Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Uvedení elektrického hatchbacku na základě dřívějšího konceptu I.D. Neo se pomalu blíží a nyní se dostávají na veřejnost další informace o cenovce nového modelu.

Sám Volkswagen už dříve uvedl, že cenovku svého prvního sériového elektromobilu na základě platformy MEB bude chtít držet na podobné úrovni jako v případě naftové motorizace Golfu. Tyto informace má nyní upřesňovat magazín Auto Motor und Sport, který už dokonce zmiňuje přesnou částku.

Za Volkswagen I.D. tedy zájemci podle německé publikace zaplatí minimálně 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. Na této částce se má pochopitelně I.D. pohybovat ještě před možným daňovým zvýhodněním elektrických vozidel, které v Německu probíhá. Ve výsledku by tedy I.D. mohlo stát ještě o pár tisíc euro méně.

Další snaha o snížení emisí: VW již testuje částicové filtry pro brzdy

Další snaha o snížení emisí: VW již testuje částicové filtry pro brzdy

Pro srovnání, částka 29.999 euro se na německém trhu opravdu pohybuje na úrovni nového Golfu s naftovou motorizací 2.0 TDI a střední (Comfortline) či vyšší úrovní výbavy (Highline). Pokud jsou tedy informace pravdivé, Volkswagen by mohl svůj slib o dostupnosti elektromobilu splnit.

Předčasné objednávky chce Volkswagen spustit již během května.  Auto Motor und Sport ovšem dále uvádí, že automobilka zprvu na každém prodaném kusu prodělá až 3000 euro. S rozšířením výroby a zvětšením modelové rodiny vozů na základě MEB se však mají náklady na výrobu postupně ustálit. Do roku 2025 tak mají elektrické modely VW v tabulkách zisku automobilky nakonec předehnat klasické modely se spalovacími motory.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Za zmíněných třicet tisíc euro pak dostanou zákazníci v nejnižší úrovni hatchbacku I.D. bateriový modul o kapacitě 48 kWh, čímž má být zajištěn dojezd okolo 330 km. Elektromotor na zadní nápravě má poté udávat výkon asi 125 kW (170 koní) a točivý moment 300 N.m. U vyšší a dražší specifikace se mluví o výkonu kolem 150 kW (204 koní) a díky bateriím o kapacitě 82 kWh máme čekat dojezd až 550 km.

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

Nadšenec z Brna chce svolat 1000 Volkswagenů. Odměna bude vysoká!

Nadšenec z Brna chce svolat 1000 Volkswagenů. Odměna bude vysoká!

První sériové kusy I.D. plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Mimo elektrický hatchback pak VW pracuje i na sériové verzi SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion a také velkém sedmimístném SUV I.D. Roomzz pro čínský trh.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků