Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Nejenom vozy SUV je Seat živ. Jeho první sériově vyráběný elektromobil je sourozencem Škody Citigoe a Volkswagenu e-up!, o technice tedy nemůže být nejmenších pochyb.

Není to zase tak dávno, co Seat doplácel na absenci modelu SUV v nabídce. Ty doby už jsou ale pryč a dnes se pyšní Aronou, Atecou, Tarracem a na cestě je i nový model na bázi sportovního konceptu Formentor. Na uspokojení zákazníků by tedy Seat páky měl, teď ještě dlouhodobě plnit přísné emisní limity, kvůli kterým je nevyhnutelné zařadit do nabídky také elektrický model.

Cupra Formentor detailněji: Výkonné hybridní SUV se poprvé ukazuje v akci

Cupra Formentor detailněji: Výkonné hybridní SUV se poprvé ukazuje v akci

Nejsnadnější cestou bylo stavět na tom, co už nějaký ten pátek funguje. Stejně jako Škoda s novinkou Citigoe iV využil Seat techniku roky prodávaného Volkswagenu e-up! a vzniklo Mii Electric. Jde o elektrickou verzi nejmenšího modelu automobilky a zároveň poslední, jaká se bude vyrábět.

Varianty se spalovacím motorem už totiž zmizely z nabídky (výroba na Slovensku skončí během června) a do budoucna lze čekat totéž, co s modelem Citigoe iV zamýšlí Škoda. Tedy zhruba dvouletý životní cyklus od spuštění výroby a následné ukončení modelu jako takového. Tou dobou už totiž Seat bude mít vůz postavený na platformě MEB, která celý proces návrhu a výroby elektromobilů zjednoduší a hlavně zlevní.

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Od běžné verze se spalovacím motorem se Seat Mii Electric téměř neliší. Tam, kde dříve bývalo hrdlo nádrže, je zásuvka pro připojení nabíjecího kabelu, kola jsou 16palcová a na dveřích najdeme plaketu s názvem modelu. Uvnitř je lehce pozměněný přístrojový štít, dekor potažený fólií, nechybí ambientní osvětlení a ve standardu najdete i Lane Assist. Je to zkrátka roztomilé auto do města, určené jak pro firmy, tak soukromníky.

O pohon se stará elektromotor s výkonem 61 kW a točivým momentem 212 N.m. Napájí jej lithium-iontový akumulátor o kapacitě 36,8 kWh, který by měl vystačit na 260 km jízdy (WLTP). Maximální rychlost je 130 km/h a zrychlení z nuly na stovku Seat neuvádí, zato si pro sebe nenechal čas potřebný k prolomení mety 50 km/h. Na městském rychlostním limitu jste za 3,9 sekundy.

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Časy nabíjení se neliší od Škody Citigoe iV. S využitím rychlonabíječky na stejnosměrný proud se při výkonu 40 kW dostanete na 80 % kapacity asi za hodinu. S wallboxem na střídavý proud (7,2 kWh) doplníte stejné množství energie asi za 4 hodiny. Zajímavé je srovnání s vůbec prvním elektromobilem Seatu, postaveným na bázi Toleda k příležitosti letní olympiády v Barceloně roku 1992. Vezl si 500 kg baterií, na které ujel 64 kilometrů…

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků