Bezemisní epochu Lexusu odstartoval už v roce 2019 model UX 300e. Lexus (2019)

Bezemisní epochu Lexusu odstartoval už v roce 2019 model UX 300e. | Lexus (2019)

Jeho derivát stále využívající spalovací motor prošel v květnu modernizací, která se nyní dotkla i bateriové verze. Ta bude v Evropě dostupná příští rok na jaře. Lexus (2019)

Jeho derivát stále využívající spalovací motor prošel v květnu modernizací, která se nyní dotkla i bateriové verze. Ta bude v Evropě dostupná příští rok na jaře. | Lexus (2019)

Designeři celkově rezignovali na uhlazené linie a prolisy nacpali všude kam se dalo. Lexus 

Designeři celkově rezignovali na uhlazené linie a prolisy nacpali všude kam se dalo. | Lexus 

Celková konstrukce je mnohem bytelnější díky 20 novým bodům sváru kolem dveří a víka zavazadelníku. Lexus 

Celková konstrukce je mnohem bytelnější díky 20 novým bodům sváru kolem dveří a víka zavazadelníku. | Lexus 

Musí totiž uvézt výrazně větší baterii. Původní s kapacitou 54,4 kWh byla nahrazena článkem s kapacitou 72,8 kWh prodlužující dojezd o cca 50 kilometrů na celkových 450 dle evropské metodiky WLTC. Lexus 

Musí totiž uvézt výrazně větší baterii. Původní s kapacitou 54,4 kWh byla nahrazena článkem s kapacitou 72,8 kWh prodlužující dojezd o cca 50 kilometrů na celkových 450 dle evropské metodiky WLTC. | Lexus 

Když jsme u baterie, tak je prý součástí promyšlené hlukové izolace pro vytvoření tiššího prostředí v kabině. Lexus 

Když jsme u baterie, tak je prý součástí promyšlené hlukové izolace pro vytvoření tiššího prostředí v kabině. | Lexus 

Hodně se zapracovalo na středovém tunelu, kde najdeme předsunutou plochu indukčního nabíjení, USB-C konektory a tlačítka vyhřívání sedadel u řadicí páky. Příjemnou atmosféru navozuje náladové osvětlení. Lexus 

Hodně se zapracovalo na středovém tunelu, kde najdeme předsunutou plochu indukčního nabíjení, USB-C konektory a tlačítka vyhřívání sedadel u řadicí páky. Příjemnou atmosféru navozuje náladové osvětlení. | Lexus 

Jeho derivát stále využívající spalovací motor prošel v květnu modernizací, která se nyní dotkla i bateriové verze. Ta bude v Evropě dostupná příští rok na jaře. Lexus (2019)
Designeři celkově rezignovali na uhlazené linie a prolisy nacpali všude kam se dalo. Lexus 
Celková konstrukce je mnohem bytelnější díky 20 novým bodům sváru kolem dveří a víka zavazadelníku. Lexus 
Musí totiž uvézt výrazně větší baterii. Původní s kapacitou 54,4 kWh byla nahrazena článkem s kapacitou 72,8 kWh prodlužující dojezd o cca 50 kilometrů na celkových 450 dle evropské metodiky WLTC. Lexus 
7
Fotogalerie

Elektrický Lexus UX 300e dostal velkou baterii a z Prahy do Brna a zpět to zvládne s rezervou. A ke všemu je pevnější

Lexus UX 300e má po facliftu, který kromě karoserie výrazně inovoval i skelet a technologie.

Lexus dnes disponuje masivně elektrifikovanou flotilou a hodně se v poslední době mluvilo o čistě elektrickém RZ. Bezemisní epochu přitom Lexus odstartoval už v roce 2019 s modelem UX 300e. Jeho derivát stále využívající spalovací motor prošel v květnu modernizací, která se nyní dotkla i bateriové verze. Ta bude v Evropě dostupná příští rok na jaře.

Jak se dalo očekávat, designové změny jsou odvozené od hybridní verze a zaujmou zejména výrazně předsunutou maskou chladiče. Designeři rezignovali na uhlazené linie a prolisy vytvořili všude, kde se dalo. Celková konstrukce je mnohem bytelnější díky 20 novým bodovým svarům kolem dveří a víka zavazadelníku.

Musí totiž uvézt výrazně větší baterii. Původní s kapacitou 54,4 kWh byla nahrazena článkem s kapacitou 72,8 kWh prodlužující dojezd o cca 50 kilometrů na celkových 450 dle evropské metodiky WLTP. Když jsme u baterie, tak je prý součástí promyšlené hlukové izolace pro vytvoření tiššího prostředí v kabině.

Elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 300 Nm nezní špatně, ale UX 300e váží 1900 kg a poháněna je pouze přední náprava. Jízdně je prý vůz příjemnější díky na míru uzpůsobeným předním tlumičům Yamaha a elektrickému posilovači řízení.

Interiér je pojatý v duchu současné architektury s 12,3palcovou dotykovou obrazovkou. Hodně se zapracovalo na středovém tunelu, kde najdeme předsunutou plochu indukčního nabíjení, USB-C konektory a tlačítka vyhřívání sedadel u řadicí páky. Příjemnou atmosféru navozuje náladové osvětlení.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud