Vstup elektromobility mezi pick-upy přinesl automobilkám novou příležitost. Zdroj: RAM

Vstup elektromobility mezi pick-upy přinesl automobilkám novou příležitost. | Zdroj: RAM

Někteří se jí chopili okamžitě, s cílem uvést model v první vlně, jiní nechtěli ponechat nic náhodě a dali si maximálně záležet. Zdroj: RAM

Někteří se jí chopili okamžitě, s cílem uvést model v první vlně, jiní nechtěli ponechat nic náhodě a dali si maximálně záležet. | Zdroj: RAM

Touto cestou šel také RAM, který vývoj elektrické 1500 doplnil rozsáhlou diskuzí se stávajícími i budoucími klienty. Zdroj: RAM

Touto cestou šel také RAM, který vývoj elektrické 1500 doplnil rozsáhlou diskuzí se stávajícími i budoucími klienty. | Zdroj: RAM

Ani dnes není na konci cesty, ovšem finále se blíží. Zdroj: RAM

Ani dnes není na konci cesty, ovšem finále se blíží. | Zdroj: RAM

Na veletrhu spotřební elektroniky CES značka představuje koncept Ram 1500 Revolution BEV. Zdroj: RAM

Na veletrhu spotřební elektroniky CES značka představuje koncept Ram 1500 Revolution BEV. | Zdroj: RAM

„Zelený“ RAM plánovaný na rok 2024 nemá být pouhým doplněním portfolia, ale revolucí celého segmentu a ukázkou budoucí iniciativy značky s cílem stát se do roku 2030 lídrem mezi užitkovými elektromobily. Zdroj: RAM

„Zelený“ RAM plánovaný na rok 2024 nemá být pouhým doplněním portfolia, ale revolucí celého segmentu a ukázkou budoucí iniciativy značky s cílem stát se do roku 2030 lídrem mezi užitkovými elektromobily. | Zdroj: RAM

Přinos veřejných diskuzí je patrný na karoserii plné chytrých nápadů. Zdroj: RAM

Přinos veřejných diskuzí je patrný na karoserii plné chytrých nápadů. | Zdroj: RAM

Například výklopná tažná oka nenarušují čistou linii nárazníku, absence „B“ sloupku a protilehle se otevírací dveře poskytují velkorysý přístup do interiéru. Zdroj: RAM

Například výklopná tažná oka nenarušují čistou linii nárazníku, absence „B“ sloupku a protilehle se otevírací dveře poskytují velkorysý přístup do interiéru. | Zdroj: RAM

Díky použití platformy STLA Frame EV se mohla kabina prodloužit o 102 mm se zachováním délky korby současného modelu. Zdroj: RAM

Díky použití platformy STLA Frame EV se mohla kabina prodloužit o 102 mm se zachováním délky korby současného modelu. | Zdroj: RAM

Velká část prvků má elektrické ovládání, například víko předního kufru s bezdotykovou funkcí, zapuštěné kliky dveří, výsuvné boční i zadní nášlapy, zadní čelo a osvětlená dvířka nabíjecího portu. Zdroj: RAM

Velká část prvků má elektrické ovládání, například víko předního kufru s bezdotykovou funkcí, zapuštěné kliky dveří, výsuvné boční i zadní nášlapy, zadní čelo a osvětlená dvířka nabíjecího portu. | Zdroj: RAM

Koncept zvládá AC nabíjení úrovně 1 a 2 v horní polovině a rychlé nabíjení DC o výkonu 350 kW ve spodní části portu. Zdroj: RAM

Koncept zvládá AC nabíjení úrovně 1 a 2 v horní polovině a rychlé nabíjení DC o výkonu 350 kW ve spodní části portu. | Zdroj: RAM

 Zdroj: RAM

| Zdroj: RAM

Po vizuální stránce dodává vozu drsný vzhled animovaná příď s LED světlomety tvaru „X“ a osvětlené logo. Zdroj: RAM

Po vizuální stránce dodává vozu drsný vzhled animovaná příď s LED světlomety tvaru „X“ a osvětlené logo. | Zdroj: RAM

Koncept stojí na 24palcových kolech s pevnými středy doplněnými osvětlenými logy RAM. Zdroj: RAM

Koncept stojí na 24palcových kolech s pevnými středy doplněnými osvětlenými logy RAM. | Zdroj: RAM

Pneumatiky mají průměr 35 palců. Zdroj: RAM

Pneumatiky mají průměr 35 palců. | Zdroj: RAM

Lehká zpětná zrcátka jsou vyrobena pomocí 3D tisku a vešla se do nich i panoramatická kamera. Zdroj: RAM

Lehká zpětná zrcátka jsou vyrobena pomocí 3D tisku a vešla se do nich i panoramatická kamera. | Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV nešetří ani technologiemi, z nichž většina má potenciál sériové výroby. Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV nešetří ani technologiemi, z nichž většina má potenciál sériové výroby. | Zdroj: RAM

Začít můžeme třeba zpětným zrcátkem zobrazujícím panoramatické pohledy kamer. Zdroj: RAM

Začít můžeme třeba zpětným zrcátkem zobrazujícím panoramatické pohledy kamer. | Zdroj: RAM

Obsahuje také reproduktory a přijímač hlasového ovládání (Alexa a Siri) a po vyjmutí funguje jako záložní svítilna. Zdroj: RAM

Obsahuje také reproduktory a přijímač hlasového ovládání (Alexa a Siri) a po vyjmutí funguje jako záložní svítilna. | Zdroj: RAM

Hlasové ovládání registruje i povely zvenčí, například pro zavření oken, puštění hudby a zapnutí „stínového“ režimu. Zdroj: RAM

Hlasové ovládání registruje i povely zvenčí, například pro zavření oken, puštění hudby a zapnutí „stínového“ režimu. | Zdroj: RAM

Po jeho aktivaci vás bude vůz následovat, a tak se nebudete muset vracet pro nářadí přes celý areál. Zdroj: RAM

Po jeho aktivaci vás bude vůz následovat, a tak se nebudete muset vracet pro nářadí přes celý areál. | Zdroj: RAM

Dalším užitečným pomocníkem je mobilní aplikace schopná spočítat, jestli se daný náklad vejde do vozu. Zdroj: RAM

Dalším užitečným pomocníkem je mobilní aplikace schopná spočítat, jestli se daný náklad vejde do vozu. | Zdroj: RAM

Pro snadnější organizaci dne navrhuje infotainment různé opakující se aktivity a trasy. Zdroj: RAM

Pro snadnější organizaci dne navrhuje infotainment různé opakující se aktivity a trasy. | Zdroj: RAM

Systém umí tematicky přizpůsobit atmosféru interiéru v závislosti na situaci. Zdroj: RAM

Systém umí tematicky přizpůsobit atmosféru interiéru v závislosti na situaci. | Zdroj: RAM

To zahrnuje nastavení klimatizace, hudby, orientace sedadel, průhlednosti oken včetně panoramatického skla a odpružení vozu. Zdroj: RAM

To zahrnuje nastavení klimatizace, hudby, orientace sedadel, průhlednosti oken včetně panoramatického skla a odpružení vozu. | Zdroj: RAM

Z auta lze rovněž ovládat na dálku chytrou domácnost. Zdroj: RAM

Z auta lze rovněž ovládat na dálku chytrou domácnost. | Zdroj: RAM

Po příjezdu si můžete večer uspořádat party a shlédnout oblíbený film pomocí exteriérového projektoru. Zdroj: RAM

Po příjezdu si můžete večer uspořádat party a shlédnout oblíbený film pomocí exteriérového projektoru. | Zdroj: RAM

Doma vůz obslouží robotická nabíječka Ram Charger detekující jeho přítomnost i potřeby. Zdroj: RAM

Doma vůz obslouží robotická nabíječka Ram Charger detekující jeho přítomnost i potřeby. | Zdroj: RAM

Následně pod něj zajede na požadované místo. Zdroj: RAM

Následně pod něj zajede na požadované místo. | Zdroj: RAM

Koncept je vybaven autonomním systémem 3. úrovně a řízením všech kol. Zdroj: RAM

Koncept je vybaven autonomním systémem 3. úrovně a řízením všech kol. | Zdroj: RAM

Pohon obou náprav zajišťuje dvojice elektromotorů. Jelikož vůz bude jezdit v různých prostředích, je vybaven vzduchovým podvozkem s volbou třech režimů. Zdroj: RAM

Pohon obou náprav zajišťuje dvojice elektromotorů. Jelikož vůz bude jezdit v různých prostředích, je vybaven vzduchovým podvozkem s volbou třech režimů. | Zdroj: RAM

Zadní kola se natáčejí do úhlu 15 stupňů Zdroj: RAM

Zadní kola se natáčejí do úhlu 15 stupňů | Zdroj: RAM

Chytrými prvky RAM nešetří ani v interiéru. Zdroj: RAM

Chytrými prvky RAM nešetří ani v interiéru. | Zdroj: RAM

Ten je vybaven posuvnými kolejnicemi „Ram Track“, umožňující variabilní posun druhé řady sedadel včetně středové konzole, jejíž loketní opěrka se může proměnit v malou pracovní plochu. Zdroj: RAM

Ten je vybaven posuvnými kolejnicemi „Ram Track“, umožňující variabilní posun druhé řady sedadel včetně středové konzole, jejíž loketní opěrka se může proměnit v malou pracovní plochu. | Zdroj: RAM

Stejným systémem posuvného kotvení je vybavena také zadní korba. Zdroj: RAM

Stejným systémem posuvného kotvení je vybavena také zadní korba. | Zdroj: RAM

Zajímavostí je možnost třetí řady sedadel. Zdroj: RAM

Zajímavostí je možnost třetí řady sedadel. | Zdroj: RAM

Ta se dají vyklopit z elektricky ovládané přepážky mezi ložnou plochou a kabinou. Zdroj: RAM

Ta se dají vyklopit z elektricky ovládané přepážky mezi ložnou plochou a kabinou. | Zdroj: RAM

Dělicí část se stahovacím oknem nabízí ve spodní části průchod pro převoz předmětů dlouhých 5 486 mm. Zdroj: RAM

Dělicí část se stahovacím oknem nabízí ve spodní části průchod pro převoz předmětů dlouhých 5 486 mm. | Zdroj: RAM

Lehká sedadla jsou vybavena integrovanými bezpečnostními pásy, madly a reproduktory. Zdroj: RAM

Lehká sedadla jsou vybavena integrovanými bezpečnostními pásy, madly a reproduktory. | Zdroj: RAM

Řidič v ruce drží moderně pojatý volant s plochými hranami a dotykovými rameny. Zdroj: RAM

Řidič v ruce drží moderně pojatý volant s plochými hranami a dotykovými rameny. | Zdroj: RAM

Vedle integrovaného přístrojového štítu dominují palubní desce dvě dotykové obrazovky s celkovou úhlopříčkou 28 palců. Zdroj: RAM

Vedle integrovaného přístrojového štítu dominují palubní desce dvě dotykové obrazovky s celkovou úhlopříčkou 28 palců. | Zdroj: RAM

Horní můžete variabilně posouvat po kolejnici. Zdroj: RAM

Horní můžete variabilně posouvat po kolejnici. | Zdroj: RAM

Spodní část lze vyjmout a používat jako tablet nebo ke vzdálenému ovládání funkcí vozu. Zdroj: RAM

Spodní část lze vyjmout a používat jako tablet nebo ke vzdálenému ovládání funkcí vozu. | Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV | Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV | Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV | Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV | Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV Zdroj: RAM

Ram 1500 Revolution BEV | Zdroj: RAM

Někteří se jí chopili okamžitě, s cílem uvést model v první vlně, jiní nechtěli ponechat nic náhodě a dali si maximálně záležet. Zdroj: RAM
Touto cestou šel také RAM, který vývoj elektrické 1500 doplnil rozsáhlou diskuzí se stávajícími i budoucími klienty. Zdroj: RAM
Ani dnes není na konci cesty, ovšem finále se blíží. Zdroj: RAM
Na veletrhu spotřební elektroniky CES značka představuje koncept Ram 1500 Revolution BEV. Zdroj: RAM
48
Fotogalerie

Elektrický Ram 1500 Revolution má nesmírně důležitý úkol. Přináší kosmické technologie, v ulicích bude už příští rok

Ram s elektrickou 1500 nijak nespěchá a postoupně ji ladí k dokonalosti. Pokud přinese jen zlomek toho co koncept, bude v segmentu hodně silným konkurentem.

Vstup elektromobility mezi pick-upy přinesl automobilkám novou příležitost. Někteří se jí chopili okamžitě, s cílem uvést model v první vlně, jiní nechtěli ponechat nic náhodě a dali si maximálně záležet. Touto cestou šel také Ram, který vývoj elektrické 1500 doplnil rozsáhlou diskuzí se stávajícími i budoucími klienty. Ani dnes není na konci cesty, ovšem finále se blíží. Na veletrhu spotřební elektroniky CES značka představuje koncept Ram 1500 Revolution BEV.

„Zelený“ RAM plánovaný na rok 2024 nemá být pouhým doplněním portfolia, ale revolucí celého segmentu a ukázkou budoucí iniciativy značky s cílem stát se do roku 2030 lídrem mezi užitkovými elektromobily.

Přinos veřejných diskuzí je patrný na karoserii plné chytrých nápadů. Například výklopná tažná oka nenarušují čistou linii nárazníku, absence „B“ sloupku a protilehle se otevírací dveře poskytují velkorysý přístup do interiéru. Díky použití platformy STLA Frame EV se mohla kabina prodloužit o 102 mm se zachováním délky korby současného modelu.

Velká část prvků má elektrické ovládání, například víko předního kufru s bezdotykovou funkcí, zapuštěné kliky dveří, výsuvné boční i zadní nášlapy, zadní čelo a osvětlená dvířka nabíjecího portu. Koncept zvládá AC nabíjení úrovně 1 a 2 v horní polovině a rychlé nabíjení DC o výkonu 350 kW ve spodní části portu. Výsledkem je dodání energie pro ujetí 160 km za 10 minut.

Po vizuální stránce dodává vozu drsný vzhled animovaná příď s LED světlomety tvaru X a osvětlené logo. Koncept stojí na 24palcových kolech s pevnými středy doplněnými osvětlenými logy Ram. Pneumatiky mají průměr 35 palců. Lehká zpětná zrcátka jsou vyrobena pomocí 3D tisku a vešla se do nich i panoramatická kamera.

Chytrými prvky Ram nešetří ani v interiéru. Ten je vybaven posuvnými kolejnicemi Ram Track, umožňující variabilní posun druhé řady sedadel včetně středové konzole, jejíž loketní opěrka se může proměnit v malou pracovní plochu. Stejným systémem posuvného kotvení je vybavena také zadní korba. Zajímavostí je možnost třetí řady sedadel. Ta se dají vyklopit z elektricky ovládané přepážky mezi ložnou plochou a kabinou. Dělicí část se stahovacím oknem nabízí ve spodní části průchod pro převoz předmětů dlouhých 5486 mm.

Vrátíme-li se do interiéru, lehká sedadla jsou vybavena integrovanými bezpečnostními pásy, madly a reproduktory. Samozřejmostí je možnost složení do roviny spolu s širším rozsahem naklápění. Nelze opomenout, že veškeré materiály a čalounění je ekologicky udržitelné.

Řidič v ruce drží moderně pojatý volant s plochými hranami a dotykovými rameny. Vedle integrovaného přístrojového štítu dominují palubní desce dvě dotykové obrazovky s celkovou úhlopříčkou 28 palců. Spodní část lze vyjmout a používat jako tablet nebo ke vzdálenému ovládání funkcí vozu. Horní můžete variabilně posouvat po kolejnici.

Ram 1500 Revolution BEV nešetří ani technologiemi, z nichž většina má potenciál sériové výroby. Začít můžeme třeba zpětným zrcátkem zobrazujícím panoramatické pohledy kamer. Obsahuje také reproduktory a přijímač hlasového ovládání (Alexa a Siri) a po vyjmutí funguje jako záložní svítilna. Hlasové ovládání registruje i povely zvenčí, například pro zavření oken, puštění hudby a zapnutí „stínového“ režimu. Po jeho aktivaci vás bude vůz následovat, a tak se nebudete muset vracet pro nářadí přes celý areál. Dalším užitečným pomocníkem je mobilní aplikace schopná spočítat, jestli se daný náklad vejde do vozu.

Pro snadnější organizaci dne navrhuje infotainment různé opakující se aktivity a trasy. Systém umí tematicky přizpůsobit atmosféru interiéru v závislosti na situaci. To zahrnuje nastavení klimatizace, hudby, orientace sedadel, průhlednosti oken včetně panoramatického skla a odpružení vozu. Z auta lze rovněž ovládat na dálku chytrou domácnost. Po příjezdu si můžete večer uspořádat party a zhlédnout oblíbený film pomocí exteriérového projektoru. Doma vůz obslouží robotická nabíječka Ram Charger detekující jeho přítomnost i potřeby. Následně pod něj zajede na požadované místo.

Koncept je vybaven autonomním systémem 3. úrovně a řízením všech kol. Zadní kola se natáčejí do úhlu 15 stupňů. Pohon obou náprav zajišťuje dvojice elektromotorů. Jelikož vůz bude jezdit v různých prostředích, je vybaven vzduchovým podvozkem s volbou třech režimů.

Doporučujeme

Články odjinud