Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Německá automobilka Volkswagen připravuje radikální elektromobil, který má pomoci zlepšit image automobilky po aféře Dieselgate. A zároveň má jít o elektrické auto, které způsobí neklidné spaní manažerů automobilky Tesla. Má mít dojezd 500 km a především má být levnější. A i přes to na něm bude VW vydělávat. Vlastně se má stát základním stavebním kamenem elektrické budoucnosti německého koncernu.

Právě finanční situace automobilky Tesla je trochu podivná. Firma čerpá štědré dotace, prodává desítky tisíc aut a přesto vlastně neustále operuje se ztrátou. Radikální elektrický Volkswagen se na trh dostane v letech 2018 až 2019 a pravděpodobně půjde o sériovou verzi odvozenou od konceptu BUDD-e.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern VW zná údajně cestu, jak vyrábět levnější akumulátory. Připravují se také minimálně dvě samostatné platformy určené pro plně elektrická auta. Jejich výhodou je, že nevychází z žádné platformy pro běžná auta se spalovacími motory, takže mohou lépe využívat svůj vnitřní prostor. I to je možná důvod, proč VW slibuje auto velikosti Golfu, ale s prostorem Passatu.

Volkswagen má jasnou vizi, že dokud nebudou mít elektromobily dojezd 500 km a nebudou se nabíjet maximálně 15 minut, nemají na trhu šanci. S tím souhlasí i koncern Daimler. Přesto různé výzkumy ukazují, že dojezd větší než 160 km nepotřebuje zhruba 80 až 90 % lidí.

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Na svět se ale pomalu dostávají ještě jiná a zajisté zajímavá technická řešení alternativní automobilové dopravy. Nissan představil svůj palivový článek na ethanol, který sice produkuje CO2, ale celkově je mnohem levnější než elektromobil a zároveň efektivnější a ekologičtější než spalovací auto. A skladování a distribuce ethanolu není tak komplikovaná jako u vodíku.

Druhou cestou je systém společnosti NanoFlowcell, který místo dlouhého nabíjení akumulátorů nabízí tankování kladně a záporně nabitého elektrolytu. Výsledkem jsou stejné nulové emise jako u čistého elektromobilu. Výhodou ethanolového palivového článku a tankování elektrolytu je to, že mohou využívat stávající síť čerpacích stanic. Nemusí se kvůli tomu budovat celá nová infrastruktura. Podle Nissanu a NanoFlowcell jsou oba systémy konkurenceschopné bez nutnosti státních regulací a dotací.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků