Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

Elektrický hatchback na základě konceptu I.D. Neo se již pomalu chystá na produkční linku a nově již byly při testování spatřeny jeho maskované prototypy.

Prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů I.D. se ukázaly při testování v Jižní Africe. Vozy na fotkách jsou sice pořádně zamaskovány, ze samotných proporcí je však jasné, že od původních tvarů konceptu I.D. Neo (viz galerie) se produkční hatchback asi příliš nevzdálí. Na prototypech jsou taky k vidění aerodynamické disky kol.

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Novinka bude mimochodem prvním modelem, který využije platformu MEB výhradně určenou pro elektrické vozy Volkswagenu. Stejný modulární základ chce ostatně automobilka používat pro další modely této kategorie. Potvrzeno již také bylo, že elektrický hatchback si neponechá označení konceptu I.D. Neo, ale přijde s vlastním jménem.

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. V nabídce bude nejspíše řada specifikací lišících se hlavně kapacitou baterií, v základu by ale mělo produkční I.D. Neo dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech.

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

První sériové kusy I.D. Neo plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Mimo elektrický hatchback pak VW pracuje i na sériové verzi SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion a také velkém sedmimístném SUV, zatím pojmenovaném jako I.D. Lounge.

Cenovku prvního elektrického modelu rodiny I.D. chce Volkswagen držet nízko. Herbert Diess, vedoucí koncernu VW, už dříve prohlásil, že novinka se nebude po cenové stránce příliš lišit od klasické naftové verze Golfu. S tímto přístupem a dalšími modely v řadě chce VW prodávat minimálně jeden milion elektromobilů ročně. Tohoto cíle chce dosáhnout do roku 2025.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků