to nadělil Dízlgejt.
Pak Angela zase na kamery kňučela jak malá holka, že prej těm automobilkám asi moc důvěřovala...lol
Angela si může blábolit co che, stejně to dopadne jinak.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 04. 2019 15:16

Jo, a taky tvrdila, že "to zvládnou". Odměnou jí bylo pár desítek přiznaných (a spousta nepřiznaných) útoků, napadení a růst populistické pravice.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  29. 04. 2019 17:27

Je to tak. Jenže většina si neuvědomuje, že to znamené bez nich.
Mě osobně nevadí, pokud se individuální doprava vrátí do šedesátých let, ale pochybuji, že věšina to bude vidět stejně.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 04. 2019 08:21

Po včerejší jízdě do Prahy a po Praze si opět říkám, že autonomní auta už by tu měla dávno být. Tolik pitomců za volantem, to opět stálo za to. Individuální doprava v současném pojetí je šílenost.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  30. 04. 2019 09:16

mpolan: Jasně, všichni jsou pitomci, jenom mpolan je letadlo. Ach to ego.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  29. 04. 2019 17:17

co se budgetu týče, zas takový problém to nebude. Nový auta totiž kupují více firmy než jednotlivci, a pokud vynechám referentské socky, tak budget okolo 800 tis na auto není mimo. Když se na to podíváš z evropskýho hlediska a k ceně osobáku přpičteš sankce za emise, silniční daň za CO2, a od e-auta odečteše daňová zvýhodnění (dotace na pořízení, 0,- silniční daň) tak ti to začne vycházet ve prospěch e-auta dost výrazně. Jen to e-auto musí mít jízdní parametry porovnatelné s ne-e-autem. Uvidíme jaká bude VW realita. Jisté je že česká realita bude následovat evrpskou s několikaletým zpožděním, ostatně jako ve všem.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  30. 04. 2019 23:26

Malý dotaz, kolik se prodá aut v Čr a kolik v západní Evropě/Americe, resp.při jaké průměrné ceně? :)
Je úplně ukradený, jaká je kupní síla obyvatel v Čr,např.proti Německu jsme nic.
Takže i kdyby se v Čr za rok prodalo třeba jen 5 tisíc elektromobilů, nikoho to trápit fakt nemusí. 😀

Odpovědět  |   | 
Kosa  |  01. 05. 2019 17:39

Zcela irelevantní blábol, 80% nových aut u nás kupuje korporát a ten bude kupovat i EV. Většina národa nová auta tak jako tak nekupuje, protože na ně nemá už dneska, takže jestli nebude kupovat EV je docela šumák.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2019 14:21

To je toho, VW prodělal na Vejronech 3 miliardy $ a nikdo ani nepíp. Každej dotoval 6,2 milonama $!

Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-millio... ...

Teď zase dotuje Bentley
ACCORDING TO A NEW STUDY BENTLEY LOSES MONEY WITH EVERY CAR THEY SELL
https://drivetribe.com/p/according-to-a-new-stud... ...

Odpovědět  |   | 
 |  29. 04. 2019 17:34

Obdivuji Němce jak to mají všechno vymyšlené, do nejmenšího detailu. Mají auta, mají na ně kupce, hromady ekologicke energie a nabíječek z kterých ji budou nejspíše zdarma rozdávat... Mraky práce pro lidi , které nebude v továrnách potřeba . Ani u VW ani u subdodavatelů, protože Eauta mají méně částí a jsou tedy jednodušší na výrobu. Navíc se obejdou i bez spotřebních daní z PHM, jak říkám idylka 😂 a pokrok, který nelze zastavit. (konec ironie)

Odpovědět  |   | 
josephko  |  29. 04. 2019 18:31

Elektromobilová lavína je tesne pred utrhnutím. Podľa nejakých štúdií sa rok, kedy sa vyrovnajú ceny spaľovákov a elektromobilov, blíži rýchlejšie ako sa pôvodne predpokladalo. Pôvodne to malo byť až v roku 2026, dne sa hovorí o roku 2024, ale asi to bude už v roku 2022.
U elektromobilov vidím v blízkej budúcnosti len jeden vážny problém - že ich automobilky nebudú schopné vyrábať v takom veľkom množstve, o aké budú mať zákazníci záujem. A to hlavne z dôvodu nedostatku batérií. Nie každý výrobca automobilov bol totiž tak chytrý, aby si zakontrahoval dopredu dodávky potrebných surovín ako to urobila Tesla.
Nebude dlho trvať, a nový elektrický "Golf" sa v Nemecku stane najpredávanejším autom. Nemci sú totiž bohatí, ale napriek tomu sú šetrní. A možno sú bohatí práve preto, že sú šetrní. Takže si ľahko dokážu spočítať, koľko na prevádzke takéhoto auta ušetria.
Plus elektromobil poskytne veľa ďalších výhod: moderný imidž, tichšiu jazdu, podstatne jednoduchšie ovládanie - zvlášť pre ženy dôležitý faktor, väčší vnútorný priestor, nižšie náklady na údržbu, oveľa vyššiu zostatkovú cenu ako budú mať o pár rokov spaľováky, možnosť "tankovať" elektrinu doma, bezproblémový vjazd do centra miest, nižšie náklady na parkovné a ďalšie poplatky, a last, but not least, dynamickú jazdu (hovorí sa, že kto raz zažil opojenie jazdy v elektromobile, po inom už netúži). Predajom určite bude veľmi pomáhať aj nemecký pôvod - Nemci sú v tom ohľade stále veľkí patrioti, podobne ako Taliani či Francúzi. Nič ma nenapadá, v čom by klasické spaľováky mohli mať nejakú výhodu. A miestni "experti", čo mudrajú nad nesmrteľnosťou chrústa a "hlúposti" Nemcov, na tom absolútne nič nezmenia.
Predpokladám, že najneskôr v roku 2025 budú mať čisté elektromobily v Nemecku nadpolovičný podiel na predaji osobných áut.

Odpovědět  |   | 
E15  |  29. 04. 2019 19:40

Snad bych i s většinou souhlasil, ale nějak si neumím představit tu vyšší zůstatkovou hodnotu. Podle mě bude naopak docela problém, že u řekněme 8 let starého auta se bude zvažovat, jestli ho vyhodit a nebo do něj pořídit baterii za 200000 Kč, když hodnota auta jako takového (i s tou novou baterií) bude třeba jen 280000 Kč...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2019 19:55

Bude to šrumec plnej nečekaných překvapení.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  29. 04. 2019 19:58

Skúste sa teraz pozrieť do bazárov, čo je drahšie - bežné spaľováky alebo hybridy. A za akú cenu sa predávajú elektromobily. Ak vôbec nejaké sú.
S batériami si starosti nerobte. Možno budú o 10 ročného auta mať o 20 % nižšiu kapacitu, ale určite nebudú na výmenu.
Súčasné tesly majú plánovanú životnosť batérií na 300 až 500 tisíc míľ /480 až 800 tisíc km/. Podľa Muska Tesla v budúcom roku spustí výrobu batérií so životnosťou milión míľ, teda 1.600.000 km.
Elektromobily budú oproti spaľovákom lacnejšie ešte z jedného dôvodu - opjazdené spaľováky výrazne poklesnú na cene. Jednak kvôli rôznym poplatkom a jednak kvôli nákladom na údržbu a samozrejme kvôli nákladom na palivo. A čím bude mať auto väčší výkon motora, tým budú rozdiely väčšie.
Dajme tomu, že na elektromobile bude treba vymeniť čast batérií. Ale predsa sa budú predávať aj batérie z druhej ruky - z nabúraných alebo inak zničených áut, z áut určených na zošrotovanie a podobne...Presne tak ako sa teraz dajú kúpiť na vrakoviskách diely na staršie ročníky áut.
Ceny batérií medzitým poklesnú a budú sa dať kúpiť aj inak ako len od automobilky. Vôbec, trh sa batériami bude o 10 či 20 rokov obrovským biznisom. Asi ako teraz trh s mobilmi. Batérie budú v aute, v domácnosti, samozrejme v rodinných domoch, vo väčších strojoch ako sú kosačky, motorové píly a pod. Skrátka nastane doba batériová...

Odpovědět  |   | 
E15  |  29. 04. 2019 20:27

no nevím nevím, ale dávám palec nahoru

Odpovědět  |   | 
...  |  29. 04. 2019 20:29

Člověče, co vy máte vystudovano ? Z vašich výhledů na 10-20 let, čili dvě až čtyři pětiletky tipují že nejaky humanitární obor. Vy by jste měl přestat ztrácet čas na diskusích, a jít dělat plány do Bruselu. Tam takové odborníky hledají. Mě na ekonomii učili, že když hodně lidí něco očekává, tak se to prostě nestane. Velmi pochybuji že při zvýšené poptávce po Eautech půjde jejich cena dolů. A přehazovat baterie z nějaké bouračky na vrakovišti, no to si snad děláte prdel!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  30. 04. 2019 01:08

Prober se z diskotéky. Baterie z bouraček a vyřazenejch EV se používaj na stacinární úložiště už dávno.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  30. 04. 2019 19:29

Tvl ale jako absolvent moderní astrologie (ekonomie) jsi fakt ten poslední, co by se měl někomu posmívat kvůli vzdělání

Odpovědět  |   | 
josephko  |  30. 04. 2019 20:15

Asi si na ekonómii moc pozor nedával. Ja mám tiež vysokú ekonomickú (dokončenú po r. 2000) a tam taký nezmysel, ako píšeš ty (když hodně lidí něco očekává, tak se to prostě nestane), jednoducho neučili. To možno hovorila tvoja babička. Ale učili tam iné, pre teba asi neznáme poučky:
- s rastom produkcie klesajú jednotkové náklady
- veľkovýroba prináša úspory z rozsahu
- zákony ponuky a dopytu (pobídky a nabídky) je základom každej ekonomickej teórie - okrem tej marxistickej - mám dojem, že si ekonómiu študoval ešte na VUML-e (Večerná univerzita marxizmu-leninizmu)
- učili nás niečo aj o životnom cykle výrobkov, o tom, ako sú ceny každej novej technológie na začiatku vysoké, a potom postupne klesajú a zároveň sa zvyšuje efektívnosť technológie
- a na marketingu nás učili okrem iného aj to, že manažér by sa nemal pozerať na svet dnešnými oči, ale očami budúcnosti. Ten, kto sa na svet pozerá dnešnými očami, tomu spravidla "ujede" vlak a finančnú smotanu zlíže ten, kto to robí trochu inak. Viď napr. Apple, ale aj iné inovátorské firmy...
Ak si ty ekonóm, tak ja som americký prezident...

Odpovědět  |   | 
 |  01. 05. 2019 01:39

Píšete velmi přesně, že v ekonomice je základem nabídka a poptávka. Já si ale tou poptávkou nejsem úplně tak jistý, protože narozdíl od vás si myslím, že tato technologie není v současné době pro většinu lidí user friendly a přináší víc problémů,než výhod. Ale žijeme v Evropě, takže na potíže nehledme a dejme se do práce ať konečně zatočíme s těma smrtelnyma emisema CO2 v dopravě pomocí dalších regulaci, Jak jinak. Výsledkem bude, že v prvním kole to odnesou malé spalovaky typu škoda Citigo. Toto že jsou v Evropě ty nejvíce neekologicka auta? Zřejmě ano ...
Když tady mluvíte o marxismu-leninismu, který jste se neučil, jistě mi budete schopen fundovaně vysvětlit, proč se tyto Enesmysly budou v tržní ekonomice s vysokou pravděpodobností prosazovat pomocí hromady DOTACÍ a naopak sankcí pro spalovací motory, když je o ně (o ty Eauta) mezi lidmi takový zájem, a lidí po nich šílí....
Zajimave je, ze např. takové dotykové telefony, LCD televize, notebooky, klimatizace a hromady spotřebních věcí,mezi které dnes patří i auta se na trhu prosadily Bez dotací?
Pro mě je to totiž naprostá Záhada.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  30. 04. 2019 01:09

Budoucnost spalovacích popelnic
https://youtu.be/uyZtGTHlH34...

Odpovědět  |   | 
E15  |  30. 04. 2019 18:29

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A