Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

Elektrický hatchback na základě konceptu I.D. Neo se již pomalu chystá na produkční linku a nově již byly při testování spatřeny jeho maskované prototypy.

Prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů I.D. se ukázaly při testování v Jižní Africe. Vozy na fotkách jsou sice pořádně zamaskovány, ze samotných proporcí je však jasné, že od původních tvarů konceptu I.D. Neo (viz galerie) se produkční hatchback asi příliš nevzdálí. Na prototypech jsou taky k vidění aerodynamické disky kol.

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Novinka bude mimochodem prvním modelem, který využije platformu MEB výhradně určenou pro elektrické vozy Volkswagenu. Stejný modulární základ chce ostatně automobilka používat pro další modely této kategorie. Potvrzeno již také bylo, že elektrický hatchback si neponechá označení konceptu I.D. Neo, ale přijde s vlastním jménem.

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. V nabídce bude nejspíše řada specifikací lišících se hlavně kapacitou baterií, v základu by ale mělo produkční I.D. Neo dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech.

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

První sériové kusy I.D. Neo plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Mimo elektrický hatchback pak VW pracuje i na sériové verzi SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion a také velkém sedmimístném SUV, zatím pojmenovaném jako I.D. Lounge.

Cenovku prvního elektrického modelu rodiny I.D. chce Volkswagen držet nízko. Herbert Diess, vedoucí koncernu VW, už dříve prohlásil, že novinka se nebude po cenové stránce příliš lišit od klasické naftové verze Golfu. S tímto přístupem a dalšími modely v řadě chce VW prodávat minimálně jeden milion elektromobilů ročně. Tohoto cíle chce dosáhnout do roku 2025.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků