Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Elektrický pick-up od začínající firmy Rivian bude na letošním autosalonu v Los Angeles oslňovat davy. Jeho schopnosti a výkon totiž berou dech.

Rivian je zatím malá začínající firma z Michiganu, která se rozhodla obohatit pomalu se rozrůstající trh elektrických pick-upů a terénních vozidel v USA. Prvotina s označením R1T však jde na věc opravdu tvrdě. Pokud jde o čísla a praktičnost, tento elektrický pick-up zřejmě nemá konkurenci.

Bez spalovacího motoru pod kapotou se může R1T pyšnit nejen zadní korbou, ale také nákladovým prostorem vepředu. Zmíněná korba je pak navržena jako vodotěsná a lze ji různě konfigurovat řadou přepážek. Další úložný prostor se mimochodem nachází v prostoru mezi zadními dveřmi a podběhy kol, přičemž odklopná dvířka lze použít jako schůdek pro lepší přístup na korbu či střechu (viz galerie).

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Pětimístný interiér je řešený poměrně jednoduše, na druhou stranu ale nabízí vskutku komfortní atmosféru s dřevěnými a kovovými obklady. Hledělo se ovšem také na funkčnost materiálů, které mají být odolné a lehce očistitelé. Podle dnešních trendů nechybí na palubní desce velký dotykový displej infotainmentu a před řidičem digitální přístrojový štít.

R1T ale zaujme hlavně svou technikou. Rivian bude pick-up nabízet ve třech specifikacích, přičemž ta nejvyšší dostane čtveřici elektromotorů (jeden pro každé kolo), jejichž kombinovaný výkon je 522 kW (764 koní). Točivý moment poté čítá celkových 14.000 Nm. Nejedná se o překlep, 3500 Nm na každém kole. Díky tomu má být u 2,6 tuny vážícího pick-upu zajištěno zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 3 vteřiny. Systém vektorování točivého momentu je samozřejmostí. Maximální rychlost je 200 km/h.

Řídili jsme La Pickup aneb Sladká sedmdesátá v argentinském Mercedesu!

Řídili jsme La Pickup aneb Sladká sedmdesátá v argentinském Mercedesu!

S bateriovým modulem o nejvyšší kapacitě 180 kWh poté Rivian udává dojezd na jedno nabití přes 640 kilometrů. Dobití na dojezd 320 km je prý otázkou 30 minut, pokud využijete rychlonabíječku. S masivním točivým momentem je navíc možné táhnout i náklad o hmotnosti 5000 kg. Mezi další schopnosti patří i brodění až metr hlubokou vodou.

Pro svůj elektrický pick-up plánuje firma i systém autonomního řízení 3. úrovně, kdy si bude vůz dostupné aktualizace stahovat automaticky z internetu. Základní cenovka R1T je stanovených 61.500 dolarů, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun za nejslabší variantu. Rivian nyní vyřizuje předobjednávky se zálohou 1000 dolarů (asi 23.000 Kč). Dodávky prvních vozidel mají začít v druhé polovině roku 2020.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků