Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Osel z Jetele  |  27. 11. 2018 14:14

Akdese pag virobý fšecka talektřyna?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:02

F tvé gebuly, cype...

Odpovědět  |   | 

Budeš šlapat bicyglu z dynamem až zcepeníš

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Saman  |  29. 11. 2018 15:18

v uplne te same elektrarne v jake se vyrabi ta elektrina pro rafinaci paliv, asi?

Odpovědět  |   | 
vana  |  27. 11. 2018 14:55

"...Točivý moment poté čítá celkových 14.000 Nm. Nejedná se o překlep, 3500 Nm na každém kole...."

Tohle je podobný nesmysl jako kdybychom napsali:
Tlak v pneumatikách poté čítá celkových 12 barů. Nejedná se o překlep, 3 bary v každém kole.

Odpovědět  |   | 
vasil  |  28. 11. 2018 00:12

Uf, nejsem sám :)

Odpovědět  |   | 
obďa  |  28. 11. 2018 07:18

Čím víc proužků....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 15:54

Nejlehčí asi ten pickup nebude.Tak 3-4tuny pohotovostní hmotnost a řidičák C1 v evropě.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  27. 11. 2018 18:49

Nikoli. 3470 kg užitečná, 2670 kg suchá hmotnost ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 19:33

Takže aspoň C1 jsem trefil.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:02

3470 je celková, takže normální béčko.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:00

Držím palce, nech to tej firme vyjde. Pretože jedna vec je vyrobiť 1 prototyp, a úplne iná spustiť sériovú výrobu.
Ono je to ako s hamburgerom. Jeden si vie doma urobiť každý. Ale len málo ľudí dokázalo tie hamburgery predávať v miliónových množstvách.

Odpovědět  |   | 
Jetelovo  |  27. 11. 2018 18:39

dobrý pro burany před kaufem

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 08:19

Bohužel cena jen elektrického pohonu (baterie, elektromotory, absolutně nezbytná rychlonabíječka) vychází na stejné peníze, jako celý nový Ford Raptor 7.0 V8 v maximální výbavě.

Odpovědět  |   | 
Raptor V8 sedmilitr  |  28. 11. 2018 12:01

Kde jsi kámo viděl Raptora se sedmilitrem?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 20:42
JirkaK  |  28. 11. 2018 08:45

Papír snese všechno a internet taky. Jenže čísla jsou něco jiného. A tak mám dvě otázky:
-Jak může jedno kolo přenést točivý moment 3500Nm, když obyčejný dieselový motor s točivým momentem řádově 10x menším dokáže při rozjezdu spolehlivě protočit dvě kola? Ani použité pneumatiky nevypadají jako ty, které by dokázaly takovou "nálož" přenést na silnici.
-Rychlonabíječka,,,,dojezd 640km.... nabití na 320km za 30 minut... kapacita 180kWh.... Tedy příkon nabíječky okolo těch 180kW, při započítání ztrát spíš 200kW. Každý kdo dělá něco s elektřinou ví co to je za příkon a jak musí být dimenzované napájení. Pět takových nabíječek má příkon jeden megawatt, jako menší fabrika. Kde na to chcete tu elektriku brát, když už teď je jí málo a zdražuje?

Odpovědět  |   | 
vana  |  28. 11. 2018 09:05

Kolo může přenést moment 3500 Nm (za jinak stejných podmínek) pokud bude dostatečně velké. Hnací síla na jeho obvodu je sice přímo úměrná momentu, ale zároveň klesá s průměrem kola
A co se týká těch tisíců Nm na kolech má je samozřejmě i ten diesel. To akorát redaktoři netuší že je poněkud rozdíl mezi momentem na motoru a momentem na kolech

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:08

Zkus si jen tak pro srandu spočítat, kolik Nm na ta kola ve skutečnosti jde. Když vezmu točivý moment nějakého podobného pickupu (Ford 150 pro začátek) s téměř 600 Nm na motoru, přidám převodovku a stálý převod, pak na kolech dostanu kolem 9000 Nm, a to jde jen na jednu nápravu, protože F-150 není stálá čtyřkolka. Tedy 4500 Nm na jedno kolo.
Elektřiny je dostatek, zdražování vůbec nemá nic společného s tím, že jí je málo. Přinejmenším ne u nás.

Odpovědět  |   | 

Za posledních 20 jsme z ČR v průměry vyvezli 1/4 až 1/3 elektrický energie do zahraničí a ještě k tomu za pakatel.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

20 let

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  28. 11. 2018 13:18

Koukám, že ňůtnmetry dávají místním diskutérům stále zabrat více, než pneumatikám toho auta. Jeden tady přirovnává sčítání Nm na kolech ke sčítání tlaku v pneu, druhý si myslí, že jaký Nm na motoru, takový Nm na kolech... boha jeho.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 11. 2018 13:55

Pricom je to absolutny nezmysel pretoze bez pana CASU ta debata patri do tretej astralnej dimenzie za rozhranim mikro a makrokozmu, cize takej fyziky, ktora s tou nasou ma spolocne tolko ako koza s hublovym teleskopom.

Odpovědět  |   | 

GM neplánuje příštích 20 let vyrábět žádné elektrické pickupy. Pohoda džéz.

GM Not Planning All-Electric Truck For At Least 20 Years
https://carbuzz.com/news/gm-not-planning-all-... ...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

Pár detailů navíc od engadgetu
https://youtu.be/MGFr2TgLAGQ...

Rozborka parametrů
https://youtu.be/0eRCYhPy2Mw...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  29. 11. 2018 18:12

Stacilo spomenut BN1200 a nielen diskusia, ale aj cely clanok je prec. Pan cenzor, chcete dalsie? Rad Vam prispejem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 23 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry