Opel Astra s elektrickým pohonem zachová obě karosářské verze a oproti Peugeotu nabídne pár es v rukávu.
Když Peugeot v září přinesl čistě elektrickou verzi Peugeotu 308, bylo jasné, že Opel se svojou Astrou jej bude brzy následovat. Nyní se tak děje, ale i když jsou oba vozy založené na stejné platformě a mají identickou techniku, automobilka z Rüsselsheimu přece jen zákazníkům nabídne o malinko více.
Výhodou platformy EMP2 je, že funguje pro spalovací, plug-in hybridní i elektrický pohon, a to pro obě karosářské verze. Elektrických kombi na evropském trhu zatím moc není, což přináší konkurenční výhodu. Pro mnohé je také přínosem, že se elektrická Astra od konvenční verze nijak zásadně neliší, a to ani v interiéru.
Minimalistické pojetí navržené Markem Adamsem je v souladu s moderními trendy zaměřenými na digitalizaci. Tu zde zastupuje dvojce desetipalcových obrazovek pro přístrojový štít a multimediální zařízení. Z praktického hlediska zaujme kombi zavazadelníkem o objemu 516 litrů, což je sice o 92 litrů méně než nabídne spalovací verze, ale i tak je to slušný výsledek. Sklopením opěradel objem naroste na 1553 litrů (-81 litrů).
Techniku Astry jsme již naťukli, ale proč byste si ji měli koupit raději než Peugeot 308? Ano, má stejný elektromotor umístěný na přední nápravě s výkonem 115 kW, ale jeho točivý moment je oproti francouzské konkurenci navýšen na 270 N.m (+10 N.m). K pohonu slouží 54kWh baterie, na kterou ale Astra ujede o 16 kilometrů více, tedy 416 dle metodiky WLTP. Při použití 100kW nabíječky trvá doplnění na 80 % kapacity přibližně půl hodiny. Dalším pomyslným esem v rukávu je posunutí omezovače maximální rychlosti na 170 km/h, zatímco většina elektrické konkurence končí o 10 nebo 20 km/h dříve.
Elektrický Opel Astra se začne prodávat v první polovině příštího roku s plánovanými dodávkami na letní měsíce.