Elektrický náklaďák Volta Zero už jezdí jako prototyp. Na jedno nabití zvládne až 200 kilometrů

První pojízdný testovací kus nákladního vozu prochází zkouškami na polygonu v britském Nuneatonu. V sériové podobě vyjede už za rok.

Zřejmě jde o vůbec první velký nákladní vůz, poháněný bateriemi. Nebo alespoň první v podobě, která je připravena na výrobu. Šestnáctitunový náklaďák čerpá energii z vysokonapěťové baterie Proterra, zadní kola jsou poháněna nápravou, v níž je integrován elektromotor a převodovka od společnosti Meritor. Aktuální testování slouží k ověření funkčnosti pohonu a jeho elektromechanických i tepelných vlastností, následovat budou zkoušky za polárním kruhem v nízkých teplotách a na jihu Evropy ve vedrech.

Klimatičtí aktivisté chtějí opět narušit autosalon IAA. Už jim nestačí ani elektromobily

Klimatičtí aktivisté chtějí opět narušit autosalon IAA. Už jim nestačí ani elektromobily

Poznatky společnost Volta využije v úvodní sérii pilotních vozů, které budou sloužit k dalšímu testování a budou moci být odkoupeny. Prototyp vypadá opravdu prapodivně, ale jeho kabina je pouze provizorní ochranou řidiče, který díky absenci spalovacího motoru může sedět uprostřed. Má proto výhled v rozsahu 220 stupňů. V sériové podobě dostane Volta Zero elegantnější tvary, má ujet 150 až 200 kilometrů – což je pro plánované nasazení ve městech více než dost. V definitivní formě pak dorazí koncem příštího roku.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků