Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

Elektrický hatchback na základě konceptu I.D. Neo se již pomalu chystá na produkční linku a nově již byly při testování spatřeny jeho maskované prototypy.

Prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů I.D. se ukázaly při testování v Jižní Africe. Vozy na fotkách jsou sice pořádně zamaskovány, ze samotných proporcí je však jasné, že od původních tvarů konceptu I.D. Neo (viz galerie) se produkční hatchback asi příliš nevzdálí. Na prototypech jsou taky k vidění aerodynamické disky kol.

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Novinka bude mimochodem prvním modelem, který využije platformu MEB výhradně určenou pro elektrické vozy Volkswagenu. Stejný modulární základ chce ostatně automobilka používat pro další modely této kategorie. Potvrzeno již také bylo, že elektrický hatchback si neponechá označení konceptu I.D. Neo, ale přijde s vlastním jménem.

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. V nabídce bude nejspíše řada specifikací lišících se hlavně kapacitou baterií, v základu by ale mělo produkční I.D. Neo dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech.

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

První sériové kusy I.D. Neo plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Mimo elektrický hatchback pak VW pracuje i na sériové verzi SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion a také velkém sedmimístném SUV, zatím pojmenovaném jako I.D. Lounge.

Cenovku prvního elektrického modelu rodiny I.D. chce Volkswagen držet nízko. Herbert Diess, vedoucí koncernu VW, už dříve prohlásil, že novinka se nebude po cenové stránce příliš lišit od klasické naftové verze Golfu. S tímto přístupem a dalšími modely v řadě chce VW prodávat minimálně jeden milion elektromobilů ročně. Tohoto cíle chce dosáhnout do roku 2025.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků