Elektrický Renault Megane bude krásný! Od tohoto konceptu se moc lišit nebude

Renault nám ukazuje vizi svého prvního modelu, který využije novou platformu pro elektromobily.

Na jedné straně nám Dacia pod křídly Renaultu představuje adepta na vůbec nejlevnější elektromobil ve formě nového modelu Spring, na druhé nám samotná francouzská automobilka předvádí nový pohled na kategorii pětidveřových hatchbacků s konceptem Megane eVision. Pohled, který máme čekat v sériové produkci už příští rok.

Základem této „elektrické verze Meganu“ je modulární platforma CMF-EV, kterou již používá například SUV Nissan Ariya a značky aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ji do budoucna využijí u celé řady elektrických modelů. Design konceptu zase naznačuje, jakým směrem se bude tradiční hatchback u Renaultu ubírat. Značka ovšem uvádí, že tvary konceptu jsou z 95 procent shodné se sériovým vozem.

Elektrická Dacia Spring je oficiálně tady! Do Evropy přijíždí z Číny, má stát pakatel

Elektrická Dacia Spring je oficiálně tady! Do Evropy přijíždí z Číny, má stát pakatel

Na klasickou mřížku chladiče samozřejmě zapomeňte, ostatně celá karoserie působí zahlazeným dojmem pro nízký odpor vzduchu. V tomto směru si lze všimnout i schovaných klik dveří, kamerového systému namísto konvenčních zrcátek nebo speciálně navržených 20palcových kol. Nejvýraznějším prvkem konceptu je osvětlení, zajištěno vpředu i vzadu úzkými LED panely s minimalistickou grafikou, zatímco nechybí ani poslední trend osvětleného loga automobilky.

Pohonné ústrojí se v Meganu eVision skládá z elektromotoru o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 300 N.m, který roztáčí přední kola, a baterie o kapacitě 60 kWh. Dle Renaultu jde o jednu z nejtenčích baterií na trhu a celé ústrojí je velmi kompaktní, takže vozu zbývá více místa pro posádku. Hodnotu dojezdu značka neuvádí, dobíjet je nicméně možné výkonem až 130 kW.

S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Megane eVision je tedy součástí plánu Renaultu přivést na trh řadu nových elektrických modelů, přičemž se základem CMF-EV se nám již dříve představila studie SUV Morphoz. Rozsáhlá elektro ofenziva francouzské automobilky tak zcela jistě začíná.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků