Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Osel z Jetele  |  27. 11. 2018 14:14

Akdese pag virobý fšecka talektřyna?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:02

F tvé gebuly, cype...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 11. 2018 11:21

Budeš šlapat bicyglu z dynamem až zcepeníš

Odpovědět  |   | 
Saman  |  29. 11. 2018 15:18

v uplne te same elektrarne v jake se vyrabi ta elektrina pro rafinaci paliv, asi?

Odpovědět  |   | 
vana  |  27. 11. 2018 14:55

"...Točivý moment poté čítá celkových 14.000 Nm. Nejedná se o překlep, 3500 Nm na každém kole...."

Tohle je podobný nesmysl jako kdybychom napsali:
Tlak v pneumatikách poté čítá celkových 12 barů. Nejedná se o překlep, 3 bary v každém kole.

Odpovědět  |   | 
vasil  |  28. 11. 2018 00:12

Uf, nejsem sám :)

Odpovědět  |   | 
obďa  |  28. 11. 2018 07:18

Čím víc proužků....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 15:54

Nejlehčí asi ten pickup nebude.Tak 3-4tuny pohotovostní hmotnost a řidičák C1 v evropě.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  27. 11. 2018 18:49

Nikoli. 3470 kg užitečná, 2670 kg suchá hmotnost ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 19:33

Takže aspoň C1 jsem trefil.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:02

3470 je celková, takže normální béčko.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:00

Držím palce, nech to tej firme vyjde. Pretože jedna vec je vyrobiť 1 prototyp, a úplne iná spustiť sériovú výrobu.
Ono je to ako s hamburgerom. Jeden si vie doma urobiť každý. Ale len málo ľudí dokázalo tie hamburgery predávať v miliónových množstvách.

Odpovědět  |   | 
Jetelovo  |  27. 11. 2018 18:39

dobrý pro burany před kaufem

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 08:19

Bohužel cena jen elektrického pohonu (baterie, elektromotory, absolutně nezbytná rychlonabíječka) vychází na stejné peníze, jako celý nový Ford Raptor 7.0 V8 v maximální výbavě.

Odpovědět  |   | 
Raptor V8 sedmilitr  |  28. 11. 2018 12:01

Kde jsi kámo viděl Raptora se sedmilitrem?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 20:42
JirkaK  |  28. 11. 2018 08:45

Papír snese všechno a internet taky. Jenže čísla jsou něco jiného. A tak mám dvě otázky:
-Jak může jedno kolo přenést točivý moment 3500Nm, když obyčejný dieselový motor s točivým momentem řádově 10x menším dokáže při rozjezdu spolehlivě protočit dvě kola? Ani použité pneumatiky nevypadají jako ty, které by dokázaly takovou "nálož" přenést na silnici.
-Rychlonabíječka,,,,dojezd 640km.... nabití na 320km za 30 minut... kapacita 180kWh.... Tedy příkon nabíječky okolo těch 180kW, při započítání ztrát spíš 200kW. Každý kdo dělá něco s elektřinou ví co to je za příkon a jak musí být dimenzované napájení. Pět takových nabíječek má příkon jeden megawatt, jako menší fabrika. Kde na to chcete tu elektriku brát, když už teď je jí málo a zdražuje?

Odpovědět  |   | 
vana  |  28. 11. 2018 09:05

Kolo může přenést moment 3500 Nm (za jinak stejných podmínek) pokud bude dostatečně velké. Hnací síla na jeho obvodu je sice přímo úměrná momentu, ale zároveň klesá s průměrem kola
A co se týká těch tisíců Nm na kolech má je samozřejmě i ten diesel. To akorát redaktoři netuší že je poněkud rozdíl mezi momentem na motoru a momentem na kolech

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:08

Zkus si jen tak pro srandu spočítat, kolik Nm na ta kola ve skutečnosti jde. Když vezmu točivý moment nějakého podobného pickupu (Ford 150 pro začátek) s téměř 600 Nm na motoru, přidám převodovku a stálý převod, pak na kolech dostanu kolem 9000 Nm, a to jde jen na jednu nápravu, protože F-150 není stálá čtyřkolka. Tedy 4500 Nm na jedno kolo.
Elektřiny je dostatek, zdražování vůbec nemá nic společného s tím, že jí je málo. Přinejmenším ne u nás.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:40

Za posledních 20 jsme z ČR v průměry vyvezli 1/4 až 1/3 elektrický energie do zahraničí a ještě k tomu za pakatel.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:43

20 let

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  28. 11. 2018 13:18

Koukám, že ňůtnmetry dávají místním diskutérům stále zabrat více, než pneumatikám toho auta. Jeden tady přirovnává sčítání Nm na kolech ke sčítání tlaku v pneu, druhý si myslí, že jaký Nm na motoru, takový Nm na kolech... boha jeho.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 11. 2018 13:55

Pricom je to absolutny nezmysel pretoze bez pana CASU ta debata patri do tretej astralnej dimenzie za rozhranim mikro a makrokozmu, cize takej fyziky, ktora s tou nasou ma spolocne tolko ako koza s hublovym teleskopom.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:50

GM neplánuje příštích 20 let vyrábět žádné elektrické pickupy. Pohoda džéz.

GM Not Planning All-Electric Truck For At Least 20 Years
https://carbuzz.com/news/gm-not-planning-all-... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 01:39

Pár detailů navíc od engadgetu
https://youtu.be/MGFr2TgLAGQ...

Rozborka parametrů
https://youtu.be/0eRCYhPy2Mw...

---

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  29. 11. 2018 18:12

Stacilo spomenut BN1200 a nielen diskusia, ale aj cely clanok je prec. Pan cenzor, chcete dalsie? Rad Vam prispejem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků

Nejčtenější články

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně …

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k domácím škodovkám, v bývalém Sovětském svazu se však vyráběly pro potřeby ministerstva vnitra i rychlejší speciální verze poháněné motory s krouživým pístem.

21.  1.  2019 | | 22 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 238 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 26 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A