Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Střípky informací se poskládaly v jeden velký celek a opona před zcela novým modelem značky Lotus konečně spadla. A je to bomba!

Tak to je on, první zcela nový Lotus po více jak deseti letech, a ihned je to rána do srdce všem zarputilým fanouškům, protože pod kapotou skrývá elektrické ústrojí. Automobilka nás na to nějakou dobu připravovala a byla si dobře vědoma toho, do čeho jde. S čistou hlavou tak přináší hyperauto postavené za čínské peníze a vy si můžete být jistí, že lépe udělat nemohla.

Nový elektrický hypersport od Lotusu dostal jméno Evija. Odhalen bude již brzo

Nový elektrický hypersport od Lotusu dostal jméno Evija. Odhalen bude již brzo

V první řadě je nutné podotknout, že se nekoukáte na koncept, ale na skutečné auto, které půjde příští rok do výroby. Elektromotor tohoto vozu produkuje výkon 368 kW (493 koní), což je velmi slušná hodnota. Jenže Evija dostala na každé kolo jeden. To znamená výsledný výkon 1471 kW (1973 koní).

Lotus věří, že stovka bude pod tři sekundy. Hodnota to vzhledem k výkonu není závratná, ale počkejme si na měření, protože 300 km/h je prý na tachometru do devíti sekund. Maximální rychlost je omezena na 320 km/h, což je na elektromobil nadstandardní, a také to znamená, že by to z nuly na maximální rychlost mělo trvat okolo deseti sekund.

Tohle s Lotusem udělaly čínské peníze. Type 130 nemá v historii značky obdoby

Tohle s Lotusem udělaly čínské peníze. Type 130 nemá v historii značky obdoby

Baterie jsou umístěny tak, aby odkazovaly na sportovní modely s motorem uprostřed a soustředily těžiště právě do centra vozu. Dojezd pak činí 400 kilometrů a díky partnerství s Williams Advanced Engineering se baterie mohou nabíjet výkonem až 800 kW. Žádná taková nabíječka však ještě neexistuje.

Karoserie vozu se nese přesně ve filozofii značky Lotus - aktivní aerodynamika, svůdné křivky a hlavně muší váha. Díky většině dílů z karbonu se podařilo dostat hmotnost na pro elektromobily směšných 1680 kilogramů. Britský inovativní duch se pak promítl i do nových laserových světlometů. I uvnitř toho nabídne spoustu - od připojení pro telefon po dvouzónovou klimatizaci.

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Všechny vozy se budou vyrábět ručně a vznikne jich pouze 130. Každý zákazník si může vybrat z nepřeberného množství individualizace a udělat si jej přesně podle chuti. Cenové rozpětí je od 38.000.000 Kč do 51.000.000 Kč. Někde v tomto rozmezí se bude pohybovat finální částka každého vozu, která se bude samozřejmě odvíjet od míry individualizace. Jenom pro srovnání: cena Bugatti Chiron, konvenčního konkurenta Lotusu Evija, je přes 60 milionů.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků