Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Osel z Jetele  |  27. 11. 2018 14:14

Akdese pag virobý fšecka talektřyna?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:02

F tvé gebuly, cype...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 11. 2018 11:21

Budeš šlapat bicyglu z dynamem až zcepeníš

Odpovědět  |   | 
Saman  |  29. 11. 2018 15:18

v uplne te same elektrarne v jake se vyrabi ta elektrina pro rafinaci paliv, asi?

Odpovědět  |   | 
vana  |  27. 11. 2018 14:55

"...Točivý moment poté čítá celkových 14.000 Nm. Nejedná se o překlep, 3500 Nm na každém kole...."

Tohle je podobný nesmysl jako kdybychom napsali:
Tlak v pneumatikách poté čítá celkových 12 barů. Nejedná se o překlep, 3 bary v každém kole.

Odpovědět  |   | 
vasil  |  28. 11. 2018 00:12

Uf, nejsem sám :)

Odpovědět  |   | 
obďa  |  28. 11. 2018 07:18

Čím víc proužků....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 15:54

Nejlehčí asi ten pickup nebude.Tak 3-4tuny pohotovostní hmotnost a řidičák C1 v evropě.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  27. 11. 2018 18:49

Nikoli. 3470 kg užitečná, 2670 kg suchá hmotnost ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 19:33

Takže aspoň C1 jsem trefil.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:02

3470 je celková, takže normální béčko.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:00

Držím palce, nech to tej firme vyjde. Pretože jedna vec je vyrobiť 1 prototyp, a úplne iná spustiť sériovú výrobu.
Ono je to ako s hamburgerom. Jeden si vie doma urobiť každý. Ale len málo ľudí dokázalo tie hamburgery predávať v miliónových množstvách.

Odpovědět  |   | 
Jetelovo  |  27. 11. 2018 18:39

dobrý pro burany před kaufem

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 08:19

Bohužel cena jen elektrického pohonu (baterie, elektromotory, absolutně nezbytná rychlonabíječka) vychází na stejné peníze, jako celý nový Ford Raptor 7.0 V8 v maximální výbavě.

Odpovědět  |   | 
Raptor V8 sedmilitr  |  28. 11. 2018 12:01

Kde jsi kámo viděl Raptora se sedmilitrem?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 20:42
JirkaK  |  28. 11. 2018 08:45

Papír snese všechno a internet taky. Jenže čísla jsou něco jiného. A tak mám dvě otázky:
-Jak může jedno kolo přenést točivý moment 3500Nm, když obyčejný dieselový motor s točivým momentem řádově 10x menším dokáže při rozjezdu spolehlivě protočit dvě kola? Ani použité pneumatiky nevypadají jako ty, které by dokázaly takovou "nálož" přenést na silnici.
-Rychlonabíječka,,,,dojezd 640km.... nabití na 320km za 30 minut... kapacita 180kWh.... Tedy příkon nabíječky okolo těch 180kW, při započítání ztrát spíš 200kW. Každý kdo dělá něco s elektřinou ví co to je za příkon a jak musí být dimenzované napájení. Pět takových nabíječek má příkon jeden megawatt, jako menší fabrika. Kde na to chcete tu elektriku brát, když už teď je jí málo a zdražuje?

Odpovědět  |   | 
vana  |  28. 11. 2018 09:05

Kolo může přenést moment 3500 Nm (za jinak stejných podmínek) pokud bude dostatečně velké. Hnací síla na jeho obvodu je sice přímo úměrná momentu, ale zároveň klesá s průměrem kola
A co se týká těch tisíců Nm na kolech má je samozřejmě i ten diesel. To akorát redaktoři netuší že je poněkud rozdíl mezi momentem na motoru a momentem na kolech

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:08

Zkus si jen tak pro srandu spočítat, kolik Nm na ta kola ve skutečnosti jde. Když vezmu točivý moment nějakého podobného pickupu (Ford 150 pro začátek) s téměř 600 Nm na motoru, přidám převodovku a stálý převod, pak na kolech dostanu kolem 9000 Nm, a to jde jen na jednu nápravu, protože F-150 není stálá čtyřkolka. Tedy 4500 Nm na jedno kolo.
Elektřiny je dostatek, zdražování vůbec nemá nic společného s tím, že jí je málo. Přinejmenším ne u nás.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:40

Za posledních 20 jsme z ČR v průměry vyvezli 1/4 až 1/3 elektrický energie do zahraničí a ještě k tomu za pakatel.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:43

20 let

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  28. 11. 2018 13:18

Koukám, že ňůtnmetry dávají místním diskutérům stále zabrat více, než pneumatikám toho auta. Jeden tady přirovnává sčítání Nm na kolech ke sčítání tlaku v pneu, druhý si myslí, že jaký Nm na motoru, takový Nm na kolech... boha jeho.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 11. 2018 13:55

Pricom je to absolutny nezmysel pretoze bez pana CASU ta debata patri do tretej astralnej dimenzie za rozhranim mikro a makrokozmu, cize takej fyziky, ktora s tou nasou ma spolocne tolko ako koza s hublovym teleskopom.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:50

GM neplánuje příštích 20 let vyrábět žádné elektrické pickupy. Pohoda džéz.

GM Not Planning All-Electric Truck For At Least 20 Years
https://carbuzz.com/news/gm-not-planning-all-... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 01:39

Pár detailů navíc od engadgetu
https://youtu.be/MGFr2TgLAGQ...

Rozborka parametrů
https://youtu.be/0eRCYhPy2Mw...

---

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  29. 11. 2018 18:12

Stacilo spomenut BN1200 a nielen diskusia, ale aj cely clanok je prec. Pan cenzor, chcete dalsie? Rad Vam prispejem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A