Elektrický Mercedes EQS nabídne dojezd přes 700 km. Baterie si značka vyrobí sama

Od vedení Mercedesu přichází informace o dojezdu elektrické třídy S. Tato číslovka už zní opravdu slušně.

Chystaný Mercedes EQS, tedy elektrickou variantu limuzíny třídy S, jsme už mohli vidět ve formě maskovaného prototypu po boku výchozí studie Vision EQS. Teď se nicméně poprvé dozvídáme i první špetku detailů o schopnostech nového modelu. A jak to vypadá, studii nebude produkční auto věrné pouze po stránce vzhledu.

Mercedes-AMG GT Black Series oficiálně: Nový motor, 730 koní a hromady karbonu

Mercedes-AMG GT Black Series oficiálně: Nový motor, 730 koní a hromady karbonu

Na nedávném setkání akcionářů Daimleru se totiž šéf koncernu a značky Mercedes Ola Källenius rozpovídal právě o elektrickém EQS. Uvedl, že novinka je vyvíjena od základu jako elektromobil (platformu nebude sdílet s novou generací třídy S) a především, dojezd produkční limuzíny baterky bude čítat přes 700 kilometrů – tedy stejně jako loni předpověděla studie Vision EQS.

Zásluhu za velký dojezd budou mít nové baterie, které si Daimler vyrobí sám v továrně ve Stuttgartu a nebude tak využívat externího dodavatele. Nutno dodat, že zmíněná číslovka dojezdu je v rámci testovacího cyklu WTLP. EQS by tak překonalo i současnou Teslu Model S Long Range, která má dle evropského WLTP udávaný dojezd 610 km.

Elektrický VW ID.3 má českou cenu! Jak si stojí proti zkušenému Nissanu Leaf?

Elektrický VW ID.3 má českou cenu! Jak si stojí proti zkušenému Nissanu Leaf?

Další informace o pohonném ústrojí zatím Källenius neprozradil. Britský Autocar ale mluví o pravděpodobné dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem přes 400 koní (294 kW) v základní verzi. Svou novou platformu Modular Electric Architecture (MEA), určenou výhradně pro elektromobily, poté EQS předá i dalším modelům značky.

Mercedes již potvrdil, že odhalení produkčního EQS plánuje na letošní rok. Přesné datum ale nezmiňuje. Letos bychom se měli rovněž dočkat crossoveru EQA, tedy elektrické varianty nového GLA.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků