Elektrický SsangYong Korando se blíží. Bude moci zatopit i nové Škodě iV

Ani korejský SsangYong neignoruje současný trend elektromobilů. Do dvou let chce na trh uvést čistě elektrické Korando.

Jak bylo dříve oznámeno, novou generaci SUV Korando, kterou jsme si mohli detailněji prohlédnout letos v Ženevě, chystá SsangYong později vybavit i čistě elektrickým ústrojím. I na českém trhu, kde si značka opět buduje povědomí, tak půjde o další elektromobil, jenž bude chtít zaujmout dostupnou cenovkou oproti konkurenci.

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Vůči současným rivalům jako Kia e-Niro či Hyundai Kona Electric by navíc zajistil celkově větší rozměry, přičemž nasnadě může být i srovnání s očekávaným elektrickým SUV od Škody na základě konceptu Vision iV, kterého se dočkáme na konci příštího roku. Každopádně pak rivalita na poli elektrických SUV v následujících letech ještě dále vzroste.

Zatím přitom víme, že elektrický SsangYong Korando, interně označovaný jako E100, dorazí na trh v prvním čtvrtletí roku 2021. S elektromotorem o výkonu 138 kW (188 koní) by pak existoval jako nejsilnější varianta v nabídce, neboť současným vrcholem je benzinová motorizace 1.5 T-GDI o výkonu 120 kW (163 koní).

Anketa Auto roku 2020 (COTY) se roztáčí. O vítězství se poperou i dva vozy Škoda

Anketa Auto roku 2020 (COTY) se roztáčí. O vítězství se poperou i dva vozy Škoda

Baterie o kapacitě 61,5 kWh mají poskytnout dojezd kolem 420 kilometrů. SsangYong ovšem mluví o hodnotě na základu starší metodiky testování NEDC, tudíž reálný dojezd očekáváme okolo 300 kilometrů. Přesně dynamické schopnosti elektromobilu zatím automobilka neuvádí.

Co se týče vzhledu, pravděpodobně dojde na tradiční zahlazení mřížky chladiče na přídi a další aerodynamická vylepšení pro snížení odporu vzduchu.

Síť dealerství vozů SsangYong je zase o něco větší. Konečně už pochodíte i v Praze

Síť dealerství vozů SsangYong je zase o něco větší. Konečně už pochodíte i v Praze

S ohledem na rozšíření elektrifikace bude mimochodem Korando později nabízet i mild-hybridní motorizaci se základem ve vznětové jednotce. Toto rozšíření nabídky chystá SsangYong na rok 2022. Silné ambice značky pak dokazují plány o uvedení nové platformy výhradně určené pro elektrické modely v roce 2024.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků