Elektrický pick-up Rivian R1T šokuje svět. Stovku dá za 3 vteřiny, utáhne až 5 tun

Elektrický pick-up od začínající firmy Rivian bude na letošním autosalonu v Los Angeles oslňovat davy. Jeho schopnosti a výkon totiž berou dech.

Rivian je zatím malá začínající firma z Michiganu, která se rozhodla obohatit pomalu se rozrůstající trh elektrických pick-upů a terénních vozidel v USA. Prvotina s označením R1T však jde na věc opravdu tvrdě. Pokud jde o čísla a praktičnost, tento elektrický pick-up zřejmě nemá konkurenci.

Bez spalovacího motoru pod kapotou se může R1T pyšnit nejen zadní korbou, ale také nákladovým prostorem vepředu. Zmíněná korba je pak navržena jako vodotěsná a lze ji různě konfigurovat řadou přepážek. Další úložný prostor se mimochodem nachází v prostoru mezi zadními dveřmi a podběhy kol, přičemž odklopná dvířka lze použít jako schůdek pro lepší přístup na korbu či střechu (viz galerie).

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Pětimístný interiér je řešený poměrně jednoduše, na druhou stranu ale nabízí vskutku komfortní atmosféru s dřevěnými a kovovými obklady. Hledělo se ovšem také na funkčnost materiálů, které mají být odolné a lehce očistitelé. Podle dnešních trendů nechybí na palubní desce velký dotykový displej infotainmentu a před řidičem digitální přístrojový štít.

R1T ale zaujme hlavně svou technikou. Rivian bude pick-up nabízet ve třech specifikacích, přičemž ta nejvyšší dostane čtveřici elektromotorů (jeden pro každé kolo), jejichž kombinovaný výkon je 522 kW (764 koní). Točivý moment poté čítá celkových 14.000 Nm. Nejedná se o překlep, 3500 Nm na každém kole. Díky tomu má být u 2,6 tuny vážícího pick-upu zajištěno zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 3 vteřiny. Systém vektorování točivého momentu je samozřejmostí. Maximální rychlost je 200 km/h.

Řídili jsme La Pickup aneb Sladká sedmdesátá v argentinském Mercedesu!

Řídili jsme La Pickup aneb Sladká sedmdesátá v argentinském Mercedesu!

S bateriovým modulem o nejvyšší kapacitě 180 kWh poté Rivian udává dojezd na jedno nabití přes 640 kilometrů. Dobití na dojezd 320 km je prý otázkou 30 minut, pokud využijete rychlonabíječku. S masivním točivým momentem je navíc možné táhnout i náklad o hmotnosti 5000 kg. Mezi další schopnosti patří i brodění až metr hlubokou vodou.

Pro svůj elektrický pick-up plánuje firma i systém autonomního řízení 3. úrovně, kdy si bude vůz dostupné aktualizace stahovat automaticky z internetu. Základní cenovka R1T je stanovených 61.500 dolarů, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun za nejslabší variantu. Rivian nyní vyřizuje předobjednávky se zálohou 1000 dolarů (asi 23.000 Kč). Dodávky prvních vozidel mají začít v druhé polovině roku 2020.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků