Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

Elektrický hatchback na základě konceptu I.D. Neo se již pomalu chystá na produkční linku a nově již byly při testování spatřeny jeho maskované prototypy.

Prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů I.D. se ukázaly při testování v Jižní Africe. Vozy na fotkách jsou sice pořádně zamaskovány, ze samotných proporcí je však jasné, že od původních tvarů konceptu I.D. Neo (viz galerie) se produkční hatchback asi příliš nevzdálí. Na prototypech jsou taky k vidění aerodynamické disky kol.

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Novinka bude mimochodem prvním modelem, který využije platformu MEB výhradně určenou pro elektrické vozy Volkswagenu. Stejný modulární základ chce ostatně automobilka používat pro další modely této kategorie. Potvrzeno již také bylo, že elektrický hatchback si neponechá označení konceptu I.D. Neo, ale přijde s vlastním jménem.

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. V nabídce bude nejspíše řada specifikací lišících se hlavně kapacitou baterií, v základu by ale mělo produkční I.D. Neo dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech.

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

První sériové kusy I.D. Neo plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Mimo elektrický hatchback pak VW pracuje i na sériové verzi SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion a také velkém sedmimístném SUV, zatím pojmenovaném jako I.D. Lounge.

Cenovku prvního elektrického modelu rodiny I.D. chce Volkswagen držet nízko. Herbert Diess, vedoucí koncernu VW, už dříve prohlásil, že novinka se nebude po cenové stránce příliš lišit od klasické naftové verze Golfu. S tímto přístupem a dalšími modely v řadě chce VW prodávat minimálně jeden milion elektromobilů ročně. Tohoto cíle chce dosáhnout do roku 2025.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků