Porsche dostojí slibu a k roku 2025 ukončí výrobu modelu 718 Cayman se spalovacím motorem. Elektrický nástupce už jezdí a má skvělé výsledky.
Prakticky to viselo ve vzduchu už od září loňského roku, kdy Porsche přivezlo na autosalon do Mnichova elektrický koncept Mission R. V březnu pak vyšlo oficiální oznámení, že řada 718 přejde na výhradně elektrický pohon k roku 2025.
Nyní se automobilka posunula o krok dále se startem testování pojízdného prototypu 718 Cayman GT4 ePerformance. Jako základ posloužil podvozek z okruhové verze GT4 Clubsport doplněný dvojicí elektromotorů a baterií z prototypu Mission R. Výsledkem je maximální výkon 735 kW (režim kvalifikace) a konstantní výkon 450 kW (simulace ostrého závodu) dostupný po dobu 30 minut, což je délka závodu Carrera Cup. Při analýze časů dosahoval vůz prakticky stejných časů jako 911 GT3 Cup. To je velice slušné na zatím „nejmenší“ Porsche. Elektrický derivát využívá 900V soustavu a jeho baterii je možné nabít z 5 na 80 procent za 15 minut.
Přestože verze GT4 ePerformance vychází z již existujícího modelu, museli inženýři navrhnout 6000 nových součástek. Nejen díky tomu je novinka o 14 centimetrů širší. S ohledem na zachování udržitelné výroby je karoserie zhotovena z přírodních kompozitních materiálů a to včetně recyklovaných karbonových vláken. Částečně obnovitelné zdroje využívají i 18palcové závodní pneumatiky Michelin. Technologickou novinkou je přímé olejové chlazení elektromotorů na obou nápravách a bateriového setu.
Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance bude k vidění na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se vydá na slavný sprint. Přijede také do Lipska na oslavu dvacetiletého výročí továrny. Závodní speciál s pohonem všech kol je zatím vyroben ve dvou kusech a navštíví i další akce. Začátkem příštího roku zamíří do USA a Asie.