Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Osel z Jetele  |  27. 11. 2018 14:14

Akdese pag virobý fšecka talektřyna?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:02

F tvé gebuly, cype...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 11. 2018 11:21

Budeš šlapat bicyglu z dynamem až zcepeníš

Odpovědět  |   | 
Saman  |  29. 11. 2018 15:18

v uplne te same elektrarne v jake se vyrabi ta elektrina pro rafinaci paliv, asi?

Odpovědět  |   | 
vana  |  27. 11. 2018 14:55

"...Točivý moment poté čítá celkových 14.000 Nm. Nejedná se o překlep, 3500 Nm na každém kole...."

Tohle je podobný nesmysl jako kdybychom napsali:
Tlak v pneumatikách poté čítá celkových 12 barů. Nejedná se o překlep, 3 bary v každém kole.

Odpovědět  |   | 
vasil  |  28. 11. 2018 00:12

Uf, nejsem sám :)

Odpovědět  |   | 
obďa  |  28. 11. 2018 07:18

Čím víc proužků....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 15:54

Nejlehčí asi ten pickup nebude.Tak 3-4tuny pohotovostní hmotnost a řidičák C1 v evropě.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  27. 11. 2018 18:49

Nikoli. 3470 kg užitečná, 2670 kg suchá hmotnost ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2018 19:33

Takže aspoň C1 jsem trefil.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:02

3470 je celková, takže normální béčko.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  27. 11. 2018 18:00

Držím palce, nech to tej firme vyjde. Pretože jedna vec je vyrobiť 1 prototyp, a úplne iná spustiť sériovú výrobu.
Ono je to ako s hamburgerom. Jeden si vie doma urobiť každý. Ale len málo ľudí dokázalo tie hamburgery predávať v miliónových množstvách.

Odpovědět  |   | 
Jetelovo  |  27. 11. 2018 18:39

dobrý pro burany před kaufem

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 08:19

Bohužel cena jen elektrického pohonu (baterie, elektromotory, absolutně nezbytná rychlonabíječka) vychází na stejné peníze, jako celý nový Ford Raptor 7.0 V8 v maximální výbavě.

Odpovědět  |   | 
Raptor V8 sedmilitr  |  28. 11. 2018 12:01

Kde jsi kámo viděl Raptora se sedmilitrem?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  28. 11. 2018 20:42
JirkaK  |  28. 11. 2018 08:45

Papír snese všechno a internet taky. Jenže čísla jsou něco jiného. A tak mám dvě otázky:
-Jak může jedno kolo přenést točivý moment 3500Nm, když obyčejný dieselový motor s točivým momentem řádově 10x menším dokáže při rozjezdu spolehlivě protočit dvě kola? Ani použité pneumatiky nevypadají jako ty, které by dokázaly takovou "nálož" přenést na silnici.
-Rychlonabíječka,,,,dojezd 640km.... nabití na 320km za 30 minut... kapacita 180kWh.... Tedy příkon nabíječky okolo těch 180kW, při započítání ztrát spíš 200kW. Každý kdo dělá něco s elektřinou ví co to je za příkon a jak musí být dimenzované napájení. Pět takových nabíječek má příkon jeden megawatt, jako menší fabrika. Kde na to chcete tu elektriku brát, když už teď je jí málo a zdražuje?

Odpovědět  |   | 
vana  |  28. 11. 2018 09:05

Kolo může přenést moment 3500 Nm (za jinak stejných podmínek) pokud bude dostatečně velké. Hnací síla na jeho obvodu je sice přímo úměrná momentu, ale zároveň klesá s průměrem kola
A co se týká těch tisíců Nm na kolech má je samozřejmě i ten diesel. To akorát redaktoři netuší že je poněkud rozdíl mezi momentem na motoru a momentem na kolech

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 11. 2018 09:08

Zkus si jen tak pro srandu spočítat, kolik Nm na ta kola ve skutečnosti jde. Když vezmu točivý moment nějakého podobného pickupu (Ford 150 pro začátek) s téměř 600 Nm na motoru, přidám převodovku a stálý převod, pak na kolech dostanu kolem 9000 Nm, a to jde jen na jednu nápravu, protože F-150 není stálá čtyřkolka. Tedy 4500 Nm na jedno kolo.
Elektřiny je dostatek, zdražování vůbec nemá nic společného s tím, že jí je málo. Přinejmenším ne u nás.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:40

Za posledních 20 jsme z ČR v průměry vyvezli 1/4 až 1/3 elektrický energie do zahraničí a ještě k tomu za pakatel.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:43

20 let

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  28. 11. 2018 13:18

Koukám, že ňůtnmetry dávají místním diskutérům stále zabrat více, než pneumatikám toho auta. Jeden tady přirovnává sčítání Nm na kolech ke sčítání tlaku v pneu, druhý si myslí, že jaký Nm na motoru, takový Nm na kolech... boha jeho.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  28. 11. 2018 13:55

Pricom je to absolutny nezmysel pretoze bez pana CASU ta debata patri do tretej astralnej dimenzie za rozhranim mikro a makrokozmu, cize takej fyziky, ktora s tou nasou ma spolocne tolko ako koza s hublovym teleskopom.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 00:50

GM neplánuje příštích 20 let vyrábět žádné elektrické pickupy. Pohoda džéz.

GM Not Planning All-Electric Truck For At Least 20 Years
https://carbuzz.com/news/gm-not-planning-all-... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 11. 2018 01:39

Pár detailů navíc od engadgetu
https://youtu.be/MGFr2TgLAGQ...

Rozborka parametrů
https://youtu.be/0eRCYhPy2Mw...

---

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  29. 11. 2018 18:12

Stacilo spomenut BN1200 a nielen diskusia, ale aj cely clanok je prec. Pan cenzor, chcete dalsie? Rad Vam prispejem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 62 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 327 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A