Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Německá automobilka Volkswagen připravuje radikální elektromobil, který má pomoci zlepšit image automobilky po aféře Dieselgate. A zároveň má jít o elektrické auto, které způsobí neklidné spaní manažerů automobilky Tesla. Má mít dojezd 500 km a především má být levnější. A i přes to na něm bude VW vydělávat. Vlastně se má stát základním stavebním kamenem elektrické budoucnosti německého koncernu.

Právě finanční situace automobilky Tesla je trochu podivná. Firma čerpá štědré dotace, prodává desítky tisíc aut a přesto vlastně neustále operuje se ztrátou. Radikální elektrický Volkswagen se na trh dostane v letech 2018 až 2019 a pravděpodobně půjde o sériovou verzi odvozenou od konceptu BUDD-e.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern VW zná údajně cestu, jak vyrábět levnější akumulátory. Připravují se také minimálně dvě samostatné platformy určené pro plně elektrická auta. Jejich výhodou je, že nevychází z žádné platformy pro běžná auta se spalovacími motory, takže mohou lépe využívat svůj vnitřní prostor. I to je možná důvod, proč VW slibuje auto velikosti Golfu, ale s prostorem Passatu.

Volkswagen má jasnou vizi, že dokud nebudou mít elektromobily dojezd 500 km a nebudou se nabíjet maximálně 15 minut, nemají na trhu šanci. S tím souhlasí i koncern Daimler. Přesto různé výzkumy ukazují, že dojezd větší než 160 km nepotřebuje zhruba 80 až 90 % lidí.

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Na svět se ale pomalu dostávají ještě jiná a zajisté zajímavá technická řešení alternativní automobilové dopravy. Nissan představil svůj palivový článek na ethanol, který sice produkuje CO2, ale celkově je mnohem levnější než elektromobil a zároveň efektivnější a ekologičtější než spalovací auto. A skladování a distribuce ethanolu není tak komplikovaná jako u vodíku.

Druhou cestou je systém společnosti NanoFlowcell, který místo dlouhého nabíjení akumulátorů nabízí tankování kladně a záporně nabitého elektrolytu. Výsledkem jsou stejné nulové emise jako u čistého elektromobilu. Výhodou ethanolového palivového článku a tankování elektrolytu je to, že mohou využívat stávající síť čerpacích stanic. Nemusí se kvůli tomu budovat celá nová infrastruktura. Podle Nissanu a NanoFlowcell jsou oba systémy konkurenceschopné bez nutnosti státních regulací a dotací.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků