Elektrický Renault Megane už míří na silnice. I přes maskování ukazuje mnohé

Proti současnému Meganu to bude zásadní změna nejen po stránce pohonného ústrojí.

Začalo to představením konceptu Megane eVision a nyní již pomalu na cesty vyjíždí první maskované předprodukční vozy takzvaného MeganE či oficiálně Megane E-Tech Electric, tedy nového elektrického crossoveru, který se nemá od loňské studie příliš lišit. A jak už bylo potvrzeno, se současnou stejnojmennou řadou hatchbacku a kombi nebude mít mnoho společného.

Renault představuje Captur jako klasický hybrid. Úsporný umí být i bez kabelu

Renault představuje Captur jako klasický hybrid. Úsporný umí být i bez kabelu

Novinka stojící na platformě CMF-EV, stejně jako SUV Nissan Ariya, nám tedy zatím odhaluje alespoň základní proporce karoserie sériového vozu. Naplno jde vidět i design osvětlení s úzkými lampami vpředu i vzadu, propojenými přes celou šířku vozu a nyní již samozřejmě doplněnými o nová loga Renaultu.

Předprodukční vůz odhaluje částečně i techniku uvnitř. Stejně jako dřívější koncept tak používá 60kWh baterii a elektromotor o výkonu 160 kW (217 koní). Identický by měl tedy být i točivý moment 300 N.m a udávaný dojezd přesahující 450 kilometrů. Po vzoru aliančního sourozence Nissanu Ariya by nicméně mohl Megane E-Tech Electric přijet i ve výkonnějších variantách s větším dojezdem.

Už i Renault Mégane hatchback nabijete ze zásuvky. Stojí pod tři čtvrtě milionu

Už i Renault Mégane hatchback nabijete ze zásuvky. Stojí pod tři čtvrtě milionu

Více informací o technice si zatím Renault nechává pro sebe. Letos v létě už ale vyjede k testování na silnice flotila 30 vozů. Výroba bude probíhat v továrně Douai ve Francii, tedy na stejném místě, kde má probíhat i produkce nového elektrického Renaultu 5.

Zábava pro dnešní den: Slovník elektromobility podle redakce Autorevue!

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků