Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

26 komentářů

Anti-automat
29. listopadu • 18:12

Stacilo spomenut BN1200 a nielen diskusia, ale aj cely clanok je prec. Pan cenzor, chcete dalsie? Rad Vam prispejem.

Kuk Vykuk
29. listopadu • 1:39

Pár detailů navíc od engadgetu
https://youtu.be/MGFr2TgLAGQ... Rozborka parametrů
https://youtu.be/0eRCYhPy2Mw... ---

Kuk Vykuk
29. listopadu • 0:50

GM neplánuje příštích 20 let vyrábět žádné elektrické pickupy. Pohoda džéz. :-D:-D:-DB-]GM Not Planning All-Electric Truck For At Least 20 Years
https://carbuzz.com/news/gm-not-planning-all-... ...

Wonn
28. listopadu • 13:18

Koukám, že ňůtnmetry dávají místním diskutérům stále zabrat více, než pneumatikám toho auta. Jeden tady přirovnává sčítání Nm na kolech ke sčítání tlaku v pneu, druhý si myslí, že jaký Nm na motoru, takový Nm na kolech... boha jeho.

Anti-automat
28. listopadu • 13:55

Pricom je to absolutny nezmysel pretoze bez pana CASU ta debata patri do tretej astralnej dimenzie za rozhranim mikro a makrokozmu, cize takej fyziky, ktora s tou nasou ma spolocne tolko ako koza s hublovym teleskopom.

JirkaK
28. listopadu • 8:45

Papír snese všechno a internet taky. Jenže čísla jsou něco jiného. A tak mám dvě otázky:
-Jak může jedno kolo přenést točivý moment 3500Nm, když obyčejný dieselový motor s točivým momentem řádově 10x menším dokáže při rozjezdu spolehlivě protočit dvě kola? Ani použité pneumatiky nevypadají jako ty, které by dokázaly takovou "nálož" přenést na silnici.
-Rychlonabíječka,,,,dojezd 640km.... nabití na 320km za 30 minut... kapacita 180kWh.... Tedy příkon nabíječky okolo těch 180kW, při započítání ztrát spíš 200kW. Každý kdo dělá něco s elektřinou ví co to je za příkon a jak musí být dimenzované napájení. Pět takových nabíječek má příkon jeden megawatt, jako menší fabrika. Kde na to chcete tu elektriku brát, když už teď je jí málo a zdražuje?

mpolan
28. listopadu • 9:08

Zkus si jen tak pro srandu spočítat, kolik Nm na ta kola ve skutečnosti jde. Když vezmu točivý moment nějakého podobného pickupu (Ford 150 pro začátek) s téměř 600 Nm na motoru, přidám převodovku a stálý převod, pak na kolech dostanu kolem 9000 Nm, a to jde jen na jednu nápravu, protože F-150 není stálá čtyřkolka. Tedy 4500 Nm na jedno kolo.
Elektřiny je dostatek, zdražování vůbec nemá nic společného s tím, že jí je málo. Přinejmenším ne u nás.

Kuk Vykuk
29. listopadu • 0:40

Za posledních 20 jsme z ČR v průměry vyvezli 1/4 až 1/3 elektrický energie do zahraničí a ještě k tomu za pakatel.

Kuk Vykuk
29. listopadu • 0:43

20 let

vana
28. listopadu • 9:05

Kolo může přenést moment 3500 Nm (za jinak stejných podmínek) pokud bude dostatečně velké. Hnací síla na jeho obvodu je sice přímo úměrná momentu, ale zároveň klesá s průměrem kola
A co se týká těch tisíců Nm na kolech má je samozřejmě i ten diesel. To akorát redaktoři netuší že je poněkud rozdíl mezi momentem na motoru a momentem na kolech

runner42
28. listopadu • 8:19

Bohužel cena jen elektrického pohonu (baterie, elektromotory, absolutně nezbytná rychlonabíječka) vychází na stejné peníze, jako celý nový Ford Raptor 7.0 V8 v maximální výbavě.

Raptor V8 sedmilitr
28. listopadu • 12:01

Kde jsi kámo viděl Raptora se sedmilitrem?

Jetelovo
27. listopadu • 18:39

dobrý pro burany před kaufem

josephko
27. listopadu • 18:00

Držím palce, nech to tej firme vyjde. Pretože jedna vec je vyrobiť 1 prototyp, a úplne iná spustiť sériovú výrobu.
Ono je to ako s hamburgerom. Jeden si vie doma urobiť každý. Ale len málo ľudí dokázalo tie hamburgery predávať v miliónových množstvách.

Michal
27. listopadu • 15:54

Nejlehčí asi ten pickup nebude.Tak 3-4tuny pohotovostní hmotnost a řidičák C1 v evropě.

Tohares
27. listopadu • 18:49

Nikoli. 3470 kg užitečná, 2670 kg suchá hmotnost ;)

Michal
27. listopadu • 19:33

Takže aspoň C1 jsem trefil.

mpolan
28. listopadu • 9:02

3470 je celková, takže normální béčko.

vana
27. listopadu • 14:55

"...Točivý moment poté čítá celkových 14.000 Nm. Nejedná se o překlep, 3500 Nm na každém kole...."Tohle je podobný nesmysl jako kdybychom napsali:
Tlak v pneumatikách poté čítá celkových 12 barů. Nejedná se o překlep, 3 bary v každém kole.

obďa
28. listopadu • 7:18

Čím víc proužků....

vasil
28. listopadu • 0:12

Uf, nejsem sám :)

Osel z Jetele
27. listopadu • 14:14

Akdese pag virobý fšecka talektřyna?

Saman
29. listopadu • 15:18

v uplne te same elektrarne v jake se vyrabi ta elektrina pro rafinaci paliv, asi? :-D

Kuk Vykuk
28. listopadu • 11:21

Budeš šlapat bicyglu z dynamem až zcepeníš B-]:-D

josephko
27. listopadu • 18:02

F tvé gebuly, cype... :-D

Doporučujeme

Články odjinud