Začátkem roku vstoupil na český trh modernizovaný Mercedes-Benz třídy G. Zdroj: Mercedes-Benz

Začátkem roku vstoupil na český trh modernizovaný Mercedes-Benz třídy G. | Zdroj: Mercedes-Benz

Nový modelový ročník je vždy dychtivě očekáván, protože inženýři jej stále vylepšují a přidávají nové vychytávky. Zdroj: Mercedes-Benz

Nový modelový ročník je vždy dychtivě očekáván, protože inženýři jej stále vylepšují a přidávají nové vychytávky. | Zdroj: Mercedes-Benz

Tentokrát mělo klasické provedení trochu méně pozornosti, protože svět netrpělivě čekal na první „géčko“ s elektrickým pohonem. Zdroj: Mercedes-Benz

Tentokrát mělo klasické provedení trochu méně pozornosti, protože svět netrpělivě čekal na první „géčko“ s elektrickým pohonem. | Zdroj: Mercedes-Benz

Jeho příchod automobilka předpověděla v květnu roku 2022 a v posledních měsících nás zásobovala záběry z testování a v Las Vegas měl elektromobil tančení vystoupení. Zdroj: Mercedes-Benz

Jeho příchod automobilka předpověděla v květnu roku 2022 a v posledních měsících nás zásobovala záběry z testování a v Las Vegas měl elektromobil tančení vystoupení. | Zdroj: Mercedes-Benz

Tehdy ještě v kamuflované karoserii. Zdroj: Mercedes-Benz

Tehdy ještě v kamuflované karoserii. | Zdroj: Mercedes-Benz

Dnes má první elektrická třída G slavnostní premiéru a jedno je jasné, nadšenci jízdy v terénu ji budou milovat. Zdroj: Mercedes-Benz

Dnes má první elektrická třída G slavnostní premiéru a jedno je jasné, nadšenci jízdy v terénu ji budou milovat. | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz totiž poprvé použil koncept odděleného pohonu kol. Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz totiž poprvé použil koncept odděleného pohonu kol. | Zdroj: Mercedes-Benz

To znamená, že každé má svůj nezávislý elektromotor s převodovkou. Zdroj: Mercedes-Benz

To znamená, že každé má svůj nezávislý elektromotor s převodovkou. | Zdroj: Mercedes-Benz

Odtud vede do kola krátká hřídel. Zdroj: Mercedes-Benz

Odtud vede do kola krátká hřídel. | Zdroj: Mercedes-Benz

Výhodou je precizní dávkování výkonu na jednotlivá kola, což zajišťuje enormní trakci i tažnou sílu. Zdroj: Mercedes-Benz

Výhodou je precizní dávkování výkonu na jednotlivá kola, což zajišťuje enormní trakci i tažnou sílu. | Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrická koncepce supluje tradiční uzávěrky diferenciálu i redukční převod. Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrická koncepce supluje tradiční uzávěrky diferenciálu i redukční převod. | Zdroj: Mercedes-Benz

Jeho elektronická podoba s poměrem 2:1 je dostupná v rychlostech do 80 km/h. Zdroj: Mercedes-Benz

Jeho elektronická podoba s poměrem 2:1 je dostupná v rychlostech do 80 km/h. | Zdroj: Mercedes-Benz

Podvozek využívá nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny vpředu a modernizovanou tuhou zadní nápravu typu De Dion. Zdroj: Mercedes-Benz

Podvozek využívá nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny vpředu a modernizovanou tuhou zadní nápravu typu De Dion. | Zdroj: Mercedes-Benz

Aktivní stabilizace adaptivního podvozku reaguje nejen na změny kvality a typ povrchu, ale i na náklony karoserie. Zdroj: Mercedes-Benz

Aktivní stabilizace adaptivního podvozku reaguje nejen na změny kvality a typ povrchu, ale i na náklony karoserie. | Zdroj: Mercedes-Benz

G 580 zvládne boční náklon 35°. Přední nájezdový úhel činí 32° a zadní nájezdový úhel 30,7°. Zdroj: Mercedes-Benz

G 580 zvládne boční náklon 35°. Přední nájezdový úhel činí 32° a zadní nájezdový úhel 30,7°. | Zdroj: Mercedes-Benz

Přejezdový má hodnotu 20,3° díky světlé výšce 250 mm. Zdroj: Mercedes-Benz

Přejezdový má hodnotu 20,3° díky světlé výšce 250 mm. | Zdroj: Mercedes-Benz

Vzhledem tomu je možné ponořit vůz do bláta nebo brodu s hloubkou 850 mm. Zdroj: Mercedes-Benz

Vzhledem tomu je možné ponořit vůz do bláta nebo brodu s hloubkou 850 mm. | Zdroj: Mercedes-Benz

Mezi speciální funkce do terénu patří schopnost otočit se na místě dokola jako pásové vozidlo a výrazné zmenšení poloměru otáčení specifickým dávkováním výkonu na kola. Zdroj: Mercedes-Benz

Mezi speciální funkce do terénu patří schopnost otočit se na místě dokola jako pásové vozidlo a výrazné zmenšení poloměru otáčení specifickým dávkováním výkonu na kola. | Zdroj: Mercedes-Benz

Na takové hrátky je „géčko“ velmi dobře připraveno. Zdroj: Mercedes-Benz

Na takové hrátky je „géčko“ velmi dobře připraveno. | Zdroj: Mercedes-Benz

Elektromotory jsou připevněny přímo k žebřinovému rámu, stejně tak jako baterie. Zdroj: Mercedes-Benz

Elektromotory jsou připevněny přímo k žebřinovému rámu, stejně tak jako baterie. | Zdroj: Mercedes-Benz

Tu chrání 26 mm silný panel s nátěrem proti kamínkům. Zdroj: Mercedes-Benz

Tu chrání 26 mm silný panel s nátěrem proti kamínkům. | Zdroj: Mercedes-Benz

Ochrana je fixovaná k rámu 50 ocelovými šrouby a díky použití karbonu váží celek jen 57,6 kg. Zdroj: Mercedes-Benz

Ochrana je fixovaná k rámu 50 ocelovými šrouby a díky použití karbonu váží celek jen 57,6 kg. | Zdroj: Mercedes-Benz

Lithium-iontová baterie obsahující 216 článků je integrovaná do rámu a disponuje tříúrovňovou regulací teploty. Zdroj: Mercedes-Benz

Lithium-iontová baterie obsahující 216 článků je integrovaná do rámu a disponuje tříúrovňovou regulací teploty. | Zdroj: Mercedes-Benz

Její využitelná kapacita 116 kWh stanovuje dojezd na 473 km. Zdroj: Mercedes-Benz

Její využitelná kapacita 116 kWh stanovuje dojezd na 473 km. | Zdroj: Mercedes-Benz

Nabíjení je možné AC proudem o výkonu 11 kW, na delších cestách přijde vhod DC nabíjení výkonem 200 kW. Zdroj: Mercedes-Benz

Nabíjení je možné AC proudem o výkonu 11 kW, na delších cestách přijde vhod DC nabíjení výkonem 200 kW. | Zdroj: Mercedes-Benz

To znamená, že z 10 na 80 procent se dostanete za 32 minut a během 15 minut dojezd vzroste o 170 km.  Zdroj: Mercedes-Benz

To znamená, že z 10 na 80 procent se dostanete za 32 minut a během 15 minut dojezd vzroste o 170 km.  | Zdroj: Mercedes-Benz

Zajímavostí je nabíjení ve třech režimech, kdy ke standardní konfiguraci můžete mít specifické nastavení pro práci a domov. Zdroj: Mercedes-Benz

Zajímavostí je nabíjení ve třech režimech, kdy ke standardní konfiguraci můžete mít specifické nastavení pro práci a domov. | Zdroj: Mercedes-Benz

Vůz režim aktivuje automaticky podle zjištění polohy. Zdroj: Mercedes-Benz

Vůz režim aktivuje automaticky podle zjištění polohy. | Zdroj: Mercedes-Benz

Přizpůsobit lze časování nabíjení, maximální úroveň, i teplotu interiéru pro komfortní odjezd. Zdroj: Mercedes-Benz

Přizpůsobit lze časování nabíjení, maximální úroveň, i teplotu interiéru pro komfortní odjezd. | Zdroj: Mercedes-Benz

Na cestách máte k dispozici systémový výkon 432 kW s točivým momentem 1 164 N.m. Zdroj: Mercedes-Benz

Na cestách máte k dispozici systémový výkon 432 kW s točivým momentem 1 164 N.m. | Zdroj: Mercedes-Benz

To přináší akceleraci 3tunového slona na stovku za 4,7 sekundy. Zdroj: Mercedes-Benz

To přináší akceleraci 3tunového slona na stovku za 4,7 sekundy. | Zdroj: Mercedes-Benz

Maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Zdroj: Mercedes-Benz

Maximální rychlost je omezena na 180 km/h. | Zdroj: Mercedes-Benz

Při jízdě si zároveň vychutnáte osobitou zvukovou kulisu inspirovanou projevem vidlicového osmiválce. Zdroj: Mercedes-Benz

Při jízdě si zároveň vychutnáte osobitou zvukovou kulisu inspirovanou projevem vidlicového osmiválce. | Zdroj: Mercedes-Benz

Další melodie doprovázejí proces nástupu, výstupu i zapnutí vozu. Zdroj: Mercedes-Benz

Další melodie doprovázejí proces nástupu, výstupu i zapnutí vozu. | Zdroj: Mercedes-Benz

Zvenčí G 580 nijak násilně neupozorňuje na svůj elektrický pohon. Zdroj: Mercedes-Benz

Zvenčí G 580 nijak násilně neupozorňuje na svůj elektrický pohon. | Zdroj: Mercedes-Benz

Poznávacím prvkem elektrické verze je zvýšená kapota a zadní box, který je alternativou k rezervnímu kolu na zádi. Zdroj: Mercedes-Benz

Poznávacím prvkem elektrické verze je zvýšená kapota a zadní box, který je alternativou k rezervnímu kolu na zádi. | Zdroj: Mercedes-Benz

Jak je u Mercedesu zvykem, úvodní fázi prodeje doprovází limitovaná série Edition One. Zdroj: Mercedes-Benz

Jak je u Mercedesu zvykem, úvodní fázi prodeje doprovází limitovaná série Edition One. | Zdroj: Mercedes-Benz

Ta je dostupná v pěti odstínech karoserie z palety Manufaktur, doplněnými černě lakovanými detaily a 20palcovými koly AMG. Zdroj: Mercedes-Benz

Ta je dostupná v pěti odstínech karoserie z palety Manufaktur, doplněnými černě lakovanými detaily a 20palcovými koly AMG. | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 580 | Zdroj: Mercedes-Benz

Nový modelový ročník je vždy dychtivě očekáván, protože inženýři jej stále vylepšují a přidávají nové vychytávky. Zdroj: Mercedes-Benz
Tentokrát mělo klasické provedení trochu méně pozornosti, protože svět netrpělivě čekal na první „géčko“ s elektrickým pohonem. Zdroj: Mercedes-Benz
Jeho příchod automobilka předpověděla v květnu roku 2022 a v posledních měsících nás zásobovala záběry z testování a v Las Vegas měl elektromobil tančení vystoupení. Zdroj: Mercedes-Benz
Tehdy ještě v kamuflované karoserii. Zdroj: Mercedes-Benz
64
Fotogalerie

Elektrický Mercedes-Benz třídy G je oficiálně tady. Má čtyři motory a otočí se na místě

Mercedes-Benz třídy G si dodnes udržuje původní auru, tvary karoserie, i nezdolnou průchodnost terénem. Je s podivem, že se stejnou identitu podařilo zachovat i elektrické verzi. Ta bude mimo zpevněné cesty zvláště excelovat.

Začátkem roku vstoupil na český trh modernizovaný Mercedes-Benz G. Nový modelový ročník je vždy dychtivě očekáván, protože inženýři jej stále vylepšují a přidávají nové vychytávky. Tentokrát mělo klasické provedení trochu méně pozornosti, protože svět netrpělivě čekal na první „géčko“ s elektrickým pohonem. Jeho příchod automobilka předpověděla v květnu roku 2022 a v posledních měsících nás zásobovala záběry z testování a v Las Vegas měl elektromobil tančení vystoupení. Tehdy ještě v kamuflované karoserii. Dnes má první elektrická třída G slavnostní premiéru a jedno je jasné, nadšenci jízdy v terénu ji budou milovat.

Mercedes-Benz totiž poprvé použil koncept odděleného pohonu kol. To znamená, že každé má svůj nezávislý elektromotor s převodovkou. Odtud vede do kola krátká hřídel. Výhodou je precizní dávkování výkonu na jednotlivá kola, což zajišťuje enormní trakci i tažnou sílu. Elektrická koncepce supluje tradiční uzávěrky diferenciálu i redukční převod. Jeho elektronická podoba s poměrem 2:1 je dostupná v rychlostech do 80 km/h.

Podvozek využívá nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny vpředu a modernizovanou tuhou zadní nápravu typu De Dion. Aktivní stabilizace adaptivního podvozku reaguje nejen na změny kvality a typ povrchu, ale i na náklony karoserie. G 580 zvládne boční náklon 35°. Přední nájezdový úhel činí 32° a zadní nájezdový úhel 30,7°. Přejezdový má hodnotu 20,3° díky světlé výšce 250 mm. Vzhledem tomu je možné ponořit vůz do bláta nebo brodu s hloubkou 850 mm.

Mezi speciální funkce do terénu patří schopnost otočit se na místě dokola jako pásové vozidlo a výrazné zmenšení poloměru otáčení specifickým dávkováním výkonu na kola. Podobnou vychytávku má i Ford Bronco, který přibrzďuje vnitřní zadní kolo.

Na takové hrátky je „géčko“ velmi dobře připraveno. Elektromotory jsou připevněny přímo k žebřinovému rámu, stejně tak jako baterie. Tu chrání 26 mm silný panel s nátěrem proti kamínkům. Ochrana je fixovaná k rámu 50 ocelovými šrouby a díky použití karbonu váží celek jen 57,6 kg.

Lithium-iontová baterie obsahující 216 článků je integrovaná do rámu a disponuje tříúrovňovou regulací teploty. Její využitelná kapacita 116 kWh stanovuje dojezd na 473 km. Nabíjení je možné AC proudem o výkonu 11 kW, na delších cestách přijde vhod DC nabíjení výkonem 200 kW. To znamená, že z 10 na 80 procent se dostanete za 32 minut a během 15 minut dojezd vzroste o 170 km.

Zajímavostí je nabíjení ve třech režimech, kdy ke standardní konfiguraci lze mít nastavení pro práci a domov. Vůz režim aktivuje automaticky podle zjištění polohy. Přizpůsobit lze časování nabíjení, maximální úroveň, i teplotu interiéru pro komfortní odjezd. Na cestách máte k dispozici systémový výkon 432 kW s točivým momentem 1 164 N.m. To přináší akceleraci 3tunového slona na stovku za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Při jízdě si zároveň vychutnáte osobitou zvukovou kulisu inspirovanou projevem vidlicového osmiválce. Další melodie doprovázejí proces nástupu, výstupu i zapnutí vozu.

Zvenčí G 580 nijak násilně neupozorňuje na svůj elektrický pohon. Tedy pokud nechcete. Standardní masku se čtyřmi lamelami můžete vyměnit za kontrastně černou sestavu se zatmavenými světly, LED páskem a chromovanou ozdobou. Poznávacím prvkem je dále zvýšená kapota a zadní box, který je alternativou k rezervnímu kolu na zádi. Schránka je vybavena suchými zipy a síťkami na drobnosti.

Jak je u Mercedesu zvykem, úvodní fázi prodeje doprovází limitovaná série Edition One. Ta je dostupná v pěti odstínech karoserie z palety Manufaktur, doplněnými černě lakovanými detaily a 20palcovými koly AMG. V interiéru naopak najdeme modrou barvu, která ulpěla na lemování a karbonovém dekoru.

Mercedes-Benz G580: Základní technická data 
Kapacita baterií  [kWh] 116
Pohon AWD
Výkon celkový [kW] 432
Točivý moment [N.m] 1164
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,7
Nejvyšší rychlost [Km/h] 180
Komb. spotřeba [kWh/ 100 km] 27,7-30,3
Kombinovaný dojezd [km] 434-473
Provozní hm. min/max [kg] 3085-3500
Užitečné zatížení [kg] 415
Objem zav. prostoru [l] 555/1990
Délka [mm] 4624
Šířka [mm] 1931
Výška [mm] 1986
Rozvor [mm] 2890

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud