Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Na český trh byl oficiálně uveden další elektromobil. Nissan představil elektrickou verzi modelu NV200.

S elektromobily se za poslední rok doslova roztrhl pytel. Automobilů s čistě elektrickým pohonem už je na trhu tolik, že jsme mohli dát dohromady první klasický srovnávací test. Ale nemyslete si, že jsme skončili. Svůj příspěvek před časem představila také Kia v podobě elektrického Soulu a Nissan dnes oficiálně uvedl na tuzemský trh model e-NV200, tedy elektrickou dodávku.

Právě testujeme: Kia Soul EV

Právě testujeme: Kia Soul EV

Nissan e-NV200 je tak druhým elektrickým modelem této značky, přičemž s dobře známým Leafem má mnoho společného. Přesněji řečeno jde v podstatě o techniku z tohoto modelu implantovanou do japonské dodávky. Stejná je kompletně celá přední náprava včetně elektromotoru, což si mimochodem vyžádalo rozšíření blatníků, protože Leaf má větší rozchod kol než standardní NV200. Stejné jsou i akumulátory nabízející totožnou kapacitu. Rozdíl je pouze v tom, že jsou kvůli jinému tvaru podlahy odlišně uspořádány.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan e-NV200 je vlastně Leaf integrovaný do dodávky. Pod kapotou je totožný motor, v podlaze stejné akumulátory. 

Užitkový elektromobil z dílny Nissanu disponuje maximálním výkonem 80 kW (109 k) a vrcholem točivého momentu 254 Nm. Ve srovnání s původní NV200 používá auto zhruba 30 % nových dílů. Širší rozchod kol si vyžádal kompletně celou novou přední část, instalace baterií zase zesílenou podlahu, jiná je i palubní deska nebo zadní světla.

Ačkoliv akumulátory přidaly na hmotnosti, Nissan stále slibuje maximální užitné zatížení 770 kg, což je zhruba stejná hodnota, jakou nabízí spalovací NV200. Tento fakt znamená zadní nápravu naladěnou tak, aby zvládla větší celkové zatížení. V praxi je tím pádem nenaložená e-NV200 ještě uskákanější.

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Nissan e-NV200 má dojezd homologovaný na 170 km, jako reálnou hodnotu uvádí automobilka 120 km a pokud si při ustálené jízdě zapnete topení, spadne dojezd údajně zhruba o 30 km, což dává celkem reálný obrázek o tom, jak to bude s dojezdem v zimě.

S nabitím na tom je e-NV200 úplně stejně jako Leaf. Z běžné zásuvky potřebujete zhruba 12 hodin, z domácí dobíjecí stanice 4 nebo 8 hodin (16 nebo 32 A), rychlonabíjecí stanice zvládne dobít elektrickou dodávku za 30 minut na 80 %. Životnost baterií je 10 let a z pohledu životnosti sama automobilka nedoporučuje časté používání rychlonabíjecích stanic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan e-NV200 se může spolehnout na záruku pěti let nebo 100 000 km. Životnost baterií je počítána na deset let. 

Elektrické NV200 má být zajímavé pro hotely, taxi, poštu, přepravu po letišti, rozvoz potravin a další různé podobné firmy. Lákadlem jsou podle oficiálních prohlášení nízké provozní náklady. Za 100 km zaplatíte podle údajů automobilky necelé dvě eura a údržba by měla vycházet až o 69 % levněji ve srovnání s dieselem.

Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida se vrací  

Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida se vrací  

Výhodou e-NV200 budou nezměněné vnitřní rozměry. Takže stále odvezete dvě europalety, můžete se spolehnout na celkový objem nákladového prostoru 4,2 m3, respektive na ložnou plochu dlouhou 2,04 m.

Nissan e-NV200 se nabízí jako Van i jako osobní Combi. Dodávka ve výbavě Acenta startuje s cenovkou 871 200 Kč, za vyšší výbavu Tekna dáte 894 190 Kč. Osobní provedení koupíte opět ve výbavě Acenta od 902 660 Kč, vrcholná Tekna stojí 922 020 Kč. Všechny ceny jsou včetně DPH. Nissan očekává zhruba sto kusů prodaných ročně na českém trhu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků