Lexus UX 300e má po facliftu, který kromě karoserie výrazně inovoval i skelet a technologie.
Lexus dnes disponuje masivně elektrifikovanou flotilou a hodně se v poslední době mluvilo o čistě elektrickém RZ. Bezemisní epochu přitom Lexus odstartoval už v roce 2019 s modelem UX 300e. Jeho derivát stále využívající spalovací motor prošel v květnu modernizací, která se nyní dotkla i bateriové verze. Ta bude v Evropě dostupná příští rok na jaře.
Jak se dalo očekávat, designové změny jsou odvozené od hybridní verze a zaujmou zejména výrazně předsunutou maskou chladiče. Designeři rezignovali na uhlazené linie a prolisy vytvořili všude, kde se dalo. Celková konstrukce je mnohem bytelnější díky 20 novým bodovým svarům kolem dveří a víka zavazadelníku.
Musí totiž uvézt výrazně větší baterii. Původní s kapacitou 54,4 kWh byla nahrazena článkem s kapacitou 72,8 kWh prodlužující dojezd o cca 50 kilometrů na celkových 450 dle evropské metodiky WLTP. Když jsme u baterie, tak je prý součástí promyšlené hlukové izolace pro vytvoření tiššího prostředí v kabině.
Elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 300 Nm nezní špatně, ale UX 300e váží 1900 kg a poháněna je pouze přední náprava. Jízdně je prý vůz příjemnější díky na míru uzpůsobeným předním tlumičům Yamaha a elektrickému posilovači řízení.
Interiér je pojatý v duchu současné architektury s 12,3palcovou dotykovou obrazovkou. Hodně se zapracovalo na středovém tunelu, kde najdeme předsunutou plochu indukčního nabíjení, USB-C konektory a tlačítka vyhřívání sedadel u řadicí páky. Příjemnou atmosféru navozuje náladové osvětlení.