Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Uvedení elektrického hatchbacku na základě dřívějšího konceptu I.D. Neo se pomalu blíží a nyní se dostávají na veřejnost další informace o cenovce nového modelu.

Sám Volkswagen už dříve uvedl, že cenovku svého prvního sériového elektromobilu na základě platformy MEB bude chtít držet na podobné úrovni jako v případě naftové motorizace Golfu. Tyto informace má nyní upřesňovat magazín Auto Motor und Sport, který už dokonce zmiňuje přesnou částku.

Za Volkswagen I.D. tedy zájemci podle německé publikace zaplatí minimálně 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. Na této částce se má pochopitelně I.D. pohybovat ještě před možným daňovým zvýhodněním elektrických vozidel, které v Německu probíhá. Ve výsledku by tedy I.D. mohlo stát ještě o pár tisíc euro méně.

Další snaha o snížení emisí: VW již testuje částicové filtry pro brzdy

Další snaha o snížení emisí: VW již testuje částicové filtry pro brzdy

Pro srovnání, částka 29.999 euro se na německém trhu opravdu pohybuje na úrovni nového Golfu s naftovou motorizací 2.0 TDI a střední (Comfortline) či vyšší úrovní výbavy (Highline). Pokud jsou tedy informace pravdivé, Volkswagen by mohl svůj slib o dostupnosti elektromobilu splnit.

Předčasné objednávky chce Volkswagen spustit již během května.  Auto Motor und Sport ovšem dále uvádí, že automobilka zprvu na každém prodaném kusu prodělá až 3000 euro. S rozšířením výroby a zvětšením modelové rodiny vozů na základě MEB se však mají náklady na výrobu postupně ustálit. Do roku 2025 tak mají elektrické modely VW v tabulkách zisku automobilky nakonec předehnat klasické modely se spalovacími motory.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Za zmíněných třicet tisíc euro pak dostanou zákazníci v nejnižší úrovni hatchbacku I.D. bateriový modul o kapacitě 48 kWh, čímž má být zajištěn dojezd okolo 330 km. Elektromotor na zadní nápravě má poté udávat výkon asi 125 kW (170 koní) a točivý moment 300 N.m. U vyšší a dražší specifikace se mluví o výkonu kolem 150 kW (204 koní) a díky bateriím o kapacitě 82 kWh máme čekat dojezd až 550 km.

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

Nadšenec z Brna chce svolat 1000 Volkswagenů. Odměna bude vysoká!

Nadšenec z Brna chce svolat 1000 Volkswagenů. Odměna bude vysoká!

První sériové kusy I.D. plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Mimo elektrický hatchback pak VW pracuje i na sériové verzi SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion a také velkém sedmimístném SUV I.D. Roomzz pro čínský trh.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků