Ikonická třída G nakonec podlehne trendu elektromobility. Ale nebojte, bude to docela zajímavé a klasická verze ještě nějaký čas vydrží.
Plán elektrifikovat „géčko“ není úplnou novinkou, nakonec, prvního konceptu jsme se dočkali už loni na autosalonu v Mnichově. Navíc plánovaná výroba je až k roku 2024. Zajímavé je spíše prohlášení, které učinila automobilka v souvislosti s novou revoluční technologií akumulátorů.
Velký offroad s bateriovým pohonem nebude žádná muší váha a ani aerodynamika kostky lega mu nijak nepomůže, byť se současnou generací udělal Mercedes-Benz mimořádný krok kupředu. Pro zachování dovedností v terénu si pravděpodobně ponechá základ s žebřinovým rámem. Pokud se automobilka bude držet konceptu, lze očekávat tři elektromotory.
Takový pohon bude vyžadovat výkonnou baterii, a právě takovou Mercedes-Benz pro EQG plánuje. Jedná se o zcela novou koncepci kalifornského výrobce Sila s továrnou ve Washingtonu. Ten se specializuje na nové materiály a nedávno přišel s unikátním řešení v podobě baterie s křemíkovou anodou.
Dle odhadů dokáže tato koncepce zvýšit hustotu energie o 20 až 40 procent na úroveň 800 Wh/l při zachování stejné velikosti. Počínaje modelem EQG se baterie rozšíří i do ostatních členů portfolia. Pravděpodobně ale nepůjde o standardní výbavu. Budete si za ni muset připlatit v rámci verze s prodlouženým dojezdem.
Mercedes-Benz je pro společnost Sila prvním zákazníkem z oblasti automobilového průmyslu. V rámci důrazu na ekologickou výrobu bude baterie produkovat za pomoci energie z obnovitelných zdrojů.